Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تلگراف، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، روز چهارشنبه با حضور در جلسه مجلس عوام این کشور گفت فرستادن پول نقد به ایران برای تسویه بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی دولت انگلیس به ایران، «ارزش بررسی دارد».

جانسون روش‌های جدید پرداخت این بدهی تمایل نشان داد، اما هشدار داد که «پیچیدگی‌هایی هم به همراه دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جرمی هانت وزیر امور خارجه پیشین انگلیس در مجلس عوام از جانسون پرسید، آیا مانعی سر راه این کشور برای پرداخت این بدهی وجود دارد یا نه.

هانت در بیان یک ادعا پیشنهاد داد: «اگر نمی‌توانید از بانکی برای پرداخت آن استفاده کنید، به هر دلیلی، چرا کاری را نمی‌کنیم که رئیس جمهور اوباما در سال ۲۰۱۶ کرد؟ و صندوقی از پول نقد را به تهران بفرستیم تا این بدهی را پرداخت کنیم؟»

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به او بیان کرد: «مطمئنا ارزش بررسی دارد. اما همان طور که می‌دانید پیچیدگی‌هایی هم به همراه دارد».

پیشنهاد دیگری که از سوی هانت مطرح شد، این بود که انگلیس با ایران قراردادی به ارزش ۴۰۰ میلیون پوند ببندد تا دارو یا هر نوع کالای توافق شده دیگری را به ایران بدهد.

این بدهی به توافقی میان دو کشور در سال ۱۹۷۱ برای فروش تانک‌های چیفتن به ایران مربوط است. انگلیس پول قرارداد را جلوتر دریافت کرد، اما پس از سقوط شاه ایران، از تحویل دادن این ادوات جنگی به ایران خودداری کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جانسون انگلیس بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرتکه ۲میلیاردی فدراسیون برای مصاحبه یک مربی!

در اقدامی عجیب و بی‌سابقه، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و انجام صحبت های غیرمسئولانه ۲ میلیارد تومان جریمه شد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت سازمان لیگ، عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهار نظر غیرمسئولانه و غیرحرفه ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ ۲ میلیارد تومان جریمه نقدی شد.

مبلغ جریمه نقدی باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود. ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است.

ویسی در یک مصاحبه جنجالی گفته بود اگر فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق نمی توانند بازی‌ها را رصد کنند، این کار را به حفاظت اطلاعات و شورای امنیت ملی بسپارند. 

عبدالله ویسی در واکنش به جریمه 2 میلیارد تومانی ، ابتدا فکر می‌کرد مبلغ حکم صادر به ریال است! و فقط 200 میلیون تومان جریمه شده است.

ویسی بعداز اطمینان از جریمه سنگین و تاریخی خود گفت: گواردیولا و مورینیو و آنچلوتی هم این را می‌گویند. هنوز به کمیته انضباطی نرفته‌ام برایم حکم می‌زنند. می‌گویند چوب را برداری دزد فرار می‌کند

 

دیگر خبرها

  • چرتکه ۲میلیاردی فدراسیون برای مصاحبه یک مربی!
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد!
  • جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • سرمربی لیگ برتری ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • سنگین ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • ثبت نام فروش نقدی ایران خودرو / تحویل ۹۰ روزه پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون