Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:12:14 GMT

افزایش ۱۱۰ درصدی صادرات از خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۸۳۱۰

افزایش ۱۱۰ درصدی صادرات از خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز امین قربانی، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی درگفت‌وگو با رسانه ها با اعلام افزایش بیش از ۵۰  درصدی صادرات خراسان شمالی، اظهارکرد: طی ۷ ماه امسال ۲۵۵ هزار تن کالا به ارزش ۸۸.۶ میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی ۵۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ و از نظر ارزشی ۱۱۰ درصد افزایش یافت. 

وی محصولات پتروشیمی، موادغذایی، الکترود جوشکاری، هیدروکسید سدیم، اسید سیتریک، پاکت نایلون، سطل زباله، پشم شیشه و سایر کالاهای صنعتی را از عمده کالاهای صادراتی از خراسان شمالی ذکر کرد و افزود: این میزان کالا به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، چین، ترکیه، اوکراین، پاکستان، لهستان، سوریه روسیه، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان، نیوزیلند، مالزی، بلژیک، اتریش، عمان، اندونزی و امارات متحده عربی صادر شده است. 

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان سهم گمرک از صادرات استان را نیز در این مدت از نظر ارزشی ۲۰.۲ میلیون دلار و از نظر وزنی ۲۹ هزار تن ذکر کرد و ادامه داد: این میزان صادرات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۳۵.۲ درصد و از نظر وزنی ۶۶.۱ درصد کاهش کاهش داشت.  

وی خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده در بخش صنعت ۷۳.۲ هزار تن به ارزش ۱۴.۶ میلیون دلار کالا صادر شده که ۱۶.۵ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است. 

 قربانی با اشاره به میزان صادرات محصولات فولادی، شمش آلومینیوم، سیمان و دیگر محصولات صنعتی گفت: صادرات پتروشیمی هم با ۱۸.۲ هزار تن کالا به ارزش ۷۳.۱ میلیون دلار ۸۲.۵ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۵۶.۵ درصد و از نظر وزنی ۳۲ درصد افزایش داشته است. 

وی افزود: طی ۷ ماه امسال ۱.۶ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۰.۹ میلیون دلار صادر شده که یک درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است. 

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین افزود: طی ۷ ماه امسال ۱۲.۷ هزار تن کالا به ارزش تقریبی ۲۵.۵ میلیون دلار از کشورهای چین، روسیه، سودان، پاکستان، امارت متحده عربی، آلمان، کره جنوبی ، ترکیه، هندوستان، هلند، اتیوپی، دانمارک، اتریش و عمان وارد شده که از نظر ارزشی ۲۲۲.۷ درصد کاهش و از نظر وزنی ۱۷۶ درصد افزایش داشته است. 

وی خط تولید لوله فلنج، نیکل، پودر آلومینا، پودرآهن، فیلتر المنت، محفظه پلاستیکی شمارشگر کنتور آب، شیر تقلیل فشار، پودر چداش، شیرهیدرولیکی و شکر خام، برنج نیمه سفید خام فراوری نشده، را نیز از جمله کالاهای وارداتی به استان ذکر کرد.

انتهای‌پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی صادرات ترکیه خراسان شمالی نظر وزنی نظر ارزشی میلیون دلار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان

سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای امسال۳۸ هزار ۲۱۴ تن کالا در بنادر غرب ترانزیت شده که ۲۴ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود: عمده محموله‌های ترانزیت شده خودرو بوده که ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو به وسیله ۲۱۰ فروند شناور فلزی جابجا و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشور‌های عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته