Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@12:43:59 GMT

یک درخت با ۵ میوه مختلف رکورد گینس را شکست+ عکس

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۷۲۰۱

یک درخت با ۵ میوه مختلف رکورد گینس را شکست+ عکس

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه گاردین، پشت خانه‌ای در حومه شهری استرالیا درختی فروتن با ۱۰ میوه مختلف به تازگی رکورد جهانی گینس را ثبت کرده است. این درخت نتیجه یک دهه کار سخت حسام صراف است، که علف‌های کوچک او در منطقه ویکتوریا را به یک واحه گرمسیری با درختان میوه کمیاب تبدیل کرد.

این باغبان در این باره گفت: رکورد قبلی یک درخت پنج میوه ای بوده که به یک درخت پیوند زده شده است، بنابراین این بارتصمیم گرفتم ۱۰ میوه را به یک درخت پیوند بزنم، اما کتاب رکورد‌های گینس،  میوه های این درخت را به عنوان انواع مختلفی به حساب نیاورد و تأیید کرد که تنها موفق به تولید پنج نوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکورد قبلی پنج میوه پیوندی زردآلو، گیلاس، شلیل، آلو و هلو در اختیار لوئیس اچ کاراسکو از شیلی بوده است. درخواست اولیه حسام، برای پیوند شلیل سفید و زرد، هلو سفید و زرد، آلوی خونی و زرد، هلو، زردآلو، بادام و گیلاس از نظر گینس شامل پنج نوع میوه بود که او را با کاراسکو هم تراز کرد، اما درخت رکورد حسام برای پیوند آلو، زردآلو، بادام، هلو و گیلاس رسما پذیرفته شد.

حسام به رکورد‌های جهانی گینس گفت که درخت او پیامی از "همزیستی مسالمت آمیز" داشت. رنگ‌ها، شکل‌ها و برگ‌ها و میوه‌های مختلف روی شاخه‌های خلقت او استعاره‌ای از جامعه متنوع، احترام و پذیرش است. همچنین افزود که درخت او مظهر ایده "زندگی با هم علیرغم تفاوت‌ها و احترام در یک جامعه چند فرهنگی" است و با این ایده خود را نسبت به این موضوع دغدغه‌مند دانست. با این حال حسام به یک رکورد راضی نیست و  دو رکورد دیگر نیز پیش رو دارد. در واقع رکورد بیشترین تنوع میوه‌های هسته دار در یک درخت و رکورد درختی که بیشترین میوه سیب را دارد. او همچنین قصد دارد رکورد بلندترین گل زنبق را که معمولا بین ۴۰ تا ۸۰ سانتی متر رشد می‌کند، ثبت کند./ باشگاه خبرنگاران

 

منبع: فردا

کلیدواژه: یک درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریعترین شناگر ایران رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد را شکست


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  سامیار عبدلی سریعترین شناگر ایران موفق شد نخستین رکوردشکنی خود در سال ۱۴۰۳ را به ثبت برساند.

عبدلی در ماده تیمی مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان که در شهر برلین برگزار می‌شود بعنوان نفر اول تیم به آب زد و ۱۰۰ متر کرال سینه را در مدت زمان ۰۰:۵۰.۴۵ شنا کرد و رکورد این ماده را بهبود بخشید.

رکورد این ماده با زمان ۰۰:۵۰.۵۲ پیش از این توسط علیرضا یاوری در مسابقات اسپیدو آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ثبت رسیده بود که عبدلی موفق به جابجایی آن شد.

ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند:
رکورد پیشین:

علیرضا یاوری – مسابقات اسپیدو آمریکا/ سال ۲۰۲۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۵۲
رکورد جدید:

سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • وقتی تیم های حریف بایرلورکوزن فکر می کنند رکورد شکست ناپذیری این تیم را پایان داده اند (فان) / فیلم
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • فامیل مارادونا رکورد باشگاه آمریکایی را شکست!‏
  • فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید
  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • سریعترین شناگر ایران رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد را شکست