Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست با اعضای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گفت: استان اردبیل با وجود ظرفیت‌های خدادادی آنچنان که شایسته است نتوانسته از این پتانسیل‌ها ایجاد ثروت کند و به همین دلیل جزو استان‌های دارای رتبه پایین در خصوص شاخص‌های اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: ارتقای سلامت جسمی و حتی ورود به شاخص‌های آموزشی و فرهنگی ارتباط مستقیمی با اقتصاد دارد و لازم است با تلاش برای جهش اقتصادی، موجبات ارتقای سلامت جامعه فراهم آید.

استاندار اردبیل به آمار‌های ارائه شده در خصوص افزایش تعداد بیماران کلیوی در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: باید اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی در بین اقشار مختلف جامعه در خصوص دلایل بروز بیماری‌های کلیوی ارائه شود.

عاملی با بیان اینکه بیماری‌های کلیوی نیز به دلیل بی توجهی به سلامت در بین افراد مختلف به خصوص اقشار آسیب پذیر به لحاظ اقتصادی بروز می‌کند، توجه به تقویت زیرساخت‌ها برای رونق اقتصادی استان را از جمله اولویت‌های مهم مسوولان استان ذکر کرد.

او گفت: رفع بروکراسی‌های زاید، قوانین مخل، شناسایی ظرفیت‌های استان برای جذب سرمایه گذار و ایجاد زمینه سرمایه گذاری و اشتغال گامی مهم برای افزایش درآمد عمومی و به تبع آن ارتقای سلامت عمومی است.

استاندار اردبیل غربالگری در راستای شناسایی بیماران کلیوی را ضروری دانست و تصریح کرد: غربالگری و پیشگیری از بروز این بیماری بسیار کم هزینه‌تر از هزینه‌های درمانی و دیالیز بوده و لازم است با استفاده از ظرفیت‌های مختلف نیروی‌های انسانی اعم از تشکل ها، بسیج، ادارات، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در این خصوص اقدام شود.

عاملی بر تدوین بسته‌های آموزشی برای مربیان سلامت مدارس جهت ارائه به دانش آموزان تاکید کرد و این اقدام را در ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به کودکان و نوجوانان موثر دانست.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان اردبیل نیز در این نشست از عضویت چهار هزار و ۶۰۰ بیمار کلیوی از بدو تاسیس در این مرکز خبر داد و افزود: در حال حاضر ۵۶۴ نفر از اعضای این مرکز دیالیز می‌شوند که یارانه دولتی برای هزینه سالانه هر بیمار دیالیزی ۱۴۴ میلیون تومان است.

محمد صادق جمالی به برنامه‌های پیشگیرانه و غربالگری این مرکز در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: این اقدام در دو سال اخیر به دلیل کرونا به تعویق افتاده و متاسفانه تعداد بیماران کلیوی روز به روز در استان بیشتر می‌شود.

او بیان کرد: قبل از کرونا، سالانه ۶۰ پیوند برای بیماران استان انجام می‌شد که در حال حاضر نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، روند پیوند را با فروکش کردن کرونا آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتقا سلامت بیماران کلیوی سلامت بدن اقتصاد مقاومتی بیماران کلیوی ارتقای سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد

سیدحیدر محمدی با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آن‌ها امکان پذیر نیست، افزود: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ داروهای موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین داروها، گفت: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود؛ اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی با بیان اینکه در تامین دارو های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت های بیشتری صورت داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات