Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:01:32 GMT

سازمان ملل اعدام ۱۰ اسیر یمنی را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۷۱۴۴

سازمان ملل اعدام ۱۰ اسیر یمنی را محکوم کرد

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: این موارد نقض جدی قوانین بین المللی و حقوق بشر است که باید به سرعت و به طور کامل بررسی شود و عاملان آن به دست عدالت سپرده شوند.
وی افزود: ما مجددا از همه طرف ها می خواهیم که تحت هر شرایطی به طور کامل به قوانین بین المللی و حقوق بشر پایبند باشند.
به گزارش ایرنا، مزدوران ائتلاف سعودی در جنایتی تازه، ۲۳ آبان ماه ۱۰ اسیر یمنی را در ساحل غربی این کشور به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن گفت که اعدام ۱۰ اسیر یمنی به دست مزدوران ائتلاف سعودی، تأییدی بر اظهارات سرکرده القاعده در یمن در خصوص همکاری با مزدوران است.
«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن با اعلام هویت اسرای اعدام شده به دست مزدوران، گفت که پنج نفر از آنها اهل الحدیده و چهار نفر اهل حجه و یک نفر دیگر هم از اهالی استان المحویت هستند.
رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن در این رابطه به شبکه المسیره گفت: اجساد اسرای اعدام شده مثله شدند و پس از آن فیلم‌هایی منتشر شد که این جنایت را مستند کردند. ما اطلاعات دقیقی در مورد عاملان و آمران ارتکاب جنایت در دست داریم و تمام جزئیات جنایت اعدام را در پرونده‌ای ویژه ثبت می کنیم.
المرتضی توضیح داد که جنایت اعدام ۱۰ اسیر یمنی توسط مزدوران دیروز و تنها یک روز پس از اظهارات رهبر القاعده در یمن مبنی بر همکاری عناصر القاعده با متجاوزان ائتلاف سعودی در چند جبهه، صورت گرفته است.
سرکرده القاعده در یمن و شبه جزیره عربستان به جنگ علیه جنبش انصارالله اعتراف کرد.
«خالد باطرفی»  گفت: نقش ما در مبارزه با حوثی‌ها (انصارالله) آشکار است و هیچ کس نمی‌تواند آن را انکار کند.
عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ به بهانه حمایت از دولت مستعفی و فراری عبدربه منصور هادی، اقدام به حمله نظامی به کشور فقیر و مسلمان یمن کرد.
در نتیجه حملات وحشیانه ائتلاف سعودی به یمن، تاکنون هزاران غیر نظامی در این کشور کشته و مجروح شده اند که اکثر آنها را کودکان و زنان یمنی تشکیل می دهد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل ادامه داد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از دستگیری و بازداشت دو تن از کارکنان این سازمان در یمن ابراز نگرانی کرد.
استفان دوجاریک گفت که دبیر کل سازمان ملل به شدت نگران دستگیری و بازداشت دو نفر از کارکنان سازمان ملل در صنعا در اوایل ماه جاری است.
وی افزود که این دو نفر بدون هیچ توجیه یا اتهامی در بازداشت هستند و از برقراری ارتباط با خانواده و دفاترشان جلوگیری شده است.
دوجاریک با بیان اینکه انصارالله در مورد آزادی این افراد تضمین داده است، گفت که این افراد در بازداشت به سر می برند و این نقض امتیازات و مصونیت های سازمان ملل و در تضاد مستقیم با تضمین هایی که سازمان ملل هفته گذشته دریافت کرده است.
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد ما خواستار آزادی فوری این افراد هستیم.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن جنبش انصارالله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن جنبش انصارالله سازمان ملل متحد یمن جنبش انصارالله دبیر کل سازمان ملل ائتلاف سعودی ۱۰ اسیر یمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اطلاع‌رسانی جنگی (الاعلام الحربی) جنبش انصار الله یمن تصاویر حمله موفق پهپادی به کشتی متخلف سیکلادیس (CYCLADES) را که در دریای سرخ به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حال حرکت بود، منتشر کرد.

در تصاویر منتشر شده، شلیک پهپاد از نوع «شهاب» و کشتی هدف قرار گرفته از لحظه شناسایی و رهگیری تا اصابت به نمایش درآمده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ضد ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

وی تأکید کرد: هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که در ۲۱ آوریل با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای عازم بندری دیگر، در حال حرکت به سمت بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) بود.

کد خبر 6093742

دیگر خبرها

  • هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌وفیلم
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • بیانیه جدید گردان‌های قسام درباره دلیل عدم آزادی اسیر آمریکایی