Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس_کرمان؛ زهرا بمی: این شهرستان هیئت‌های مذهبی زیادی دارد که در ایام مختلف سال برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و عزاداری‌ها را برگزار می‌کنند.درب برخی حسینیه‌ها فقط در ایام محرم باز است و مابقی روزهای سال تعطیل هستند.

برخی هیئت‌ها، دیگر ایام سال را محل انجام کارهای خیر و پخت و پز غذا برای نیازمندان قرار می‌دهند و یک روز در هفته را به این کار اختصاص می‌دهند، اما هیئت کربلا ۳۶۵ روز سال فعال و درب حسینیه نخل که کربلایی‌ها در آن فعالند، همیشه باز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت کربلا، بیش از ۱۵۰ خادم خواهر و برادر و تعداد زیادی خادم افتخاری دارد که در اکثر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان همکاری دارند و در برقراری نظم مراسم‌ها و دیگر زمینه‌هاکمک می‌کنند.

روحانی و کارشناس مذهبی این هیئت حجت‌الاسلام مصطفی رمضانی از روحانیان جوان و بانشاط، خدام هیئت را همراهی می‌کند و شب‌هایی از سال برای حاضران در جلسات هیئت درس احکام می‌دهد و همواره هیئت کربلا محل رفت و آمد روحانیان شاخص کشوری است.

او می‌خندد و می‌گوید: با بچه‌ها کار کردم و خصوصیات بچه‌ها در من اثر کرده است.مصطفی برادر بزرگتری هم دارد که او هم دوران جوانی‌اش را در دستگاه امام حسین (ع) گذرانده و تقریبا در تمام شهرهای ایران و حتی خارج از کشور مداحی کرده است.

حجت‌الاسلام مصطفی رمضانی می گوید: مهمترین دغدغه هیئت، مسائل فرهنگی است و شنبه‌های پاک را هر هفته برگزار می‌کنیم با این نیت که هفته‌مان را بدون گناه شروع کنیم.

وی ادامه می‌دهد: بنای کار ما روانشناسی است و  مخاطبان ما که بیشتر جوانان هستند، برای ما ارزشمندند، به‌دنبال برنامه‌ای می‌رویم که جوانان به هیئت جذب شوند و در این راستا هرچه جوانان دوست دارند، از جمله فوتبال و ورزش‌های دیگر را در هیئت راه‌اندازی کردیم که جوانان به همین بهانه هم شده در راه امام حسین (ع) گام بردارند.

روحانی هیئت کربلا از علاقه رسانه ملی به برنامه‌های هیئت کربلا سخن به میان می‌آورد و ادامه می‌دهد: از آن‌جا که تولید محتوا مهم است، رسانه به‌دنبال پخش مراسم‌های هیئت است، گاهی فکر می‌کنند ما پول می‌دهیم که برنامه‌هایمان را پخش کنند، در حالی که اینگونه نیست.

این روحانی جوان و خادم هیئت کربلا به نکته خیلی مهمی اشاره می‌کند؛ اینکه برند شهر رفسنجان در گذشته شهر «سرداران شهید» بود و الان با نماد پسته در پی معرفی شهر رفسنجان هستیم، او اضافه می‌کند: نمی‌گوییم پسته خوب نیست، اما الگوهای معنوی نباید جای خود را به الگوهای مادی بدهد، بنابراین دنبال این هستیم که رفسنجان به شهر امام حسین (ع) شناخته شود.

وی از برگزاری مراسم‌های احیاء شب‌های قدر یاد و اضافه می‌کند: بعد از دهه محرم، فاطمیه را داریم و برای ایام فاطمیه مراسم‌های خوبی برگزار می‌کنیم که خواست مخاطبان ماست.

روحانی هیئت کربلا تصریح می‌کند: مکتب‌القاسم را در هیئت داریم که بیش از ۱۰۰ حافظ قرآن از یک جزء تا ۳۰ جزء در آن فعالند و به کمک خیران هدایایی برای حافظان قرآن در نظر گرفته می‌شود؛ ضمن اینکه تقریبا رتبه اول استان کرمان از نظر داشتن حافظ قرآن در هیئت هستیم.

راه‌اندازی کانون دانش‌پژوهان انقلابی/برپایی اردوی جهادی ۱۰ روز در کرمانشاه

وی به کانون دانش‌پژوهان انقلابی هیئت اشاره و ابراز می‌کند: اصل کارمان بر کارتربیتی است که با تربیت دانش‌آموزان نمایندگانی از محیط‌های مذهبی و جامعه انقلابی در مدارس نمونه و دانشگاه داشته باشیم.

رمضانی اضافه می‌کند: مرکزنیکوکاری هیئت در کنار خیریه کربلا فعالیت می‌کند و بیش از ۱۰۰ خانواده عضو شدند که توسط یک تیم بازدید و تحقیق می‌شود و علاوه بر مشکلات مادی با هماهنگی پزشکی به مشکلات روحی روانی خانواده‌ها هم رسیدگی می‌شوند.

این روحانی و خادم هیئت از برگزاری اردوهای جهادی هیئت هم یاد و اظهار می‌کند: یکی از اردوهای شاخص که داشتیم، در جریان زلزله کرمانشاه بود که به شهرستان سرپل ذهاب رفتیم و ۱۰ روز در آن‌جا ماندیم و در ساخت ۱۰ منزل مسکونی کمک کردیم که هزینه آن را هم خیران رفسنجانی دادند.

وی یادآور می‌شود: دو هفته آینده بچه‌های هیئت برای انجام کارهای سیم‌کشی برق یکی از مدارس به نرماشیر خواهند رفت و این کار را به‌طور کامل انجام خواهند داد.

اما هیئت هم برای گچ‌بری حسینیه به کمک احتیاج داشت که از طریق فضای مجازی درخواست نیاز شد و به برکت فضای مجازی یک تریلی حامل گچ و مصالح از کرمانشاه برای جبران کمک بچه‌های هیئت کربلا که در زمان زلزله به کمک آنها شتافتند، به رفسنجان اعزام و به هیئت رسانده شد.

دوران کرونا هم کربلائی‌ها به‌همراه چند هیئت دیگر در ضدعفونی معابر رفسنجان مشارکت داشتند و برای ضدعفونی معابر اصلی و فرعی دو، سه ماه کار کردند.

قرارگرفتن هیئت کربلا در بین ۳۹ هیئت شاخص کشور

محمد محمدی یکی از خادمان هیئت عنوان می‌کند: مجموعه هیئت کربلا سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی شد و با فعالیت‌هایی که هیئت داشته، سه سال جزو هیئت‌های شاخص کشور شدیم و در بین ۳۹ هیئت شاخص کشور قرار گرفتیم.

محمدی تصریح می‌کند: اگرچه رفسنجان شهر پسته است، اما این شهرستان شهر فاتحان اروند هم هست و چه خوب است که ورودی‌های شهرمان به این اسم مزین شود.

هیئت کربلا مأمن و مأوای مردم است

مجتبی رمضانی مداح هیئت کربلا هم عنوان می‌کند: هیئت کربلا مانند ارگان‌های دولتی دارای چارت است و برنامه‌های آن با نظم انجام می‌شود.

وی به برگزاری همایش‌های خانواده با حضور کارشناسان اشاره و اذعان می‌کند: گاهی با تأثیری که این برنامه‌ها داشتند، از طلاق زوج‌ها جلوگیری شده است.

رمضانی به برگزاری کلاس‌های ورزشی ویژه خواهران و برادران اشاره و خاطرنشان می‌کند: مردم باید بدانند این هیئت یک مأمن و مأوا برای آنهاست.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: محرم امام حسین حسینیه نخل هیئت کربلا شاخص کشور برنامه ها مراسم ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی‌فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز اظهار کرد: در دنیای امروز هر کسی رسانه قوی‌تر داشته باشد بی شک موفق‌تر است و از این رو توجه به رسانه بسیار مهم است.

وی بر ضرورت وجود برنامه‌ریزی منسجم به منظور تقویت رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم.

امام‌جمعه اهواز با اشاره به عملیات وعده صادق به اقتدار و قدرت ایران اسلامی در عرصه بین الملل اشاره کرد و گفت: در بحث قدرت نیروهای مسلح و اثبات ظهور قدرت ایران و نیروهای مسلح، تعداد موشک‌های به هدف خورده یا پرتاب شده مطرح نیست بلکه شهامت و قوت قلبی است که در دل ملت‌ها ایجاد شد و هیمنه پوشالی اسرائیل اشغالگر را از بین برد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی خواست که نسبت به این مساله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهند تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

وی از مسؤولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد گفت: مسئولان بدانند تا که تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

امام‌جمعه اهواز به اقداماتی که دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و … انجام شده اشاره کرد و گفت: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

کد خبر 6089058

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود