Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:21:02 GMT

این شب‌ها، روایت 370 رود بی‌پایان در میدان امام

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۸۶۱۳

این شب‌ها، روایت 370 رود بی‌پایان در میدان امام

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،۲ روز از ۲۵‌ام آبان می‌گذرد، روزی که میدان تاریخی نقش جهان شاهد تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم بود، شهدایی که سال ۶۱ آنها خود را ندیدند و خدا را به نظاره نشستند.

اما امسال همان میدان، تصاویر شهدا را بر بامش در آغوش گرفته؛ شب هنگام که می‌شود، آن زمان که خورشید دیگر رمقی برای تابیدن ندارد، حجره‌های بالای میدان سبز و قرمز می‌شوند، عکس شهدا زیر نور سبزش فضا را معنوی‌تر می‌کند، نگاهشان به ماست، انگار هر قدمی که در میدان برداشته می‌شود، نگاه‌هایشان را با قدم‌هایمان همراه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کمی بعدتر از مغرب، حوالی ساعت ۶، در وسط میدان خبرهایی است؛ حوض وسط میدان نقش جهان تبدیل به جنگ آبی شده است تا یادآور هزاران شهید خفته در آب‌های جنگ سال ۶۱ باشد، تنها فرقش این است که سال ۶۱، گروه آوازی مولا نبود تا نوای خود را بدرقه راهشان کنند.

سال ۶۱ مرد ریش‌سفیدی نبود تا با ریزصدایی که در فضا پخش می‌شود، شهریور ۵۹ را برایشان روایت کند.جنگ آبی در میدان نقش جهان، راوی عملیات محرم اکنون مردم دور حوض نشسته‌اند، نوای آهنگران پخش می‌شود، این بار جوانان این نسل، لباس رزم پوشیده‌اند تا با نوای آهنگران و لبیک یاحسین(ع) در حوض میدان که جنگ آبی کنونی است، جوانان سال ۶۱ را با نمایش خود به رخ مردم بکشند.

آن‌ها می‌خواهند بگویند میدان نقش جهان شاهد روزهای پرافتخاری بوده است تا روز ملی حماسه و ایثار مردم اصفهان را به تصویر  بکشانند.مردم ایستاده‌اند، عده‌ای حتی نشسته روی صندلی‌های دورتا دور حوض، گوشی‌ها را به دست گرفته‌اند تا صحنه‌های نمایشی و نواهای موسیقیایی را ضبط کنند.

 

نوازندگان روی سن بزرگی جلوی حوض، می‌نوازند پشت سرشان بک‌گراندی از گنبد مسجد امام است، دو صفحه نمایش بزرگ دو طرف سن نصب کرده‌اند که در یک لحظه نقاشی را نشان می‌دهد که تصویر ۲۵ آبان ۶۱ را در میدان نقش جهان بر بوم با زبان هنر روایت می‌کند.

حضور خانواده شهدا در رویداد ۳۷۰ رود بی‌پایان راوی حرف می‌زند و بچه‌های نمایش، آرپی‌جی بر دست، چفیه بر دوش، لباس رزم بر تن، در حوض نمایش رزم بچه‌های عملیات محرم را به تصویر می‌کشند. اینجا شاید عین‌خوش اصفهان است، عین‌خوشی که مادر شهید به خود راه داده است، مادری که جلیل و خلیلش را فدا کرده بود.

 

مردم به احترام مادر شهیدان رستم‌پورشیرازی می‌ایستند، شاید این ایستادن‌ها ذره‌ای از سال‌های دوری از فرزندان را التیام بخشد. مردم برای مادر شهید دست می‌زنند و هدیه‌ای  به رسم یادبود به او تقدیم می‌شود.

عکس‌های ردانی، همت، کاظمی و خرازی لب به سخن می‌گشایند، این نیز از برنامه‌های رویداد ۳۷۰ رود بی‌پایان است؛ شهدای برجسته‌ اصفهان با مردم اصفهان حرف می‌زنند و می‌گویند خیلی روشن است که تکلیف همه ما روشن است.

انتهای پیام/ ۳۶۴۹/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان شهید روایت جهان میدان نقش جهان سال ۶۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز برای کاپیتان ایران مشخص است؛ خداحافظی در پایان فصل

به گزارش همشهری‌آنلاین، حدود یک ‌ماه پیش بود که باشگاه فاینورد اعلام کرد قرارداد علیرضا جهانبخش، وینگر ایرانی‌اش را تمدید نخواهد کرد. اتفاقی که این روزها هم در این تیم رخ می‌دهد، به وضوح تأییدکننده عدم‌نیاز فنی فاینورد به جهانبخش است؛ جایی که کاپیتان تیم ملی ایران تنها در دقایق پایانی مسابقات این تیم فرصت حضور در میدان را پیدا می‌کند.

در ۳بازی اخیر فاینورد، جهانبخش به‌ترتیب ۱۴، ۷ و ۵دقیقه به میدان رفته. او در حالی از دقیقه۸۵ بازی این هفته با ایگلز راهی زمین شد که نتیجه ۳بر یک به سود هم‌تیمی‌هایش بود و بازی با همین حساب به پایان رسید. در فاصله ۳هفته تا پایان رقابت‌های لیگ هلند، فاینورد با ۹امتیاز کمتر از آیندهوون در رده دوم قرار دارد و طبیعتا از شانسی برای قهرمانی برخوردار نیست.

کد خبر 847381 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لژیونرهای فوتبال عليرضا جهانبخش

دیگر خبرها

  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • کارنامه سه ساله به روایت اعضای شورای شهر اصفهان
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • همه چیز برای کاپیتان ایران مشخص است؛ خداحافظی در پایان فصل
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم