Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از cam.ac.uk، کاوشگر استقامت علیرغم چالش‌های فراوان در دوازده ماه گذشته، کلمه سال ۲۰۲۱ فرهنگ لغت کمبریج بوده است. استقامت بیش از ۲۴۳ هزار بار توسط کاربران در وب سایت کمبریج جستجو شده است. در تعریف این واژه در فرهنگ لغت آمده است: "تلاش مستمر برای انجام یا دستیابی به خواسته‌ها حتی زمانی که تحقق آن دشوار است یا زمان زیادی برای رسیدن به آن صرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" عملکرد درخشان این مریخ نورد سبب شده تا علاقه‌ مندان و دنبال کنندگان فراوانی در سراسر جهان پیدا کند. حدود ۳۰ هزار جستجو برای استقامت بین روز‌های ۱۹ تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۱ و دقیقا پس از فرود نهایی مریخ نورد Perseverance ناسا در سیاره مریخ در تاریخ ۱۸ فوریه انجام شده است.

وندالین نیکولز مدیر انتشارات دیکشنری کمبریج، می‌گوید: "منطقی به نظر می‌رسد که جست‌ و جوی Perseverance در این زمان افزایش یافته است. دیکشنری کمبریج برترین وب سایت در جهان برای زبان آموزان انگلیسی است و Perseverance کلمه رایجی نیست که دانش آموزان انگلیسی در واژگان خود داشته باشند. ما اغلب در جستجوی کلمات مرتبط با رویداد‌های جاری، زمانی که آن کلمات کمتر آشنا هستند، جهش‌هایی را مشاهده می‌کنیم. همانطور که برای فرود یک مریخ نورد روی مریخ استقامت لازم است، برای رویارویی با چالش‌ها و اختلالات ناشی از کووید-۱۹، بلایای آب و هوایی، بی ثباتی سیاسی و درگیری‌ها نیز پشتکار لازم است. ما فکر می‌کنیم که کاربران دیکشنری کمبریج نیز با توجه به همین ارتباط جستجوی خود را انجام می‌دهند."

جستجوی کلمات براساس رخداد‌های جهان

شواهد بیشتر مبنی بر اینکه کلمات جستجو شده در دیکشنری کمبریج اغلب منعکس کننده رویداد‌های جهان هستند این است که در ژانویه، جستجوی کلماتی مثل شورش، استیضاح، تحلیف و تبرئه درست زمانی که جهان در حال نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بود، افزایش یافت. جالب است بدانید در سال ۲۰۲۰، کلمه قرنطینه با شکست دادن کلمات قفل و همه‌گیری به عنوان کلمه سال انتخاب شد و بیش از ۱۸۳ هزار بازدیدکننده داشت.

مردم از دیکشنری کمبریج برای توسعه مهارت‌های زبان انگلیسی خود استفاده می‌کنند و کسانی که به دنبال پشتکار هستند، چیزی فراتر از تعریف کلمه را خواهند یافت. یک مقاله جدید در اصطلاحنامه کمبریج در مورد استقامت وجود دارد تا تفاوت‌های ظریف معنایی بین پشتکار، عزم، سرسختی، تک‌نگری و اراده را توضیح دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از افراد زمانی که با واژگان جدید رو به رو می‌شوند، یادگیری شان بهتر خواهد شد. انتشارات دانشگاه کمبریج از سال ۱۹۹۵ لغت نامه‌هایی را برای زبان آموزان انگلیسی منتشر می‌کند. کمبریج در سال ۱۹۹۹ شروع به ارائه این دیکشنری‌ها به صورت کاملا رایگان و آنلاین کرد و اکنون برترین وب سایت فرهنگ لغت زبان آموزان در جهان است که سالانه ۲.۶ میلیارد بازدید از صفحه دارد.

بیشتر بخوانید

جزئیاتی جدید از هلیکوپتر ناسا در مریخ

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مریخ نورد ناسا سیاره مریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداقت: این جدول از نظر نساجی اشتباه است

به گزارش "ورزش سه"، مصطفی صداقت در نشست خبری پیش از تقابل تیم‌های ذوب‌آهن و نساجی در هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر در فولادشهر، عنوان کرد: میدان اصفهان و ذوب‌آهن همیشه سخت و چالش‌برانگیز است که الان هم بیشتر شده، زیرا کادر فنی اقای ربیعی و همکارانش هستند. با این حال محکوم به جذب امتیاز هستیم.

وی افزود: شرایط جدولی اجازه هیچ فکر یا تصمیم دیگری نمی‌دهد و امیداریم بتوانیم آن را تغییر بدهیم. تمام تلاشمان را بر جذب حداکثری امتیاز انجام می‌دهیم.

مربی نساجی با بیان اینکه فوتبال شرایط غیرقابل پیش‌بینی دارد و زیبایی آن همین است، ادامه داد: با تمام تلاش و انرژی بهترین کیفیتمان را ارائه می‌کنیم. این جدول از دیدگاه باشگاه نساجی اشتباه است و تلاش می‌کنیم آن را تغییر دهیم.

صداقت در ادامه گفت: در بازی با تراکتور ۳ بازیکن اصلی نداشتیم. برای فردا هم همینطور است و با تمام تلاشی که کردیم ۳ مصدوم و یک محروم خواهیم داشت، اما تمام فکر و تمرکزمان بر جذب امتیاز است و بازیکنان نیز همیشه توانسته‌اند جواب اعتماد ساکت الهامی را بدهند. امیدوارم فردا اتفاقات فوتبالی به نفع تیم ما باشد.

دیگر خبرها

  • حل مشکل املای دانش‌آموزان با طرح بازی و ورزش معلم سمنانی
  • ۳۹۵ میلیون بار جستجو برای کار در دیوار
  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • صداقت: این جدول از نظر نساجی اشتباه است
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد