Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، داوود شاهسوند، معاون حفاظت و بهره برداری، آب شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: قرارداد‌های مربوط به تعیین حدود بستر و حریم یک هزار و ۴۳۳ کیلومتر از رودخانه‌های استان منعقد و فرآیند مطالعات آغاز شده که از این میزان، مطالعات ۵۹۵ کیلومتر از رودخانه‌ها به پایان رسیده و مصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با اشاره به وسعت ۱۹ هزار و ۵۰۰کیلومتر مربعی استان همدان با دارا بودن رودخانه‌های دائمی و فصلی متعدد، افزود: مجموع طول رودخانه‌های اصلی استان در بازه‌های اصلی حدود یک هزار و ۱۰۰ و مجموع طول اعم رودخانه‌های استان از دائمی و فصلی در حدود سه هزار کیلومتر است.

شاهسوند با بیان اینکه به موجب ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب "بستر انهار طبیعی و کانال‌های عمومی و رودخانه‌ها اعم از این که آب دائم یا فصلی داشته باشند و مسیل‌ها و بستر مرداب‌ها و برکه‌های طبیعی در اختیار حکومت جمهوری اسلامی ایران است. "، تصریح کرد: به موجب تبصره ۱ همین ماده "تعیین پهنای بستر و حریم آن در مورد هر رودخانه و نهر طبیعی و مسیل و مرداب و برکه طبیعی در هر محل با توجه به آمار هیدرولوژی رودخانه‌ها و انهار و داغاب در بستر طبیعی آن‌ها بدون رعایت اثر ساختمان تأسیسات آبی با وزارت نیرو خواهد بود".

او گفت: رویکرد‌های اصلی شرکت آب منطقه‌ای در موضوع رودخانه‌ها در سه بخش انجام مطالعات سراسری به منظور تعیین دقیق حدود بستر و حریم رودخانه‌ها، نشانه‌گذاری محدوده رودخانه و در نهایت لایروبی و آزادسازی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان با تاکید بر اینکه با وجود کمبود اعتبارات مورد نیاز، در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در زمینه انجام مطالعات تعیین بستر و حریم و نیز آزادسازی و بازگشایی رودخانه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای صورت گرفته افزود: در این رابطه در مجموع، قرارداد‌های مربوط به تعیین حدود بستر و حریم افزون بر یک هزار و ۴۳۳ کیلومتر از رودخانه‌های استان منعقد و فرآیند مطالعات آغاز شده که از این میزان، مطالعات ۵۹۵ کیلومتر از رودخانه‌ها به پایان رسیده و مصوب شده است.

شاهسوند بیان کرد: مطالعات مربوط به ۸۳۸ کیلومتر از رودخانه‌ها نیز در دست انجام بوده که این امر به منظور آگاهی عمومی نسبت به عدم دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌های استان، نشانه گذاری در محدوده رودخانه‌هاست.

او افزود: در همین رابطه رودخانه شور کبودراهنگ به طول بازه ۶۰ کیلومتر و همچنین ۸۰ کیلومتر از رودخانه‌های صالح آباد، بهادربیک، خرمرود و شهاب رپرگذاری انجام شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان عملیات اجرایی رپرگذاری ۱۰۰کیلومتر از رودخانه حرم آباد در شهرستان‌های ملایر و نهاوند و ۱۵ کیلومتر از رودخانه قلقلرود شهرستان تویسرکان خبر داد و گفت: در همین رابطه رپر گذاری ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌ها نیز شامل ۱۵ کیلومتر از رودخانه سیاه کمر در شهرستان همدان و ۱۵ کیلومتر از رودخانه قلقلرود در شهرستان تویسرکان باقی مانده که این امر نیز در دست اقدام قرار دارد.

او افزود: لایروبی، ساماندهی و دیواره سازی رودخانه‌ها در اراضی خارج از محدوده شهر‌ها و روستا‌ها از جمله شرح خدمات شرکت آب منطقه‌ای همدان بوده که در صورت اختصاص اعتبارات اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

شاهسوند با بیان اینکه پس از بروز سیلاب سال ۹۸ و تخصیص اعتبارات لازم، حدود ۱۴۸ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی و مسیر‌ها بازگشایی شد، گفت: خوشبختانه این موضوع باعث شد در بارش‌های سال ۹۹ مشکل خاصی در آبگذری رودخانه‌های استان به وجود نیاید.

انتهای پیام/ا

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان، تصریح کرد: به دلیل فعال بودن رودخانه‌ها و آورد رسوبی لازم است تا هر ساله اعتبارات مناسب اختصاص یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بستر رودخانه ها شرکت آب منطقه ای همدان کیلومتر از رودخانه های استان معاون حفاظت و بهره برداری آب شرکت آب منطقه ای همدان کیلومتر از رودخانه ها بستر و حریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود

عضو شورای شهر تهران خواستار تعیین تکلیف واحد مبارزه با موش در شهرداری تهران شد و گفت: در آستانه فصل گرما قرار داریم و باید فکری برای مبارزه با موش‌های پایتخت شود.

ناصر امانی درگفت وگو با ایسنا،‌ با بیان اینکه در بازدید از محلات مختلف تهران یکی از گلایه‌های شهروندان جولان موش در جوی و انهار است، گفت: با گرم شدن هوا نگرانی‌ها از افزایش تعداد موش‌ها وجود دارد و می‌بایست شهرداری تهران در این زمینه اقدامی عاجل انجام دهد.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که گویا واحد مبارزه با موش که قبلا در شرکت ساماندهی مشاغل فعالیت می‌کرده،‌ دچار تغییرات ساختاری شده و به سازمان مدیریت پسماند منتقل شده و در این شرایط کار کمی افت کرده است، افزود: در آستانه فصل گرما قرار داریم و باید فکری برای مبارزه با موش‌های پایتخت شود.

امانی ادامه داد: ما خواستار تعیین تکلیف و ساماندهی موش‌های تهران هستیم و با وجود تغییر ساختار بهتر است شرکتی که تجربه کافی دارد و کارشناسان آن با وضعیت معابر و کلونی‌های تهران آشنایی دارند، کار مبارزه با موش‌های تهران را بر عهده گیرد؛ اما آنچه مورد تأکید است این است که باید مبارزه با موش‌ها در آستانه گرمی هوا هر چه زودتر آغاز شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • کشف نقوش صخره‌ای در منطقه تاریخی ورزقان