Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری شهرستان شیروان بر تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز تاکید کرد و گفت: طرح کاداستر باعث تثبیت اراضی می‌شود و تنش‌ها، اختلافات ملکی و دعاوی ناشی از آن کاهش می‌یابد. خبرگزاری میزان - میلانلویی، رئیس دادگستری شیروان در استان خراسان شمالی با بیان اینکه طرح کاداستر باعث تثبیت اراضی می‌شود و تنش‌ها، اختلافات ملکی و دعاوی ناشی از آن کاهش می‌یابد، بیان کرد: چاره‌ای جز صدور سند، ترغیب مردم و دستگاه‌ها به اخذ سند برای متصرفات قانونی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برخی اختلافات و مناقشات ملکی بین دستگاه‌های اجرایی مختلف، مشکلاتی را در ممیزی مستثنیات مردم ایجاد کرده که باید این مسأله تعیین تکلیف شود.
میلانلوئی، برگزاری جلسات تعاملی با مدیران اجرایی مرتبط را برای رفع مشکلات مبتلابه را ضروری برشمرد و در ادامه خواستار استعلام وضعیت از میزان متصرفات دستگاه‌های اجرایی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام مرتبط با اراضی مورد واگذاری شد.
وی خاطرنشان کرد: با این اقدام  قطعا از تضییع حقوق بیت‌المال پیشگیری می شود.
میلانلویی، با تأکید مضاعف بر ضرورت جلب همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در راستای ساماندهی و رفع مشکلات موجود و صیانت از حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی شیروان خاطرنشان کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری شیروان تمام تلاش و حمایت خود را جهت حل چالش‌ها به عمل می‌آورد و انتظار می‌رود کلیه دستگاه‌هایی که در این خصوص وظایف قانونی برعهده دارند مساعدت کنند و برای حل مسائل راهکار قانونی ارائه دهند.
هدایتی نیا، دادستان عمومی و انقلاب شیروان نیز در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت جلب مشارکت همه نهاد‌ها در راستای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: لازم است کلیه نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا تمام ظرفیت‌های موجود را بکار گیرند و برای صیانت از آن ورود پیدا کنند تا اهداف پیش بینی شده محقق شود.
وی با تبیین عواقب اخروی هر گونه سهل انگاری و قصور در حفظ حقوق بیت المال گفت: حفظ و حراست از بیت المال یک ضرورت اساسی است که واجد آثار و جنبه‌های دنیوی و اخروی برای مسئولین است.
هدایتی نیا، همچنین خواستار تسریع در روند صدور اسناد اراضی ملی شد و در خصوص اراضی واگذار شده فاقد پیشرفت فیزیکی محسوس نیز گفت: اراضی که قبلا جهت اجرای طرح‌ها به نهاد‌های دولتی واگذار شده باید با دقت مورد رصد و پایش مداوم قرار گیرد و طبعا اگر آن دستگاهی که در این حوزه متعهد شده، در مهلت قانونی اقدام مؤثری جانجام ندهد مکلف است این اراضی را به منابع طبیعی اعاده نماید تا از حیف و میل و سوء استفاده از آن جلوگیری شود.
تقویت گشت‌های مشترک منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست و راه و شهرسازی به منظور پیشگیری و مقابله با تصرفات غیرقانونی متعرضین و متجاوزین به اراضی دولتی و موات و پیگیری روند اجرای آراء صادره در پرونده‌های دارای احکام قطعی و لازم الإجرای قلع و قمع موضوع شکایت منابع طبیعی از جمله مصوبات این جلسه بود. بیشتر بخوانید: صدور مجوز‌های لازم برای تسهیل در برخورد با عوامل ساخت و ساز‌های غیرمجاز   انتهای پیام/ برچسب ها: صیانت از حقوق عامه حفظ حقوق بیت المال اجرای قانون دستگاه قضایی خراسان شمالی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صیانت از حقوق عامه حفظ حقوق بیت المال اجرای قانون دستگاه قضایی خراسان شمالی حفظ حقوق بیت المال دستگاه های اجرایی منابع طبیعی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، اصغر جهانگیر روز سه‌شنبه در نخستین نشست خبری دوره جدید سخنگویی دستگاه قضایی اظهار داشت: ابتدا از حسن اعتماد ریاست قوه قضاییه برای سپردن مسئولیت خطیر سخنگویی و از اینکه فرصت خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران را یافته‌ام، قدردانی می‌کنم و امیدوارم که این مهم موجبات رضایتمندی مردم که به حق رضایت خداوند است، فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در این مسیر به همکاری‌ها و همراهی‌های اصحاب رسانه بیش از پیش محتاجیم و تلاش ما در این دوره این است که تصویری درست از خدمات عدلیه که خدمات نظام اسلامی است در معرض نظارت و قضاوت افکار عمومی به‌عنوان جویندگان حقیقت قرار دهیم.

وی با یاد کردن از سخنگویان ادوار گذشته از زحمات و مجاهدت‌های آنها در ادوار گذشته قدردانی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به دو مناسبت مهم و سرنوشت ساز در کشور؛ روز کارگر و روز معلم اشاره کرد و افزود: کارگران به عنوان بازوان تولید در کشور هستند و امسال هم که رهبر انقلاب در شعار سال به نقش مشارکت مردم تاکید کردند، این نقش بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، افزود: آنان که نتوانستند تفکر شهید را تاب بیاورند او را ترور کردند ‌و امروز بیش از هر زمان دیگر توجه و استفاده از اندیشه علامه شهید احساس می‌شود و باید تلاش کنیم این اندیشه به نسل جدید با روش های نوین انتقال یابد.

وی از زحمات معلمان و قشر فرهنگیان قدردانی کرد و افزود: قوه قضاییه تلاش دارد برای حفظ شأن معلمان در هر کجا که در جامعه لازم است اهتمام داشته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه، سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مکتب جعفری اثنی عشری را به ملت ایران به‌ویژه مراجع تقلید تسلیت گفت.

جهانگیر با اشاره به ابعاد سند تحول قضایی و تمهید برگزاری جشنواره سالانه عدالت و رسانه افزود: در این جشنواره از رسانه‌ها به عنوان ناظران بیطرف که با رصد دائمی و بررسی و ارزیابی ها به دستگاه قضایی نقد منصفانه دارند، قدردانی می‌شود.

جهانگیر با اشاره به ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه گفت: اخیرا این سند از سوی ریاست قوه قضاییه تایید و ابلاغ شد و این سند می‌تواند حلال مشکلات باشد.

وی ادامه داد: سند تحول و تعالی قوه قضاییه رویکرد تحولی دارد که ۱۰ عنوان پیشران در این سند پیش بینی شده است و با همکاری سایر دستگاه‌های حاکمیتی و همراهی و مشارکت مردم اجرایی خواهد شد و هوشمندسازی، نظارت بر عملکرد ضابطین، رفع ساختارهای فساد زا، تقویب فعالیت رسانه‌ای قوه قضاییه از جمله مواردی است که در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برخی موارد که در سند تحول قضایی برای آنها راهکار و راه‌حل پیش‌بینی شده است، افزود: فراوانی مصادیق تضییع حقوق عامه، تراکم تشکیل پرونده در دستگاه های قضایی ، محدود شدن برخی از آزادی های مشروع مردم که برای فقدان قانون این اتفاق افتاده، کثرت مصادیق زیاد در تضییع حقوق ایرانیان از جمله چالش هایی است که قوه قضاییه با آن موجه است و در سند برای ان راهکارهایی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به موضوع پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه اظهار داشت: تزلزل در روابط حقوقی اشخاص یکی از چالش هایی است که قوه قضاییه با آن مواجه است. به عنوان مثال مردم با حسن نیت یک معامله را انجام می دهند اما به علت ناآشنا بودن با الفبای حقوق منجر به ثبت شکایات در سیستم قضایی می‌شود، از این رو در سند راهکار این معضل پیش بینی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امیدواریم با اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه بتوانیم موضوعاتی همانند احیای حقوق عامه، ارتقای امنیت سرمایه گذاری، جلب مشارکت مردم به نحو شایسته جامه عمل بپوشانیم.

این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به نشانی https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده در حال پخش است.

خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است