Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مرندی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به حوادث آبان ۹۸ گفت: درباره اتفاقات آبان ۹۸ یک تحلیل خوشبینانه و یک تحلیل بدبینانه وجود دارد؛ تحلیل خوشبینانه این است که دولت در تدابیری که برای افزایش قیمت سوخت اندیشیده بود، بی تدبیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی  بدون اعلام قبلی و بدون اقناع و توجیه افکار عمومی یکباره قیمت بنزین را افزایش دادند و اعمال این تصمیم با اعلام آن در یک زمان بود که همین هم موجب اعتراضاتی شد.

وی اضافه کرد: البته در همان اوایل اعتراضات نیروی انتظامی می‌توانست جلوی کسانی که هدفشان ایجاد اغتشاش بود را بگیرد اما دیر عمل کرد و این موجب شد اغتشاشگران تعداد زیادی پمپ بنزین و بانک و... را به آتش بزنند و به اموال عمومی و اموال مردم آسیب برسانند که طبق آمار گفته می شود ۹۹۱ بانک یا تخریب شد یا به آتش کشیده شد.

مرندی تاکید کرد:‌گفته می شود دولت قرار بود از افزایش قیمت بنزین درآمد بدست آورد که این درآمد در حدود ۲۰هزار میلیارد تومان برآورد شده بود اما در حوادث بعد از افزایش قیمت بنزین در همین حدود به کشور خسارت وارد شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این موارد که گفته شد تحلیل خوشبینانه موضوع است. تحلیل بدبینانه هم این است که اصلا عمدی در کار بود که کشور به آشوب کشیده شود. بعد از این ماجرا هم متاسفانه رییس جمهور وقت آمد و با دهن کجی به ملت، گفت « من خودم هم روز جمعه متوجه شدم!» و این اظهارات مضحکی بود که کسی آن را قبول نکرد. حال شما این رفتار را با اتفاقاتی که در آبان امسال رخ داد، مقایسه کنید و عملکرد مسئولان دولتی را ببینید که چقدر متفاوت بود.

وی در ادامه با اشاره به حمله سایبری اخیر به جایگاه های سوخت رسانی، اظهار داشت: ضد انقلاب  به همراه جریانها و کشورهای حامی آنها با حمله سایبری به سیستم سوخت رسانی کشور سعی داشتند مجددا ماجرایی مانند اغتشاشات دوسال پیش را ایجاد کرده و کشور را درگیر بحران کنند ولی اینبار هم رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی خوب و هم دولت خوب عمل کردند. یعنی دولت سریعا وارد عمل شد و مشکل را حل کرد و بعد هم به خاطر مشکل بوجود آمده و برای جلب اعتماد مردم  یک سهمیه سوخت جداگانه درنظر گرفت.

مرندی با بیان اینکه حوادث سال ۹۸ آمریکا در دچار اشتباه محاسباتی کرد، گفت: تحلیلی که وجود دارد این است که اتفاقات ۹۸ که باعث اغتشاشاتی در خیلی از شهرهای ما شد این تصور نادرست را در آمریکایی ها بوجود آورد که حالا زمان این است که کسی مثل سردار سلیمانی را به شهادت برسانیم.

وی ادامه داد: بعد از حوادث آبان ۹۸ آمریکایی ها احساس کردند حکومت متزلزل شده است و شاید برای همین بود به خود جرات دادند که سردار سلیمانی را ترور کنند و شاید اگر آن اتفاقات نبود آمریکایی های دست به چنین اقدام تروریستی‌ای نمی زدند.

مرندی یادآور شد: بعد از شهادت سردار سلیمانی اتفاقاتی رخ داد که معادلات آمریکایی ها را برهم زد و ما در شهرهای مختلف کشور شاهد حضور گسترده و باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر شهیدسلیمانی بودیم و یک حضور میلیونی از مردم را دیدیم.

این استاد دانشگاه افزود: این حماسه تاریخی در سوگ سردار سلیمانی تنها در ایران نبود و مردم بسیاری از کشورها علاقه و ارادت خود را به شهیدسلیمانی نشان دادند به گونه ای که دشمنان انقلاب حتی فکر چنین اتفاقی را هم نمی کردند، این درحالی بود که این اتفاق دوماه بعد از حوادث آبان ماه ۹۸ رخ داد و گفته می شود حدود 30 میلیون نفر در تشییع پیکر مطهر سردار دلها شرکت کردند و انزجار خود را آمریکا نشان دادند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: اتفاقاتی که در تشییع پیکر شهید سلیمانی رخ داد نشان داد محاسبات دشمنان درست نبوده، برای همین هم بود که دیدیم ترامپ اعلام کرد که اگر ایران در پاسخ به ترور سردار سلیمانی اقدامی کند ما ۵۲ نقطه این کشور را خواهیم زد ولی وقتی ما عین‌الاسد را موشک باران کردیم جرات نکردند کاری کنند و می دانستند نمی توانند با ایران طرف شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت بنزین سردار سلیمانی آبان 98 سردار سلیمانی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد

به گزارش صدای ایران از ایسنا و بنابر اعلام خبرگزاری پلیس، سردار احمدرضا رادان در جمع اساتید و طلاب مدرسه عالی فقهی امام علی بن موسی الرضا (ع) و خانواده‌های معزز شهدای حریم و حرم، اظهار داشت: قصه پرغصه امروز‌های ما در آمیختگی شبهه، شک، تردید با یقینی حاصل از فقه و علم و عمل است؛ یعنی شبهه بین حجاب با دلایل و برهان قانون مسائل فقهی و عقلی با شبهاتی که حریف و دشمن و خودی نادان در برابرش قرار می‌دهند.

وی به اظهارات مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و افزود: این قصه‌ای که صورت گرفته، برنامه دشمن است دشمن با برنامه کامل با هدف‌گذاری کامل و دقیق و البته پا به کار و مصمم است، چون اگر به هدف برسد به همه چیز رسیده است و اگر از این مسیر عبور کند از همه جا می‌گذرد.

سردار رادان ادامه داد: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها تعیین کننده است چه حفظ آن و چه از دست دادنش وقتی به شهید "علم الهدی" گفتند خرمشهر سقوط کرد گفت دعا کنید دل را از دست ندهیم خرمشهر را می‌توان پس گرفت، اما اگر دل سقوط کند خرم شهر‌ها پس از خرمشهر سقوط می‌کند وآن وقت است که در شهر‌های سقوط کرده زندگی خواهیم کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: دشمن دست روی موضوع مهمی برای شکستن ما قرار داده است، اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: ۳۲ سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی‌کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می‌اندازند، دل کسانی که ایجاد شبهه و شک و تردید می‌کنند، تسخیر دشمن شده است.

سردار رادان با اشاره به داستان "اندلس" توصیه کرد که چگونه خانواده‌ها از هم پاشیدند این یعنی سقوط و شکست، مسئله حجاب یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است و ما به این مسئله معتقد هستیم، همچنین اعتقاد داریم خیلی از آسیب‌های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور اعلام داشت: بی حجابی دل‌ها را به سقوط می‌کشاند و بی غیرتی، بی حیایی و بی عفتی را به دنبال خواهد داشت در این صورت دیگر کسی برای ارزش‌های اسلامی سینه سپر نمی‌کند و به افرادی بی تفاوت بدل خواهند شد. الحمدالله خداوند مردم را پشت سر ما قرار داد و این را به دل مردم انداخت که به میدان آمده و حمایت و پشتیانی می‌کنند.

سردار رادان تصریح کرد: امروز ما افتخار داریم در محضر خانواده شهدا، اساتید علم و عمل سوگند یاد می‌کنیم، در مسیر اجرای طرح نور به لطف خدا و نظر ائمه اطهار (ع) و حمایت و پشتیبانی شما، هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد، تیر‌هایی که به سمت ما رها می‌شود مبارک می‌دانیم و اگر زخمی به ما برسد آن را ذخیره آخرت خود می‌دانیم.

وی تاکید کرد: ما پای همه کار هستیم البته طلاب، خانواده‌های شهدا و اساتید اگر ساکت باشند مطمئناً در دل شما هم تردید ایجاد می‌کنند و بعد خواهند گفت همه مخالف شما هستیم پس ما معتقدیم مسئله حجاب و عفاف نباید به سطح انتظامی برسد و باید با فرهنگی و اجتماعی حل شود که کار به جایی برسد تا نگویند چرا حل نکردید.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: هدف دشمن سنگ افکنی به پیشانی ماست از همه شما عزیزان و از مسئولان این مدرسه فقهی و از خانواده شهدا و از قلم و بیان شما قدردانی می‌کنم و از همکارانم نیز تشکر می‌کنم که زخم می‌بینند، ولی کم کاری نمی‌کنند و محکم پای کار ایستاده اند.

دیگر خبرها

  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست