Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، چند نهاد امنیت سایبری در آمریکا، انگلیس و استرالیا به صورت همزمان با انتشار بیانیه‌ای مشترک به طرح اتهامات علیه ایران پرداختند.

این کشورها در بیانیه خود، تهران را به حملات هکری به نهادهایی در بخش بهداشت و حمل و نقل متهم کردند.

بیانیه یاد شده از سوی اف‌بی‌آی، آژانس امنیت زیرساختی و امنیت سایبری آمریکا، مرکز امنیت سایبری استرالیا و مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس منتشر شده و در آن ادعا شده است که ایران قصد دارد با شناسایی آسیب‌پذیری‌های سایبری زمینه‌های حملات باج‌افزاری بیشتر در آینده را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً نهادهای دولتی آمریکا و بسیاری از موسسات و شرکت‌های تجاری این کشور با موجی از حملات باج‌افزارها رویارو شده‌اند. طی چند ماه گذشته شماری از شرکت‌های بزرگ آمریکایی و از جمله شرکت «سولارویندز»، شرکت خط لوله نفت «کلونیال» و همچنین شرکت بزرگ تولید و توزیع جهانی گوشت «جی‌بی‌اس» هدف حملات باج‌افزاری قرار گرفته‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن زلزله جنوب ایران زلزله یوسف نوری مجتهد شبستری آمریکا انگلیس استرالیا بیانیه مشترک ایران حمله سایبری طرح جهش تولید مسکن زلزله جنوب ایران زلزله یوسف نوری مجتهد شبستری امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند

به گزارش جماران؛ روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی ادعا کرد تعلیق رابرت مالی، نماینده سابق دولت بایدن در امور ایران و عضو اصلی تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای و تعلیق مجوز فعالیتش در کاخ‌ سفید که چند ماه پیش صورت گرفت، به علت نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و سرقت شدن آن‌ها از طریق حمله سایبری بوده است.

در همین خصوص، جمعی از اعضای ارشد کنگره آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نوشتند طبق تحقیقات خود دریافته‌اند یک «عامل متخاصم سایبری» توانسته به گوشی یا ایمیل شخصی رابرت مالی دسترسی پیدا کند، و از بلینکن خواسته شده این یافته‌ها درباره نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را تایید کند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی
  • اتهام لندن علیه مسکو درباره آتش‌افروزی درملک اوکراینی احمقانه است
  • ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین
  • رد ادهاهای رژیم اسرائیل درنامه ایران به شورای امنیت
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی