Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار سیدصادق حسینی در جلسه طرح شهید سلیمانی در استان کردستان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری کرونا مدت‌ها است که فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است  لذا باید با تمام توان طرح شهید سلیمانی را پیش ببریم.

وی موفقیت‌های طرح شهید سلیمانی در مهار کرونا را یادآور شد و تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی و در جهت مقابله با بیماری کرونا اقدامات قابل توجهی انجام شد و با این تلاش‌ها آمار فوتی‌ها و مبتلایان به حداقل رسید و موارد بستری در بیمارستان‌ها نیز کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: مردم نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال این ویروس دارند، بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی، عدم حضور در تجمعات و فاصله اجتماعی را با جدیت رعایت کنند.

وی توجه به گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان، دانش آموزان و زنان باردار را از اولویت‌های تیم‌های حمایت‌محور در طرح شهید سلیمانی دانست و افزود: باید تلاش شود تا حتی‌الامکان این گروه‌ها از آسیب کرونا در امان باشند.

پوشش واکسیناسیون مادران باردار ۴۵ درصد است

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در کردستان وضعیت شکننده‌ای است گفت: روند بستری بیماران بیشتر شده است اما خوشبختانه مرگ و میر کاهش یافته است.

مهدی ذکایی گفت: از نظر رنگ‌بندی شهرها در استان، شهرستان بانه در وضعیت  قرمز، سروآباد، قروه، بیجار در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها نارنجی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در حال اجرای هر چه بیشتر و بهتر طرح شهید سلیمانی هستند، افزود: تمام پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون در سه شیفت کاری در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی در ادامه به مرگ و میر مادران باردار اشاره کرد و عنوان داشت: پوشش واکسیناسیون مادران باردار ۴۵ درصد است که نسبت به استان‌های همجوار پایین‌تر است و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا مادران باردار هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

ذکایی از شروع واکسیناسیون دُز سوم کرونا موسوم به دُز یادآور خبر داد و گفت: دز سوم واکسن کرونا برای گروه‌های پرخطر در بازه زمانی حدود چهارماهه پس از نوبت دوم واکسن ضروری است.

 وی به اجرای طرح واکسیناسیون سیار در حاشیه شهر‌ها و مناطق روستایی استان اشاره کرد و اضافه کرد: تاکنون ۷۰ درصد ساکنان روستا‌های استان واکسن دریافت کرده‌اند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بازگشایی مدارس در اول آذر ماه خواهد بود و تاکنون ۷۰درصد از دانش آموزان ۱۲تا ۱۸سال واکسیناسیون شدهاند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید کردستان دانش آموزان زنان باردار طرح شهید سلیمانی مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است