Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، روز سه‌شنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، تذکر کتبی محمدحسن آصفری نماینده اراک به همراه 35 نماینده دیگر مجلس به رئیس‌جمهور درباره ضرورت جلوگیری از انتصابات فامیلی و بی توجهی به شایسته‌سالاری در دستگاه‌های دولتی قرائت شد.

این تذکر در برخی رسانه‌های مخالف دولت بازتاب یافت و به‌گونه‌ای منعکس شد که نه تنها منتقدان دولت و اصلاح‌طلبان بلکه جمعی از نمایندگان هم‌طیف رئیس‌جمهور‌ هم صدای اعتراضشان نسبت به آنچه انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم می‌خوانند، بلند شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه، آصفری نماینده اراک که نامش در ابتدای تذکر دهندگان در مجلس به‌عنوان متولی جمع‌آوری امضا برای این تذکر کتبی قرائت شد، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بنده به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس تذکری از رئیس‌جمهور خواستیم که در انتخاب و انتصاب در وزارتخانه‌های خود دقت کنند و اجازه ندهند در وزارتخانه‌ها انتصابات فامیلی انجام گیرد.

وی افزود: متاسفانه گزارشاتی به دستمان می رسد که فلان وزیر می‌خواهد برادرخانم خود یا فامیل  خود را انتصاب کند لذا باید جلوی این گونه رفتارها گرفته شود و در انتخابات افراد نگاه فقط شایسته‌سالاری مدنظر باشد.

آصفری در ادامه بیان کرد: باید جلوی وابسته سالاری‌ها در سازمان‌ها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها گرفته شود و نگاه‌ها بر مبنای شایسته‌سالاری باشد. رئیس‌جمهور در این انتخاب‌ها و انتصابات باید نظارت کند و اجازه ندهد که نخبگان کشور کنار گذاشته شوند که از ظرفیت نخبگان کشور و افراد توانمند در مسئولیت‌های استفاده نشود.

وی بیان کرد: تلاش باید در این باشد که در انتصابات و انتخاب‌ها به ویژه مواردی که حساس و ویژه است کسانی انتخاب شوند که توانمند و با تجربه باشند، حال صرفاً این که با فلان شخص فامیل کسی است و یا چهره شناخته شده‌ای دارد نباید انتخاب شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: گزارش‌هایی رسیده بود که در برخی وزارتخانه‌ها در سطوح پایین می‌خواهند چنین اقداماتی انجام دهند لذا ما پیشگیری کردیم که رئیس‌جمهور یک برنامه‌ریزی جدی داشته باشد و تذکرات لازم را به وزرای خود بدهد که در بحث انتخاب و انتصابات نگاهشان بر مبنای شایسته سالاری باشد و اجازه انتخاب و انتصابات فامیلی را ندهند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس در خاتمه گفت: نمی‌گوییم انتصابات فامیلی وجود داشته است بلکه می‌گوییم دولت از الان پیشگیری کند و در وزارت خانه‌ها در انتصابات و انتخاب‌ها نگذارد انتصابات فامیلی صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مجلس رئیس جمهور اراک انتصابات فامیلی رئیس جمهور انتصابات فامیلی شایسته سالاری وزارتخانه ها رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختارهای غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»
 
به گزارش شفقنا؛ روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.
 
به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند
 
وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بارها هم گفتیم یک طرفه نمی توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می شود.
 
برخورد این دولت با بانک ها برخورد جدی و سازنده ای نبوده است
 
آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک ها می شود، ادامه داد:  بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت ها داده می شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک ها این است این منابع در کجا خرج می شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک ها مطلقا برخورد جدی و سازنده ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بارها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک ها نمی رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک ها را به خط خواهم کرد» اما در عمل نشانه ای از این مساله نمی بینیم.
 
وی افزود: عده ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیروهای مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک ها را وارد کار کند.
 
نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
 
وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام های خرد، گفت: بانک ها اصلا عمل نمی کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک ها رد می شود و یا چند ضامن از مردم می خواهند. لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختارهای غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • ۶۰ درصد صندلی‌های دور دوم مجلس به صورت الکترونیک انتخاب می‌شود
  • ۲ بانک رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم