Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه پیش از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از خورموسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای بررسی ایجاد ارتباط صحیح میان صنعت و محیط زیست آمدیم؛ اینجا در بندر امام صنایع و پتروشیمی‌های بسیاری متمرکز شده‌اند.

وی افزود: در این مجموعه دریایی اشتغال مردم و ماهیگیری مطرح است؛ ظرفیت‌هایی که مردم از آن استفاده می‌کردند و باید دید که بعد از استقرار صنایع در زمینه اشتغال مردم بومی یا آلاینده‌های جوی، دریا و آب چه اتفاقی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بسیاری از صنایع و پتروشیمی‌های مستقر در بحث تصفیه‌خانه‌ها اقدامات خوبی را انجام دادند ولی برخی از آنها به تکالیف خود عمل نمی‌کنند؛ پتروشیمی فرسوده و از بین رفته‌ای هست که پساب خود را به دریا سرازیر می‌کند و بوی آمونیاک هم در فضای جوی استشمام می‌شود.

سلاجقه عنوان کرد: مردم این منطقه متحمل خسارات شده‌اند؛ یعنی اکوسیستم آبی، خشکی و محل زندگی مردم با مشکل مواجه شده و از طرفی صنایع جزو اولویت دار کشور است.

وی ادامه داد: با این وجود انتظار داریم که صنایع بر اساس قانون به وظایف خود عمل کنند؛ یعنی همانطور که تخریب محیط زیستی دارند، مکلف به احیای آن هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: روند احداث تصفیه‌خانه‌های برخی از واحدهای پتروشیمی در حال طی مراحل نهایی است ولی برخی دیگر اصلاً نه با قانون سر و کار دارند و نه خواسته‌های مردم را برطرف می‌کنند که از لحاظ قانونی با این واحدها برخورد می‌کنیم.

سلاجقه عنوان کرد: بوی بد آمونیاک در فضا پیچیده و فرزندان ما از این استشمام بوی خطرناک آسیب می‌بینند؛ همچنین از نظر آبزیان ذخایر دریایی با مشکل مواجه شده و با رهاسازی پساب‌ها برخورد و به هیچ وجه اجازه این کار را نمی‌دهیم.

وی بیان کرد: با صنایعی که چندین بار برخورد شده و رعایت نکردند، برخورد و تعطیلی آنها را پیگیری می‌کنیم؛ دنبال این هستیم که با نظر ویژه استاندار خوزستان برای اشتغالزایی مردم و ایجاد کسب و کار مناسب آنها در عین توجه ویژه به محیط زیست و صنایع یک اتفاق جالب را در منطقه محقق کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: قول می‌دهیم که با صنایع و پالایشگاه‌های آلاینده طبق قانون برخورد می‌کنیم.

کد خبر 5354903

منبع: مهر

کلیدواژه: علی سلاجقه سازمان محیط زیست محیط زیست خوزستان آلودگی زیست محیطی منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر شهرستان ماهشهر زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه هفته بسیج آمار کرونا کرمانشاه کتاب و کتابخوانی عکس استانها گرگان واکسن کرونا شیوع کرونا آلودگی هوا شیراز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (۵ اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، گفت: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تأمین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی ادامه داد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

این مقام مسؤول با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود. صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

کد خبر 6088531

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه