Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@09:25:50 GMT

فریت بار، ارسال بار هوایی به خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۸۳۵۹

فریت بار، ارسال بار هوایی به خارج از کشور

فریت بار جزء واژه‌های رایج مربوط به حمل‌ونقل کالا است که برای ارسال کالا به خارج از کشور به‌کار می‌رود. این اصطلاح معمولا برای بارهای تجاری استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام راه سان کالا، در این مطلب اطلاعات جامع و مفیدی درباره‌ی روش‌های فریت بار، ارسال بار به خارج از کشور، فریت بار به کانادا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کسب خواهید نمود. بنابراین با ما همراه باشید.

فریت بار چیست؟

این سؤال که فریت یا حمل بار چیست؟ یکی از سوالات پرتکراری است که ذهن کاربران را به خود مشغول کرده‌ است و حتما شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال پاسخ این سوال می‌باشند. به‌طورکلی به ارسال هوایی بار مسافران، فریت بار می‌گویند. 
اجازه دهید تا با یک مثال شما را با فریت یا حمل‌ونقل بار آشنا کنیم. حتما تا به حال اصطلاحاتی مانند freight truck (کامیون حمل بار) و freight trains (قطارهای باری) را شنیده‌اید.

کلمه‌ی فریت یا freight معمولا برای حمل‌ونقل بار یا کالا توسط قطار و کامیون استفاده می‌شود.  در حال حاضر فریت بار برای حمل‌ونقل هوایی نیز به کار می‌رود و ارسال بار هوایی را نیز شامل می‌شود.

حمل‌ونقل بار چه کاربردی دارد؟

افرادی که قصد مسافرت طولانی مدت و یا مهاجرت به خارج از کشور را دارند، می‌توانند لوازم و وسایل موردنیاز خود را با حمل‌ونقل بار به هر کشوری که تمایل دارند ارسال نمایند. از حمل بار برای کالاهای شخصی استفاده می‌شود و کالاها ماهیت تجاری ندارند. به بیان دیگر کالاها یا بارهایی که توسط شرکت حمل بار ارسال می‌شوند، بار خصوصی محسوب می‌شوند. به بیان کلی فریت بار حمل‌ونقل و ارسال بار یا کالا از طریق قطار، کامیون ، هواپیما و کشتی را شامل می‌شود. فریت بار به کشورهای مختلفی صورت می گیرد. فریت بار به کانادا، فریت بار به ترکیه، فریت بار به آلمان و ... از جمله خدمات شرکت های فریت بار هستند.

شما برای اینکه اقدام به ارسال کالا و بار خود با شرکت حمل‌ونقل بار نمایید باید به شرکت‌های معتبر در زمینه‌ی حمل بار مانند جهان کالا، شرکت ابتکار ترابر و راه سان کالا و... مراجعه نمایید تا مراحل ارسال کالای شما به درستی انجام گیرد و بارنامه‌ی شامل مشخصات مسافر، برای بار صادر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی شرایط و نحوه‌ی حمل‌ونقل بار از طریق لینک Rahsankala.co با ما در ارتباط باشید.
 
معمولا پرواز حمل بار چند روز زودتر از پرواز مسافر انجام می‌شود و هنگامی که مسافر به مقصد می‌رسد، با ارائه‌ی بارنامه‌ی خود، می‌تواند تمام وسایل و کالاهایی که از طریق حمل بار به آن کشور ارسال نموده است را تحویل بگیرد.

هزینه‌ی حمل‌ونقل بار براساس وزن، حجم، فاصله‌ی موجود تا کشور مقصد، روشی که برای ارسال کالا انتخاب کرده‌اید (هوایی، دریایی یا زمینی بودن)، هزینه شرکت‌های حمل بار، مالیات مربوط به بار و... متغیر است و شما با مراجعه‌ی حضوری به شرکت‌های حمل بار یا مراجعه به سایت و مشاوره با کارشناسان مربوطه می‌توانید از هزینه دقیق فریت کالا یا بار خود مطلع شوید.

حمل بار چه مراحلی دارد؟

در گام اول محموله‌ی ارسالی پالت‌بندی می‌شود.

تشریفات گمرک برای حمل بار محموله انجام می‌شود.

بارنامه شرکت‌های هواپیمایی در راستای حمل‌ونقل بار به کشور مقصد صادر می‌شود.

محموله توسط تیم بسته‌بندی به‌صورت حرفه‌ای بسته‌بندی می‌شود.

حمل محموله به فرودگاه، راه‌آهن، بندر و... برای حمل‌ونقل بار توسط خودروهای باری انجام می‌گیرد. 

بسته‌بندی مناسب برای حمل‌ونقل بار هوایی چگونه است؟

بسته‌بندی بار برای حمل‌ونقل هوایی بار مسافر باید به گونه‌ای باشد که از تکان خوردن و صدمه دیدن قطعات لوازم در داخل جعبه پیشگیری شود. به این صورت که:

برای وسایل شکستنی از نایلون‌های حباب‌دار و ضربه‌گیر استفاده شود.

برای پرکردن فضای خالی جعبه‌ها از ضربه‌گیرهای سبک‌ استفاده شود.

برای کالاهای بزرگ مانند سرویس مبلمان و... باید از چندین لایه فوم و پلاستیک‌های حباب‌دار استفاده شود. این کار برای محافظت بیشتر و پیشگیری از آسیب‌دیدن محموله ارسالی باید به بهترین شکل انجام شود.

قاب‌های عکس و آینه‌ها باید در صندوق‌های چوبی حمل و ارسال شوند.

محاسبه وزن محموله توسط هواپیمایی به چه صورت است؟

اگر ابعاد کالا نسبت به وزن آن بیشتر باشد (کالای دارای چگالی کم)، از فرمول زیر استفاده می‌شود:
(طول × عرض × ارتفاع × تعداد بسته‌ها ÷ بر عدد ۶۰۰۰ )  

معمولا شرکت‌های باربری هواپیمایی هر یک مترمربع فضای هواپیما را معادل ۷۶۶۶۱ کیلوگرم درنظر می‌گیرند. 

عوامل موثر در زمان رسیدن محموله یا کالا به کشور مقصد عبارت هستند از:

شمار پروازهای هواپیمایی کشور مبداء بار

رزرو هواپیمای حامل برای مسیر موردنظر مسافر برای ارسال کالا

قوانین مربوط به ترانزیت کشورها
با توجه به موارد بالا معمولا کالاهای ارسالی از راه هوایی حدود ۴ تا ۵ روز بعد به مقصد خواهند رسید. 

چگونه حمل‌ونقل بار مسافری را در مقصد تحویل بگیریم؟

مسافر بعد از رسیدن به کشور مقصد باید با هواپیمایی حمل بار در آن کشور تماس بگیرد، پس از هماهنگی لازم است که گیرنده کالا با همراه داشتن مدارک شناسایی با مراجعه به هواپیمایی فریت بار کالای خود را ترخیص نماید.

قوانین انبارداری در هر کشوری متفاوت و تابع قوانین کشوری است و ارتباطی با قوانین انبارداری مبداء ندارد. بنابراین باید قبل از ارسال کالای خود از قوانین مربوط به انبارداری و فرودگاه مقصد مطلع شوید.

نحوه‌ی فریت بار به کانادا چگونه است؟

یکی از خدمات شرکت راه سان کالا  "ارسال بار به کانادا" است. مسافران و افرادی که تمایل به مسافرت به کانادا دارند اگر قصد بردن وسایل خود به کانادا را داشته باشند با محدودیت وزن چمدان روبه‌رو هستند. چون پرداخت اضافه‌بار درفرودگاه به‌صرفه نمی‌باشد بنابراین بهترین راه فریت بار به کانادا است. شرکت راه سان کالا با کادری حرفه‌ای و مجرب در گمرگ، بسته‌بندی و ارسال به موقع آن شما را در ارسال لوازم موردنظرتان یاری می‌نماید. 

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فریت بار خارج از کشور استفاده می شود ی حمل ونقل بار برای حمل ونقل ارسال کالا ی فریت بار ارسال بار کشور مقصد بسته بندی ی حمل بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان

همزمان با دومین روز از دومین نمایشگاه ملی حمل‌ونقل دانش بنیان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون‌شهری در اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل بار پیشرو در کشور است و این سازمان اقدامات قابل توجهی در این حوزه در شهر اصفهان انجام داده و اقدامات ویژه ای در دستور کار خود دارد.

دومین رویداد ملی و نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان از روز گذشته در محل دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است.

برای برای نخستین‌بار در کشور امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون‌شهری در اصفهان رونمایی شد.

کد خبر 749815

دیگر خبرها

  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • جابه‌جایی روزانه ۶۱ هزار تن گندم در خوزستان
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • وایرال شدن عکسی از جمیله علم‌الهدی در خارج از کشور