Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید انور رشیدی روز پنج شنبه در مراسم نامگذاری بلوار اصلی شمال شهر سنندج به نام شهیده فاطمه اسدی اظهار داشت: از آنجا که پیکر مبارک شهیده فاطمه اسدی نخستین بانوی مفقود الاثر کشور بعد از ۳۷ سال؛ تفحص و شناسایی شده و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهیده بزرگوار نامگذاری یکی از معابر در سنندج به نام این شهیده در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در زمینه مزین کردن نام کوچه‌ها و معابر با نام شهیدان والامقام افزود: این مهم در دستور کار شهرداری سنندج قرار دارد و با جدیت پیگیری می‌شود لذا نام تعدادی از معابر در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام، با نام شهیدان نامگذاری شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

شهردار سنندج اظهار کرد: بر همین اساس بلوار ۳۶ متری اتصال میدان امام رضا به کمربندی اسلام آباد نیز به دلیل اینکه این بانوی شهیده از اهالی دیواندره بوده بر اساس مصوبه شورای شهر به نام شهیده فاطمه اسدی نامگذاری شده است.

رشیدی افزود: امروزه نامگذاری معابر و خیابان‌ها با نام شهدای انقلاب، کمترین کاری است که می‌توان به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهیدان انجام داد تا بتوان گوشه کوچکی از فداکاری و از خود گذشتگی آنان را جبران کرد.

بهره برداری از المان سعیده فاطمه اسدی در پارک آشتی سنندج در شرق سنندج نیز دیگر اقدام فرهنگی شهرداری سنندج بود که امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی رونمایی شد.

سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «گرامیداشت نام و یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست» لذا اگر در این راستا گفتمان سازی کنیم شاهد نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه خواهیم بود.

وی افزود: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا تا به امروز عامل پیش برنده اهداف نظام اسلامی بوده است و باید این مهم همواره مدنظر باشد.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: متأسفانه طی چند سال اخیر شاهد نصب تابلوهای غیر متعارف با ارزش‌های انقلاب و قوانین کشور در برخی اماکن عمومی شهر سنندج بودیم که انتظار داریم شورای شهر و شهرداری سنندج در این خصوص دقت نظر را داشته باشند و جلوی تخلفات را بگیرند.

شهیده فاطمه اسدی در هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۳ بعد از تحمل یک ماه اسارت و شکنجه ضد انقلاب توسط عناصر یکی از گروهک‌های معاند تیرباران شد.

در جریان عملیات کاوش پیکر مطهر شهدا توسط گروه‌های تفحص، پیکر مطهر این بانوی شهیده در ارتفاعات چهل چشمه کردستان پیدا شد و روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه با استقبال بی نظیر مردم انقلابی سنندج در جوار آرامگاه بی بی هاجر خاتون به خاک سپرده شد.

کد خبر 5354744

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج شهرداری سنندج شهیده فاطمه اسدی زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه هفته بسیج آمار کرونا کرمانشاه کتاب و کتابخوانی عکس استانها واکسن کرونا گرگان شیوع کرونا اردبیل آلودگی هوا شهیده فاطمه اسدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک سنگین رضا اسدی به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

رضا اسدی هافبک تیم فوتبال سپاهان بازی با پرسپولیس را هم از دست داد. این بازیکن به دلیل مصدومیت، در چند بازی اخیر تیمش به میدان نرفته است و مراحل درمانی را پشت سر می‌گذارد.

روند بهبود آسیب‌دیدگی رضا اسدی مثبت است، ولی او نمی‌تواند در بازی مقابل تیم سابقش نیز به میدان برود.

دیدار پرسپولیس - سپاهان در چارچوب هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۹:۳۰ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • رضا اسدی تقابل با پرسپولیس را از دست داد
  • شوک سنگین رضا اسدی به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند