Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدرضا صباغیان بافقی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا تامین معیشت معلمان و بهبود کیفیت آموزش کشور را دو هدف اصلی لایحه رتبه بندی معلمان عنوان کرد و گفت: این لایحه مشوق خوبی برای ارتقای کیفیت کار معلمان است.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه به گونه‌ای طراحی شده که معلمان با سابقه بیشتر در امور پژوهشی  و داشتن تحصیلات و تحقیقات بالاتر از جایگاه بالاتری برخوردار می‌شوند و این ضمن افزایش حقوق و مزایای آنها منجر به بهبود کیفیت آموزش در کشور منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صباغیان بافقی، لایحه ارائه شده از سوی دولت را جامع  ارزیابی کرد و گفت: اولویت نخست دولت برای بهبود وضعیت آموزش در کشور باید تامین اعتبار این لایحه باشد.

وی یادآورشد: با بررسی‌های انجام شده این لایحه در مجلس، فقط معلمان شامل رتبه بندی می‌شوند و  پرسنل خدمات، اداری و پشتیبانی شاغل در آموزش و پرورش مشمول این لایحه نمی‌شوند.

وی همچنین درباره تامین اعتبار این لایحه از سوی دولت افزود: معلمان از نظر نوع شغلی خود با بقیه اقشار جامعه تفاوت دارند و اگر مشکلات معیشت آنها حل نشود، بر بقیه ساختارها و بخش‌های جامعه از جمله آینده فرزندان این مرزو بوم تاثیر می گذارد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی درباره بار مالی این لایحه اظهار کرد: این لایحه از سوی دولت تقدیم مجلس شده  و مغایرتی با اصل ۷۵قانون اساسی ندارد.

صباغیان افزود: البته در مورد بار مالی این لایحه نظرات متفاوتی بیان شده و ارقامی بین۴۲ و۹۰ هزار میلیارد تومان مطرح شده است. اگر این لایحه، بار مالی حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان داشته باشد مشکلی برای پرداخت این اعتبار از سوی دولت وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، کلیات لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان۱۸ خردادماه سال جاری به تصویب نمایندگان رسید. این لایحه با هدف استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص، شایستگی‌ها وعملکرد رقابتی معلمان، توسعه مستمر و نظام‌مند صلاحیت‌ها و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌ شغلی و ارتقای تعهد حرفه‌ای معلمان در دستور کار قرار گرفته است و بعد از بررسی در صحن علنی  برای رفع ایراد و اصلاح در کمیسیون آموزش مجلس در حال بررسی است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی دولت رتبه بندی فرهنگيان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دولت رتبه بندی فرهنگيان مجلس شورای اسلامی دولت رتبه بندی فرهنگيان سوی دولت رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین نواختن زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است.

وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای بویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از ۸۰۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث ۶۰۰ کلاس درس جدید انجام شده است.

استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع ۲ ضعف عمده آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقای میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می شود.

نماینده عالی دولت خطاب به دانش آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید.

دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.

کد خبر 6092963

دیگر خبرها

  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • مسئول یک سوپرمارکت هم این همه تغییر نمی‌کند!
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • ۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور