Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:42:16 GMT

نحوه تشخیص قطعه اصلی از تقلبی در لوازم یدکی خودرو

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۸۲۹۰

نحوه تشخیص قطعه اصلی از تقلبی در لوازم یدکی خودرو

خرید قطعه یدکی خودرو همیشه یکی از دغدغه‌های صاحبان وسیله نقلیه است. مخصوصا اگر این وسیله نقلیه، راه اصلی کسب درآمد فرد باشد. در این موارد رانندگان تاکسی، ماشین‌های سنگین و رانندگان اتوبوس حساسیت بیشتری دارند. به این خاطر که وسایل نقلیه عمومی به خاطر پرمصرف بودن بیشتر و زودتر از سایل خودروها مستهلک می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین اگر از اصل بودن لوازم یدکی مطمئن شوند، با فراغ بال بیشتر حاضر به پرداخت هزینه‌هایش هستند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام همگردی، اصولا قطعات موتور، گیربکس، دیفرانسیل، سنسورهای ضربه، کامپیوترهای اصلی ماشین و به طور کلی همه قطعاتی که با جان سرنشنیان اتومبیل سروکار دارند، باید اصل باشند. اما لوازم یدکی اصل این روزها به یکی از دغدغه‌های رانندگان لوازم نقلیه و البته تعمیرکاران شده است؛ به خاطر تحریم‌ها، گرانی و … قطعات تقلبی زیادی در بازار وجود دارد که تشخیص‌شان از لوازم یدکی اصل سخت است. به همین خاطر دسترسی به مراکز فروش معتبر و پرداخت هزینه‌های منصفانه دشوار به نظر می‌رسد.

لوازم یدکی غیر اصلی می‌توانند کارآمد باشند؟

برخی قطعات که مربوط به بدنه خودرو، درب موتور، سپرهای عقب و … هستند، در صورت نیاز به تعویض، می‌توانند با انواع باکیفیت چینی جایگزین شوند که هم از نظر اقتصادی به صرفه هستند و هم ایراد خودرو برطرف می‌شود. اما توصیه کلی این است که برای تعمیر ماشین‌ها از قطعات اصلی استفاده شود.

البته همانطور که گفته شد، لوازم یدکی اصل با توجه به شرایط تحریمی کشور و وضع تولیدکنندگان داخلی هر جایی در دسترس نیست. لوازم یدکی تقلبی در بازار زیاد است که می‌توان آن را در وسیله نقلیه به کار برد. اما مسئله اصلی این است که تقلبی بودن قطعات یدکی خودرو که معمولا هم با قیمت پایین‌تر از قطعات اصل خودرو عرضه می‌شوند، بسیار زودتر از موعد خراب شده و در بعضی موارد ممکن است و باعث خرابی و بروز مشکلات بیشتر در سایر قطعات خودرو شود.

شناسایی لوازم یدکی اصل

خوشبختانه هنوز فروشگاه‌هایی هستند که لوازم یدکی اصل را با قیمتی مناسب به دست مشتری می‌رسانند. حتی امکان خرید آنلاین را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. اما برای خرید آنلاین لوازم یدکی اصل و تشخیص نوع اصل از تقلبی آن باید چند نکته را همیشه مدنظر داشت.

* خرید لوازم یدکی اصل از فروشگاه های آنلاین در صورتی به صرفه است که ارسال رایگان و سریع برای مشتری به مناطق مختلف کشور داشته باشند.

* مشتریان برای قطعات یدکی باید به سراغ مراکزی بروند که ضمانت و گارانتی‌های لازم را داشته باشند تا در صورت وجود مشکل آن را بازگرداند.

* مسئله قیمت هم یکی از موارد مهمی است که مشتریان باید در نظر بگیرند. فروشگاه‌های آنلاین عرضه کننده قطعات خودرویی مناسب خرید هستند که لوازم یدکی اصل را با قیمت مناسب می‌فروشند.

* برخی از این فروشگاه درباره خرید لوازم یدکی اصل به مشتریان خود مشاوره هم می‌دهند و مشتریان با آگاهی بیشتری اقدام به انتخاب قطعات خودرو خواهند کرد.

در ادامه چهار فروشگاه آنلاین معتبر برای خرید لوازم یدکی اصل و قطعات اصل خودرو معرفی می‌شوند.

فروشگاه پاینده

فروشگاه پاینده با قدمت 60 ساله از اولین فروشگاه‌های لوازم یدکی میتسوبیشی محسوب می‌شود. این مجموعه شرایط  همیشه شرایط خود را متناسب با رشد تکنولوژی به روز می‌کند. پاینده اکنون به صورت متمرکز در زمینه تامین و توزیع لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی، هیوندای و کیا و بیشتر روی کالاهای اصلی و یا با درجه کیفی بالا از دیگر تولید کنندگان کار می‌کند.  کالاهای موجود در انبارهای پاینده، پاسخگوی بیش از 80.58% (طبق آمارهای دقیق سیستم CRM) از نیازهای مشتریانش است. پاینده به کیفیت و استاندارد کالاها اهمیت می‌دهد و برای اعضای کلوپ مشتران خود تسهیلات ویژه‌ای را همواره در نظر دارد.

خانه هیوندای

فروشگاه اینترنتی خانه هیوندای (Home of Hyundai) شاخه فروش اینترنتی یکی از معتبرترین فروشگاه‌های لوازم یدکی خودروهای خارجی در بازار چراغ برق طهران است. فروشگاه خانه هیوندای به صورت تخصصی روی لوازم یدکی خودروهای هیوندای، کیا و جیلی فعالیت می‌کند. با توجه به نیاز بازار به کالاهای با کیفیت  و ارزان قیمت، خانه هیوندای با بررسی کیفی تولید کنندگان معتبر چینی، قراردادهای دراز مدت با برخی از معتبرترینهای ایشان منعقد نموده و لوازم یدکی کاربردی و با کیفیت برای خودروهای فوق الذکر را تامین و با نام تجاری ثبت شده HOH و در بسته بندی و با هولوگرام HOH در بازار ایران توزیع می نماید.

تیکوما

فروشگاه لوازم یدکی خودرو تیکوما دارای بیش از 20 سال سابقه فروش لوازم و قطعات یدکی خودرو در ایران است که روی لوازم یدکی خودروهای کره‌ای و چینی تمرکز دارد. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های پخش لوازم یدکی خودرو در تهران است.

آذرال

مجموعه آذرال یک دهه است که در زمینه فروش انواع دوربین جلوی خودرو مثل دوربین سیم کارت خور، آینه‌ای، ثبت حوادث و… فعالیت دارد. این فروشگاه انواع دوربین داخلی و خارجی باکیفیت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. ضمن اینکه آذرال انواع دیگر محصولات جانبی دوربین و… را هم به متقاضیان عرضه می‌کند. ارائه مشاوره تلفنی برای خرید، ضمانت و گارانتی و ارسال سفارش‌ها در کوتاه‌ترین زمان از جمله ویژگی‌های این مجموعه است

آدرس سایت /https://azaral.com

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لوازم یدکی اصل لوازم یدکی تقلبی قطعات یدکی قطعه یدکی خودرو قطعات اصل خودرو حذف قطعات تقلبی لوازم یدکی خودروهای لوازم یدکی خودرو لوازم یدکی اصل خانه هیوندای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده انتظامی خرم آباد گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت قطعات داخل خودرو در خرم آباد، پیگیری موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ نبی اله قاسمی افزود: مأموران کلانتری ۱۵ خرم آباد با اقدامات و رصد‌های اطلاعاتی یک سارق سابقه دار را در این رابطه شناسایی و دستگیر، که در ادامه روند تحقیقات و بازسازی صحنه‌ها سارق به ۱۳ فقره سرقت قطعات داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ قاسمی در پایان از شهروندان خواست وسایل نقلیه خود را به لوازم ایمنی نظیر دزد‌گیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسایل تأخیری و بازدارنده تجهیز نمایند و هرگونه مورد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی