Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش نشان می‎دهد که فروش اسلحه در آمریکا در طول همه گیری کرونا افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - در یک مطالعه جدید مشخص شد که نرخ کلی خشونت با اسلحه در آمریکا در طول اولین سال همه‌گیری ویروس کرونا در مقایسه با سال قبل آن، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

در ۲۸ ایالت، نرخ‌ها بین اول مارس ۲۰۲۰ و ۳۱ مارس ۲۰۲۱ در مقایسه با دوره قبل از همه گیری از یکم فوریه ۲۰۱۹ تا ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ به طور قابل توجهی بالاتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «کانسرویشن»، در ۱۳ ماهه اول همه‌گیری، ۵۱ هزار و ۶۳ حادثه مربوط به خشونت با اسلحه به جراحت یا مرگ در آمریکا رخ داد، که در مقایسه با ۳۸ هزار و ۹۱۹ حادثه در همان بازه زمانی قبل از همه‌ گیری، افزایش شدیدی را نشان می‌دهد.

در اوایل بیماری همه گیری، فروش اسلحه در آمریکا افزایش یافت و بیش از ۲۰ درصد از این خرید‌ها توسط افرادی بود که برای اولین بار اقدام به خریداری سلاح می‌کردند.

دسترسی به سلاح گرم یک عامل خطر ثابت برای خودکشی و قتل ناشی از اسلحه در آمریکاست.

این افزایش شدید در خرید اسلحه نگرانی‌های جدی در آمریکا ایجاد کرده، زیرا ترکیبی از افزایش استرس، اختلالات اجتماعی و انزوا در طول همه‌گیری ویروس کرونا، شرایط طوفانی را ایجاد کرده است که می‌تواند به افزایش خشونت با اسلحه کمک کند.

بیشتر بخوانید: موج تیراندازی‎های جمعی در ایالت‎های آمریکا تیراندازی در ۳ ایالت آمریکا چند نفر را به کام مرگ کشاند

این روند‌ها همچنین از سوی محافل آمریکایی نگران‌ کننده خوانده شدند، زیرا افزایش نرخ خشونت با اسلحه می‌تواند زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی را که به دلیل هجوم بی‌سابقه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ با سختی و مشکلات روبرو بودند، تحت فشار قرار دهد.

این بیماری همه گیر به دلیل افزایش انزوا، افزایش نرخ خشونت خانگی، اختلال در شبکه‌های اجتماعی و بیکاری با پریشانی روانی برای مردم آمریکا همراه بوده است اما برای بدست آوردن تصویر روشنی از اینکه چگونه همه این متغیر‌ها ممکن است در خشونت کلی با اسلحه نقش داشته باشند، تحقیقات بیشتری لازم است.

نرخ خشونت با اسلحه در ۲۸ ایالت، یعنی ۵۶ درصد از کل ایالت‎ها، که در سرتاسر آمریکا پراکنده شده‎اند، بدون هیچ الگوی مشخصی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

افزایش خشونت با اسلحه در «مینه سوتا» با افزایش ۱۲۰ درصدی بالاترین میزان در میان این ایالت‌ها بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر اسلحه در آمریکا خشونت با اسلحه همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ با افزایش اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگا‌های بزرگ و معتبر آمریکا علیه کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه و برخورد خشونت آمیز پلیس علیه تظاهرات کنندگان، موجی از خشم و انتقاد در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم