Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@02:58:47 GMT

دست‌فروشان به حقوق شهروندان بی‌توجه هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۰۲۸۱

دست‌فروشان به حقوق شهروندان بی‌توجه هستند

گروه استان‌ها- معضل سد معبر در ایلام فراتر از آن چه در شهرهای دیگر است قابل رویت، فکر و ذکر شهروندان را آزار می‌دهد اما مسئولان در سامان این مشکل غافل و این غفلت برای مردم این سوال پیش آورده است که چرا اقدامی برای مقابله انجام نمی‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سد معبر و دستفروشی معضلی است که گریبانگیر اکثر شهرهای کشور را گرفته است که علاوه بر تضیع حقوق شهروندی موجب ناهنجاری‌های اجتماعی و برهم زننده نظم و انتظام شهری است اما در ایلام این معضل فراتر از آن چه در شهرها است قابل رویت، فکر و ذکر شهروندان را آزار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارک خودروهای نیسان پر از میوه به صورت دوبل در پیاده‌راه‌ها، اشغال نصف خیابان‌ها توسط این خودروها و غیره آن هم نه در یک خیابان و دو خیابان بلکه در اکثر میادین و خیابان‌های ایلام و مداخل ورودی شهر، سیما و نظم شهری را بر هم زده و موجب تصادفات متعددو حوادث ناگوار برای عابران پیاده نیز موجب شده است.

هر چند کارشناسان مسائل شهری در شرایط موجود ریشه این کار را بیشتر در بیکاری و نبود درآمد به سبب مشکلات معیشتی می‌دانند اما می‌شود مسئولان شهری به ویژه شهرداری با این معضل شهری مبارزه کند و به گونه‌ای این وضعیت را سامان دهد که نه تنها بر کسب و کار آنان لطمه وارد نکند بلکه نظم شهری را نیز به اجرا در آورد.

مردم ایلام بر این باورند که وجود این‌گونه کسب و کارهایی که برای مردم ایجاد مزاحمت، نوامیس مردم را در خطر و حقوق شهروندی را نقض می‌کند نباید مورد غفلت مسئولان واقع شود و لازم است تا با حفظ کرامت این گونه کسب و کار "دستفروشی" و "فروش میوه توسط خودروهای نیسان" که پیاده‌راه‌ها و سوارراه‌ها را به اشغال خود درآورده‌اند، اعمال قانون کنند و دستور‌العمل جامع ساماندهی دستفروشی در شهر ایلام را اجرایی کنند، دستورالعملی که سال‌ها از آن سخن و در جلسات مصوب اما در عمل هیچ نتیجه‌ای برای سامان شهر ندارد.

علاوه برمردم ایلام صنوف دارای مجوز و محل کسب نیز از این وضعیت نالان و خواهان رسیدگی به موضوع و سامان این وضعیت هستند، آنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام براین نکته اصرار دارند که ادامه این شیوه در ایلام و عدم برخورد با آن موجب شده است تا صاحبان کسب و کار مجوزدار نیز طالب آن شوند تا بساط خود را در پیاده‌راه‌ها و خیابان پهن کنند چرا که برای دستفروشی و فروش میوه به روی نیسان‌ها نیازی به پرداخت مالیات، اجاره بها، هزینه آب و برق و پاسخگویی به بازرسان بهداشت، تعزیرات و غیزه نیست و درآمد هم بیشتر و بهتر است.

به هرحال  عرضه محصولات و اجناس بی‌کیفیت، قاچاق، فروش کالاهای غیراستاندارد و غیرمجاز، عرضه و فروش مواد خوراکی غیربهداشتی، عرضه میوه‌های بی‌کیفیت و فله‌ای و بی‌انگیزگی بازاریان که با پرداخت عوارض و مالیات فیش‌های سنگین آب، گاز، برق و تلفن، بسیاری از فرصت‌های کسب درآمد را نسبت به دست فروشان از دست داداند از تبعات این معضلی است که دامنگیر شهرهای ایلام به ویژه شهر ایلام را گرفته است و مسئولان نیز به این معضل فقط نگاه کرده و به رغم شناخت درد در پی درمان آن نیستند.

جریمه 7 برابری برای تداوم سد معبر ساختمانی غیرمجازبازداشت 3 نفر از ماموران سد معبر در پی ضرب و شتم یک دستفروش در شهر ری/اخاذی از دستفروشان در ازای اجازه فعالیتمعضل سد معبر همچنان گریبان‌گیر ارومیه است

اسفندیار رستم‌زاد معاون اقتصادی استاندار ایلام که ساماندهی بازار در حوزه اختیارت او است به ساماندهی ماشین‌های میوه و تره بار که موجب سد معبر و چهره ناخوشایند برای ایلام شده‌اند و تبعات اجتماعی را در پی دارند اشاره و از  شهرداری خواست هر چه سریع‌تر میدان میوه و تره بار استان و میادین میوه و تره بار محلی را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه تغییرات مدیریتی، نظارت دستگاه‌های اجرایی بر امور مختلف مختل شود گفت: حضور در بازار و نظارت بر اصناف به جهت جلوگیری از فرصت‌طلبی افراد سودجو در هر مقطع و زمانی ضرورت دارد.

خالق منصوری سرپرست شهرداری ایلام نیز گفت: ساماندهی دست‌فروشان شهر ایلام انجام می‌شود و تشکیل ستاد ساماندهی وانت‌بارها و دست‌فروشان برای حل این معضل شهری  در دستور کار است.

وی افزود: برای سامان وضعیت موجود نیازمند همکاری و همراهی تمام دستگاه‌های مسئول در این ارتباط هستیم تا با همپوشانی و همگرایی در این زمینه وارد کار شوند و ضمن حفظ شان این افراد با آنان برخورد قانونی شود.

انتهای پیام/180/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دست فروشان کسب و کار سد معبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سید علی ترابی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ ضمن حضور در سازمان حمل و نقل شهرداری اشنویه با شهردار، ریاست و پرسنل این حوزه به مناسبت هفتم اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک روز ایمنی حمل و نقل بر استانداردسازی این حوزه تاکید کرد.

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید به جدیت پیگیری شود.

ترابی ادامه داد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری باید در زمینه نصب تابلوها و علائم ترافیکی اقدامات شایسته انجام دهد.

وی تصریح کرد: مشکل پایانه شهری، حمل و نقل دانش آموزان و کودکان استثنایی، مشکل ترافیک شهری از دیگر مواردی هستند که باید با جدیت پیگیری شوند.

خسرو امیر عشایری رئیس شورای اسلامی شهر اشنویه نیز در این دیدار بر مشکلات حوزه حمل و نقل و پایانه روستایی تأکید کرد و گفت: خواستار مساعدت و همکاری فرمانداری در خصوص مشکل ترافیک و معضل کمربندی که اهمیت خاصی در بهبود عبور و مرور شهری دارد، هستیم.

همچنین انور سعیدی شهردار اشنویه ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان اشنویه برای حضور در سازمان حمل و نقل بر اهمیت رعایت ایمنی در این حوزه تأکید و ادامه داد: تعامل و همکاری فرماندار شهرستان با مدیریت شهری در همه زمینه‌ها ملموس بوده و جای قدردانی دارد.

کد خبر 748544

دیگر خبرها

  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام