Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا چندسالی که بر همه جنبه‌های زندگی جهانیان رخنه کرده است، این ویروس توانسته حتی زندگی دانشجویان را مختل کند. طبق آمار‌های اعلام شده، وضعیت روحی دانشجویان نسبت به پیش از همه‌گیری کرونا، بسیار نگران‌کننده است. یعنی این قشر معمولا یا یکی از بستگان درجه اول و یا دوستان و آشنایان خود از دست داده و همین مسئله کافی است تا آن‌ها در شرایط روحی مناسبی به‌سر نبرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی دانشگاه‌ها و مجازی شدن کلاس‌ها باعث هزینه‌های زیادی برای دانشجویان شده است، آنها در کنار مشکلات روحی که دارند با مشکلات معیشتی هم دست و پنجه نرم می‌کنند و در نتیجه این روز‌ها افسردگی در میان دانشجویان مشاهده می‌شود؛ براین اساس دانشگاه‌ها باید به دنبال راه حلی برای این موضوع باشند.

پیش از شیوع ویروس کرونا، دانشگاه‌ها راه‌هایی برای ارزیابی دانشجویان از نظر سلامت روانی داشتند که در دوران همه‌گیری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، به‌حالت تعلیق درآمد. با توجه به شرایط خاصی که برای دانشجویان ایجاد شده است، به‌نظر می‌رسد باید برنامه‌ای درازمدت در نظر گرفت تا دانشگاه‌ها بعد از پایان همه‌گیری کرونا بتوانند در کمترین زمان ممکن، حمایت‌های خود را اعمال کرده و به وضعیت روحی و روانی دانشجویان رسیدگی کنند.

این موضوع نه تنها در ایران بلکه در سایر کشور‌های دنیا نیز مشاهده می‌شود. دانشجویان زیادی که همزمان با تحصیل، مشغول به کار بودند، شغل خود را در ایام کرونا از دست دادند و بیکار شدند.

عموم دانشجویان امروز با مشکلات تحصیلی روبه‌رو هستند، مشکلات بین‌فردی، کاهش آستانه تحمل و پرخاشگری از دیگر مشکلات این قشر است . علاوه براین  با توجه به شرایط امروز جامعه، آینده مشخصی را برای خود متصور نیستند و همین باعث شده تا دانشجو از لحاظ سلامت روان دچار مشکل شده و آستانه تحمل کمی داشته باشد. 

مشکلات معیشتی، چالش اصلی دانشجویان

محمدرضا محبوب فر کارشناس و و عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طبق تحقیقات حدود ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان در ایام کرونا ترک‌تحصیل کرده یا از ایران رفته‌اند. قطعا این آمار بزرگی است و می‌طلبد تا اقدامات ویژه‌ای در این خصوص انجام شود.

او افزود: یکی از چالش‌های اصلی دانشجویان، مشکلات معیشتی است که باعث می‌شود برخی از آن‌ها حتی دیگر امکان ادامه تحصیل را نداشته باشند. این مسئله‌ای نیست که بتوان به‌راحتی از کنار آن گذشت.

محبوب‌فر گفت: جمعیت دانشجویی کشور نیازمند خدمات حمایتی فوری است و نباید در این زمینه تعلل صورت گیرد. این خدمات هم شامل مباحث روحی و روانی، شناختی، اقتصادی و معیشتی می‌شود؛ اما مسئله اصلی اینجاست که مراکز مشاوره‌ای که امروز در دانشگاه‌ها فعال هستند، به هیچ عنوان نمی‌توانند از پس حمایت‌هایی که باید از دانشجویان صورت بگیرد، برآیند و دلیلش ناتوانی این مراکز در حمایت از دانشجویان است که خود آن‌ها نیز نیازمند کمک‌های فوری همه‌جانبه روحی و روانی هستند.

در تمام دانشگاه‌های کشور مراکزی برای مشاوره دانشجویان وجود دارد، بنابراین انتظار می‌رود با بازگشایی دانشگاه‌ها این مراکز تمرکز بیشتری بر سلامت و روان دانشجویان داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازگشایی دانشگاه ها ویروس کرونا دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

در ادامه خیزش دانشگاههای آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، صدها دانشجو در ایالت‌های مختلف به دست نیروهای پلیس دستگیر شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشگاههای آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

شبکه ان بی سی نیوز از جمعیت گسترده معترض در دانشگاه تگزاس در آستین یک روز پس از بازداشت دانشجویان خبر داد.

شبکه سی ان ان نیز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دهها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزهنگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

«گرگ ابت» فرمانده تگزاس نیز روز گذشته گفته بود که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او نیز اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

اما در مقابل برخی قانون‌گذاران ایالتی در جورجیا در خصوص سرکوب خشن دانشجویان در محوطه دانشگاه «اموری» ابراز نگرانی کردند. به گفته آن‌ها مقامات ایالت جورجیا با اعتراضات به مثابه «اغتشاشات» یا حتی «تروریسم» برخورد می‌کنند.

اتحادیه «آزادی‌های مدنی آمریکا» در ایالت جورجیا نیز در بیانیه‌ای گفت: «آتلانتا همواره مکانی برای آزادی اعتراضات بود، اما اکنون شاهد سرکوب بر خلاف قانون اساسی هستیم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال