Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام باند بزرگ کلاهبرداری تلفنی به بهانه جایزه خوش حسابی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در حاشیه دستگیری اعضای این باند با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ مدتی قبل شماری از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اعلام کردند که فردی ناشناس با معرفی خود به عنوان فردی که از رادیو جوان تماس گرفته به آنان اعلام کرده که برنده جایزه خوش حسابی شده‌اند و برای واریز جایزه باید کدملی و دیگر اطلاعات هویتی و همچنین کدی را که از طریق پیامک به وی اعلام شده، در اختیار داشته باشد، تا بتواند مبلغ جایزه را برای این افراد واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس فتای تهران بزرگ اضافه کرد:‌ بنا بر گفته مالباختگان به محض اعلام کد ارسالی این افراد تماس را قطع کرده و چندثانیه بعد پیامک برداشت از حساب برایشان ارسال شده و متوجه برداشت از حساب خود شده‌اند.

وی با بیان اینکه عمده قربانیان این باند، افراد سالخورده و دارای اطلاعات کم از حوزه پرداخت‌های آنلاین بودند، گفت:‌ با توجه به تعداد شکات، رسیدگی به موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفته و مجوزهای لازم برای شناسایی و دستگیری این افراد نیز از مقام قضایی اخذ شد.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران با استفاده از شیوه‌های پلیسی شش عضو این باند را شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر کردند، گفت:‌ این افراد تحت بازجویی قرار گرفته و مشخص شد که سرکرده آنان فرد دیگری است که همچنان متواری است، از این رو تحقیقات و اقدامات برای دستگیری این فرد نیز آغاز شد و سرانجام این فرد که تلاش کرده بود با اقدامات پیچیده رد خود را در فضای سایبر از بین ببرد از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شد.

معظمی گودرزی با بیان اینکه هر هفت عضو این باند شامل دو زن و پنج مرد تحت بازجویی قرار گرفتند، گفت:‌ این افراد در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف و اقرار کردند که از طریق تماس تلفنی و دادن وعده برنده شدن در جایزه خوش حسابی، اقدام به تخلیه حساب آنان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 100 مالباخته در این پرونده مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، گفت: در حال حاضر تعداد شکات از پرونده در حال افزایش است اما تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال از حساب شهروندان خالی کرده‌اند. 

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد که به هیچ عنوان فریب چنین تماس‌هایی را نخورند؛ چرا که هیچ سازمان و نهاد رسمی از طریق شماره‌های شخصی یا شبکه‌های اجتماعی با شهروندان تماس نمی‌گیرد و علاوه بر آن برای واریز جایزه نیز هیچ نیازی به دریافت کد و ... نیست. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پلیس فتا جایزه خوش حسابی تهران بزرگ رییس پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش مشرق، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران