Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:18:44 GMT

طرح‌های توسعه نیشکر در محاصره آثار تاریخی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۶۵۵۲

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: طرح‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در محل‌هایی اجرایی شده‌اند که در محاصره آثار تاریخی مختلف و جاذبه‌های گردشگری هستند و باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه گرشگری در خوزستان استفاده کنیم.

عبدعلی ناصری در اولین جشنواره ملی برداشت نیشکر ـ‌ شکرستان ۱۴۰۰ که امروز (چهارشنبه)، اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با فعالیت خود به جذابیت این جاذبه‌های گرشگری افزوده و تولید را در کنار این آثار رونق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان با بیان این که در سال‌های ۹۷ و ۹۸  خشکسالی و سیلاب باعث از بین رفتن حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر در خوزستان شد گفت: برای بازسازی این ۴۰ هزار هکتار آسیب دیده با تلاش‌های انجام شده ۲۲ هزار و ۶۰۹ هکتار کشت مجدد شد و باقی اراضی به سایر کشت اختصاص داده شد.

ناصری با اشاره به این که خشکسالی امسال تقریبا در ۶۰ سال اخیر بی‌سابقه است، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایطی که در بحث تامین آب و شوری آب با آن مواجه بودیم، در تولید به ۷۰۰ هزار تن مورد نظر نخواهیم رسید و پیش‌بینی می‌کنیم با ۱۵ درصد کاهش بتوانیم ۶۰۰ هزار تن شکر خام تولید داشته باشیم.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار تن شکر خام تولید و ۶۰ هزار تن از این شکر تصفیه و آماده عرضه به بازار شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان با اشاره به واگذاری نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: به دنبال این هستیم تا تولید شکر مناسبی در شرکت نیشکرهفت تپه داشته باشیم.

ناصری برای هفت‌تپه آینده روشنی پیش‌بینی کرد و ادامه داد: تاکنون کشت ۷۱۱ هکتار نیشکر در شرکت نیشکر هفت‌تپه اجرایی شده و برنامه‌هایی نیز برای نی‌های آسیب دیده در نظر گرفته شده است. در حال حاضر کارخانه در حال اورهال است و از یک دی ماه برداشت نیشکر در هفت تپه آغاز می‌شود.

وی گفت: طرح‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در محل‌هایی اجرایی شده‌اند که در محاصره آثار تاریخی مختلف و جاذبه‌های گردشگری هستند و باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه گرشگری در خوزستان استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استانی شهرستانها گردشگري شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هفت تپه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود

 مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بنا‌های تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

علیرضا ایزدی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود