Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه اعلام کرد که در درگیری با ارمنستان در مرز دو کشور، هفت نظامی آذربایجان کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش یورونیوز؛ مقامات ارمنستان یک کشته از نیروهای خود را گزارش کردند و گفتند که ۱۳ نفر از سربازانشان در جریان درگیری‌های روز سه‌شنبه اسیر شدند در حالیکه ۲۴ نفر دیگر مفقود شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد این درگیری‌ها بدترین شروع درگیری‌ها بین دو کشور از زمان جنگ شش‌ هفته‌ای سال گذشته در منطقه قره‌باغ باشد که حدود ۶۶۰۰ کشته برجای گذاشت.

وزارت دفاع ارمنستان، ارتش جمهوری آذربایجان را به شلیک به مواضع ارمنی‌ها متهم کرد. در همین حال، دولت آذربایجان، ارمنستان را به «تحریک وسیع» در مرز متهم کرد.

درگیری‌های عصر سه‌شنبه پس از گفت‌وگوی تلفنی سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با همتای ارمنی و آذربایجانی خود و ترغیب آن‌ها به آتش‌بس، متوقف شد.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نیز با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره وضعیت مرزی گفت‌وگو کرد.

ارمنستان و آذربایجان برای دهه‌ها درگیر مناقشاتی بر سر قره‌باغ هستند، منطقه‌ای که در داخل جمهوری آذربایجان قرار دارد اما از زمان پایان جنگ سال ۱۹۹۴، تحت کنترل نیروهای ارمنی جدایی‌طلب تحت حمایت ارمنستان قرار داشت.

مسکو در نوامبر سال گذشته با میانجیگری برای پایان دادن به جنگ شش هفته‌ای در امضای توافق صلح بین دو کشور دخیل بود.

آتش‌بس با میانجیگری روسیه به آذربایجان اجازه داد تا کنترل بخش زیادی از قره‌باغ و مناطق اطراف آن را پس بگیرد.

تنش در مرز ارمنستان و آذربایجان از ماه مه افزایش یافته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه

گردان‌های المجاهدین اعلام کرد مبارزان این جنبش نیرو‌های دشمن صهیونیستی را در محور «نتزاریم» در جنوب شهر غزه با خمپاره هدف قرار دادند.

طبق گزارش العهد، رسانه‌های عبری اعلام کردند تعداد کشته شدگان ارتش در عملیات «نتزاریم» به چهار تن افزایش یافت.

پیش از این رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند: در یک کمین مقاومت در نزدیکی نتزاریم در غزه ۲ سرباز کشته و هشت نفر زخمی شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع یک حادثه «سخت» در غزه خبر داده بودند که منجر به کشته شدن ۲ سرباز ذخیره از لشکر ۹۹ و مجروح شدن شدید هشت نفر دیگر شد.

این رسانه‌ها اشاره کردند: تعدادی از سربازان با هلیکوپتر از محل منتقل شدند و برخی دیگر همچنان در حال مداوا در میدان بودند.

گردان‌های القسام هم اعلام کرده بود مقر فرماندهی اشغالگران در محور «نتزاریم» در جنوب شهر غزه را با خمپاره‌های سنگین هدف قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»