Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – پویا اسبقی با سابقه هدایت تیم زیر ۲۱ ساله های سوئد اکنون چالشی جدید و البته جذاب را در فوتبال انگلیس پیش رو دارد.

این مربی جوان ایرانی و متولد کرج وقتی دو ساله بود، همراه با خانواده‌اش از ایران به سوئد مهاجرت کرد و آنجا پله‌های ترقی در فوتبال را پیمود و به مربی بزرگی تبدیل شد. او که حدود سه فصل روی نیمکت گوته‌بورگ، بزرگترین باشگاه فوتبال سوئد نشست و همراه این تیم به قهرمانی جام حدفی هم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسبقی در ۲۳ سالگی فوتبال بازی کردن را کنار گذاشت و به مربی‌گری روی آورد. او ابتدا در سطوح جوانان و نوجوانان به فعالیت پرداخت اما پس از مدتی سرمربی تیم رزگارد شد و توانست همراه این تیم از سطح ۶ به ۵ صعود کند.

اسبقی در سال ۲۰۱۶ پس از مدتی دستیاری در تیم دالکورد درحالی که فقط ۳۱ سال سن داشت سرمربی این تیم شد و جوان‌ترین سرمربی خارجی تاریخ فوتبال سوئد شد.

دالکورد همان باشگاهی است که هم‌ اکنون بختیار رحمانی، بازیکن اسبق فولاد و استقلال در آن بازی می‌کند.

اسبقی در سال۲۰۲۰ موفق شد با پیروزی مقابل مالمو، گوتنبرگ را به‌عنوان قهرمانی اسونسکا کوپن (جام حذفی سوئد) برساند.

او تا پیش از این هدایت تیم ملی زیر ۲۱ساله‌های سوئد را بر عهده داشت و در ۱۰‌بازی، ۶‌پیروزی کسب کرد تا این تیم صدرنشین گروهF مقدماتی جام ملت‌های جوانان اروپا باشد.

این مربی در تیم بارنزلی جانشین جوزف لومان آلمانی شد که پس از برکناری توماس شاف، مربی معروف اتریشی موقتا هدایت بارنزلی را به‌عهده داشت.

فصل قبل سامان قدوس به برنتفورد کمک کرد تا به لیگ برتر صعود کند اما اوضاع بارنزلی خیلی خراب‌تر از آن است که کسی به صعود این تیم امیدوار باشد.

بارنزلی فصل قبل به همراه برنتفورد تا پلی‌آف چمپیونشیپ هم پیش رفته بود اما نتوانست سهمیه حضور در لیگ برتر این فصل را بگیرد.

حالا آنها در رده ۲۳ جدول به‌سر می‌برند و تنها داربی‌کاونتی را پایین‌تر از خود می‌بینند که آن هم به‌دلیل کسر امتیاز از این تیم بوده است.

این تیم روز شنبه با مربی ایرانی‌اش به مصاف فولام می‌رود. بارنزلی پیش از این یک بازیکن ایرانی را هم به خدمت گرفته بود؛ آندرانیک تیموریان.

فران سیبیلا نیز به عنوان دستیار اسبقی را همراهی خواهد کرد.

خالد الاحمد، مدیراجرایی بارنزلی، در مورد انتخاب اسبقی گفت: «ما از ورود پویا و فران به باشگاه استقبال می کنیم. هر دو افرادی خوب، مربیانی با استعداد با قدرت رهبری روشن و فلسفه تاکتیکی مشخص هستند.

پویا در سال ۲۰۱۹ در فهرست گزینه های مربیگری ما بود و اکنون برای همگی به این اطمینان رسیدیم که پویا و فران می توانند بارنزلی اف سی را از سقوط نجات داده و به رده های بالاتر بیاورند.

مایلیم از جو لومان و کادر مربیگری تیم اول برای ادامه کار سخت و حرفه ای آنها در چند هفته گذشته و در دوره انتقالی باشگاه تشکر کنیم.»

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پویا اسبقی خبر ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۷۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید

به گزارش "ورزش سه"، لستر سیتی در فاصله یک فصل پس از ترک رقابت‌های لیگ برتر و سقوط به دسته پایین‌تر توانست با کسب عنوان قهرمانی بار دیگر مجوز حضور در سطح اول فوتبال انگلیس را به دست آورد و حالا باید منتظر بازگشت آنها باشیم.

واردی ستاره بی چون و چرای تیمش در رقابت‌های این فصل بود و موفق شد با گل‌های بسیاری که برای آنها به ثمر رساند نقش مهمی را در بازگشت آنها به رقابت‌های لیگ برتر انگلیس ایفا کند و حالا منتظر درخشش دوباره در این مسابقات است.

در روزهای اخیر شایعاتی درباره احتمال خداحافظی این بازیکن از دنیای فوتبال پس از قهرمانی لسترسیتی و بازگشت آنها به لیگ برتر به گوش می‌رسید اما به نظر نمی‌رسد که او چنین برنامه‌ای داشته باشد و امیدوار است که دوباره روزهای خوشی را در لیگ جزیره سپری کند.

واردی در گفتگو با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: «گوش کنید، من هنوز آماده نیستم که کفش‌هایم را آویزان کنم. بدنم مشکلی ندارد و مثل همیشه آماده هستم. بنابراین باید ببینیم که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

دیگر خبرها

  • پوچتینو: من هم با پوستکوعلو به سوئد می روم
  • اولین واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • آنژ پوستکوعلو: فصل بعد به سوئد می روم
  • اولین خروجی لیورپول بعد از کلوپ مشخص شد
  • هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید
  • اتفاق عجیب در فوتبال ابران؛ ورثه سرمربی، شاکی جدید تیم شد!
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • ۱۸ بازیکن از فیلتر پائز رد شدند/ عبادی‌پور و سعادت غایبان مطرح سرمربی تیم ملی والیبال