Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید حسین نژاد بعد از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر خرمشهر اظهار کرد: در تولیدات استانی همچون سبزی، صیفی، خرما و شیلات آمار صادرات غیرنفتی در ۶ ماهه اول امسال کمتر از ۷.۵ تن و بالغ‌بر ۲.۵ میلیارد دلار بوده است.

وی بر لزوم توجه به صادرات کالاهای غیرنفتی تأکید کرد و گفت: صادرات جایگاه خود را در جهان پیدا کرده و کشور ما باید در سیاست‌گذاری خود جایگزین واردات را لحاظ کند چون مزیت‌هایی همچون بالا بردن میزان صادرات و افزایش تراز مالی را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین نژاد ادامه داد: سهم صادرات ایران در اتحادیه اوراسیا کمتر از یک درصد است که باید علاوه بر افزایش صادرات در این اتحادیه اقتصادی نگاهمان به صادرات استان نیز باشد.

مدیرکل گمرک خرمشهر نیز در این مراسم اظهار کرد: برای رونق صادرات گمرک خرمشهر در تمام ساعات اداری و غیر اداری و حتی روزهای تعطیل تا آخرین ماشین خدمات‌رسانی می کند و مواد اولیه به صورت ورود موقت ترخیص می شوند.

به گزارش مهر، در این همایش هادی ثامری نیا، لفته دریس، ناجی محمدیان. محمدهادی بخشی زاده مقدم، فرید حجازی پور پنج صادرکننده برتر معرفی شدند.

همچنین از ۱۷ فعال اقتصادی و فعالان عرصه تجارت نیز تجلیل شد.

تداوم در صادرات، خلاقیت و تنوع در کشورهای صادرکننده و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی از ملاک‌های انتخاب صادرکنندگان برتر بود.

کد خبر 5354530

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان خرمشهر صادرات غیرنفتی صنعت معدن و تجارت خوزستان ویروس کرونا زلزله بوشهر زمین لرزه آمار کرونا کرمانشاه هفته بسیج عکس استانها واکسن کرونا کتاب و کتابخوانی گرگان بارش برف شیوع کرونا اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۳۰ درجه را نشان می‌دهد که هم دما با دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۳۷ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۳ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر یک متر بر ثانیه و چهار کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد