Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: کالا‌های اساسی به چند گروه تقسیم می‌شوند برخی از آن‌ها دارای قیمت تثبیت شده و مصوب تنظیم بازار هستند که در پنج گروه بوده و برخی دیگر با عرضه و تقاضا و با توجه به بهای تمام شده برای وارد کننده آن قیمت گذاری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: قیمت نان در استان و کل کشور و البته در استان‌های مختلف متفاوت است که مصوبه تنظیم بازار استان‌ها قیمت آن را مشخص می‌کند.

قوانلو درباره تفاوت قیمت برنج هم گفت: برنجی که دارای قیمت اعلام شده است مربوط به برنجی است که توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد شده که سهمیه به استان‌ها داده شده که از طریق تعاونی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ با همان قیمت در حال عرضه است.

او افزود:نشان برنج این شرکت به روی آن درج شده و قیمت آن هم مشخص است که در تعاونی‌ها و فوشگاه‌ها در حال عرضه بوده که البته مقدار آن محدود است

قوانلو گفت:قیمت بقیه برنج‌ها با عرضه و تقاضا قیمت آن مشخص شده و با توجه به قیمت تمام شده برای وارد کننده آن قیمت گذاری می‌شود.

او افزود:در مورد لبنیات ۴ یا ۵ قلم آن مشمول قیمت گذاری بوده مانند پنیر یو اف و ماست ۹۰۰ گرمی قیمت آن‌ها تثبیت شده است و باید تمام فروشگاه‌ها با آن قیمت عرضه کنند

قوانلو گفت:دامنه لبنیات وسع بوده و اقلامی مانند پنیر خامه‌ای و ماست سون مشمول قیمت گذاری نبوده و بر مبنای هزینه تمام شده برای کارخانه به علاوه سود معقول در بازار عرضه می‌شود.

او افزود: بیش از ۱۲۹ میلیارد تن پرونده تخلف از ابتدای امسال تا پایان مهر که عمدتا گرانفروشی و عرضه مقدار کم کالا است ارسال شده است.

قوانلو با بیان اینکه این تخلفات در بازار زیاد بوده و بازرسان سازمان جوابگوی این تعداد نیستند، گفت: به همین دلیل از هفته آینده تعداد بازرسان با کمک بازرسان بسیج اصناف به ۳ برابر گسترش می‌یابد تقریبا تعداد بازرسان ما ۳ برابر خواهند شد.

او افزود:حدود ۲۰۰ بازرس هم با کمک بسیج اصناف به بازرسین ما اضافه خواهند شد تا این شرایط سختی که بازار کمی متلاطم است پشت سر گذاشته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در مورد قیمت مرغ هم گفت: مرغ منجمد ۲۰ هزار تومنی در حد محدود در شهرستان‌ها در حال توزیع است، مرغ ۳۱ هزار تومانی مبنای قیمت ما است بالاتر از این تخلف بوده که حتما برخورد می‌شود.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن تنظیم بازار کالا های اساسی قیمت مرغ قیمت گذاری قیمت آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به کف رسید؟

بررسی تغییرات قیمت طلا در بازار جهانی نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری را تجربه کرده است.

به گزارش دانشجو، قیمت طلا در بازار جهانی به ۲ هزار و ۳۰۱ دلار رسید که نسبت به یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری قیمت را نشان می‌دهد.

اگرچه بررسی عملکرد بازار جهانی در طول یک ماه گذشته، بیانگر رشد ۱۱ دلاری قیمت طلای جهانی است. آخرین گزارش‌ها از روند بازار نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳۰۸ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها ۱۷۵ هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از ۲۴۳ هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با ۳۱۵ هزار شغل بود.

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از ۳.۸ تا ۳.۹ درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها ۰.۲ درصد بالا آمده است، در حالی که ۰.۳ درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و ۸۷ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره ۰.۲۵ درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۴ باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین ۴.۷۵ تا ۵ درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

دیگر خبرها

  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد