Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@11:44:40 GMT

دانشجویان کارشناسی آموزش حضوری ندارند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۸۸۶۶

سرپرست دانشگاه تهران، گفت: دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال جاری تحصیلی، در دروس نظری دارای آموزش حضوری نخواهند بود و درباره وضعیت آموزش آن‌ها برای نیمسال آینده نیز در فرصت باقی‌مانده تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود. خبرگزاری میزان- سید محمد مقیمی در جلسه شورای دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی، شعار لفظی نیست و مبنای عملکردی‌مان است که هر کدام از این عناصر با راهبرد‌هایی در برنامه چهارم دانشگاه تهران دیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورای دانشگاه می‌توانند تا طرح‌های اولیه و پیشنهادی خود برای برنامه چهارم را تدوین و ارائه کنند.

وی از عقلانیت، معنویت و عملگرایی به عنوان سه عنصر و مؤلفه کلیدی مدیریت جهادی نام برد و توضیح داد: وقتی از مدیریت جهادی صحبت می‌کنیم باید عقلانیت به عنوان مبنای مدیریت‌مان قرار گیرد و معنویت در تمامی ارکان، فعالیت‌ها و کارکرد‌های مدیریتی‌مان بروز و ظهور داشته باشد. همچنین عملگرایی و استفاده از فرصت‌ها مدنظر قرار گیرد.

مقیمی بر اداره دانشگاه با استفاده از ظرفیت همه ذی‌نفعان تاکید کرد و گفت: لازم است یک نظام ارزیابی برای مدیریت دانشگاه تهران طراحی شود که در این راستا به اداره‌کل برنامه‌ریزی و تحول سازمانی دانشگاه مأموریت داده شده تا الگوی ارزیابی نظام مدیریت دانشگاهی و دانشکده‌ای را متناسب با شرایط دانشگاه تهران طراحی کند و هر شش ماه یکبار نیز به ارزیابی مدیریت دانشکده‌ها بپردازد.

سرپرست دانشگاه تهران اعلام کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال جاری تحصیلی، در دروس نظری دارای آموزش حضوری نخواهند بود و درباره وضعیت آموزش آن‌ها برای نیمسال آینده نیز در فرصت باقی‌مانده تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

مقیمی تاکید کرد: اعضای هیأت علمی لازم است به صورت حضوری در دانشگاه به آموزش و پژوهش بپردازند، دفاع پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها هم به صورت حضوری انجام شود و دانشجویانی که دارای کلاس‌های آزمایشگاهی هستند بر اساس ضوابط پیش‌بینی‌شده عمل کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی درباره وضعیت آموزش عالی در پساکرونا نیز اظهار کرد: لازم است تا مجموعه تجربه‌های اعضای هیأت علمی در دوران کرونا، اعم از کاستی‌ها و همچنین فرصت‌های ایجادشده یا پیش رو در زمینه آموزش مجازی مستند شوند. هر چند آموزش حضوری بالاخره باید فعال شود، ولی نقش آموزش مجازی و الکترونیکی نیز در پساکرونا توسعه پیدا خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش از ایجاد کمیته تحول و ارتقای علوم انسانی در دانشگاه تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بازنگری سرفصل‌های دروس رشته‌ها متناسب با نیاز‌های روز از اقدامات اساسی است که باید سامان دهیم.   بیشتر بخوانید:
افرایش فعالیت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در دوران کرونا
انتهای پیام/ برچسب ها: دانشگاه تهران اموزش حضوری کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه تهران اموزش حضوری کرونا دانشگاه تهران آموزش حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به فعالیت مراکز بین الملل این دانشگاه از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان اخراج شده آمریکایی خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برخورد تند و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه و نیز دستگیری جمع زیادی از دانشجویان و اساتید آزادیخواه آمریکایی، دانشگاه پیام نور آمادگی بورسیه و پذیرش این دانشجویان را در مراکز فعال بین الملل این دانشگاه در اقصی نقاط جهان دارد.

هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد

تقی زاده همچنین افزود؛ دانشگاه آمادگی دارد ضمن آموزش زبان فارسی به این دانشجویان در رشته مطابق با تحصیل دانشجویان آمریکایی شرایط ادامه تحصیل آنان را فراهم نماید.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به بسترهای مناسب الکترونیکی دانشگاه پیام نور گفت؛ دانشگاه پیام نور با امکانات آموزش الکترونیکی و بهره مندی از آموزش مجازی نیز میتواند این دانشجویان را بورسیه تحصیلی نموده و در رشته هایی که در مراکز بین الملل و مراکز داخلی دائر است در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان آمریکایی تعلیق شده را تحت آموزش قرار دهد.

تقی زاده در پایان با اشاره به هماهنگی های بعمل آمده با رییس مرکز امور بین الملل و نمایندگی های فعال دانشگاه در کشورهایی چون؛ کانادا، آلمان، امارات و دیگر کشورها، گفت : دانشگاه پیام نور این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • کارشناسی بازی استقلال و ذوب آهن
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه