Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، رستم قاسمی، ظهر امروز (۲۷ آبان‌ماه)، در آیین کلنگ‌زنی ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحدی نهضت جهش تولید مسکن در استان زنجان در پروژه زیتون، اظهار کرد: در پروژه‌های راه و شهرسازی ما مسئولیت‌های مختلفی داریم که از جمله آن می‌توان به بخش مسکن اشاره کرد.

آن طور که خبرگزاری ایسنا گزارش داد وی یادآور شد: دولت از زمان آغاز فعالیت، برنامه قانون جهش تولید مسکن برای تولید ۴ میلیون مسکن در مدت چهار سال را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بسیاری از تحلیل‌گران داخلی و خارجی باور ندارند که این تعداد مسکن در مدت چهار سال ساخته شود اما با توجه به تجربه‌ای که در گذشته از طرح‌هایی مثل مسکن مهر داریم این طرح قابل اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه ساخت این تعداد مسکن تأثیرات مهمی در برنامه‌های اقتصادی کشور دارد، تصریح کرد: بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در حوزه عمرانی در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء را دارم و هزاران مسکن و هزاران کیلومتر راه و راه‌آهن و پروژه‌های کشور را در دوره مسئولیت اجرا کردم، بنابراین اجرای طرح جهش مسکن را عملی می‌دانیم.

این مسئول زمین، پرداخت تسهیلات، بخش‌های اجرایی، توانمندی‌های فنی و مهندسی کشور و تامین مواد و مصالح را از مولفه‌های مهم در پروژه‌های ساخت مسکن برشمرد و گفت: بخشی از قیمت زمین به مسکن اختصاص دارد و یکی از مولفه‌های ساخت مسکن، تامین زمین مجانی برای ۴ میلیون مسکن در شهرهای کشور است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات راهبردی ما در جلسه دو روز گذشته شورای عالی مسکن به ایجاد بانک زمین اختصاص داشت تا از این طریق در شهرهای مختلف مساحت، موقعیت و کاربری زمین‌ها و امکان بارگذاری جمعیت در آن‌ها مشخص شود. همکاران در سازمان ملی زمین و مسکن شبانه‌روی در کشور کار کردند و در آخرین آمار امروز برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف کشور زمین آماده وجود دارد.

قاسمی با اشاره به اینکه سهم بخش روستایی از طرح جهش تولید مسکن یک میلیون واحد است، عنوان کرد: طبق توافق با بنیاد مسکن مشکلی در تامین زمین نداریم و طی دو سال اول باید ۵۰۰ هزار واحد آن ساخته شود و از ۳ میلیون واحد شهری نیز تا امروز برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد، زمین پیش‌بینی شده است.

این مسئول با بیان اینکه قانون جهش تولید مسکن از حدود ۵۰ روز پیش به دولت ابلاغ شده است، ابراز کرد: این قانون پیش‌بینی کرده که در چه مدت باید زیرساخت‌ها فراهم شود و تا پایان امسال باید زمین برای ساخت این تعداد مسکن تعین تکلیف شود. همچنین طبق آخرین جلسه شورای عالی پول و اعتبار و براساس قانون جهش تولید مسکن، هر سال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان معادل یک سوم بودجه کل کشور تسهیلات در اختیار خواهیم داشت و سقف تسهیلات برای هر استانی ابلاغ شده است.

وزیر راه و شهرسازی در مورد بحث ساخت و ساز اظهار کرد: در کشور ما ظرفیت‌های مختلفی برای ساخت وجود دارد و سال‌ها پیمانکاران بیکار بودند. توانمندی‌های فنی و مهندسی در استان وجود دارد و تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استانی است. ساخت ۲۰۰ هزار واحد با کد ملی روستاها توسط بنیاد مسکن شروع شده و در وزارتخانه پیشرفت پروژه‌ها را با توجه به زمان‌بندی مشخص شده، کنترل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش مواد و مصالح نیز ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: بیش از ۷۰ میلیون تن ظرفیت تولید سالانه سیمان در کشور است و اگر ۲ میلیون واحد را هم‌زمان آغاز کنیم، حدود ۴۰ میلیون تن سیمان را برای احداث این واحدها اختصاص خواهیم داد و نیمی از آن مازاد بوده و می‌تواند در بخش صادرات مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: همچنین ۳۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد کشور است که برای ۲ میلیون واحد مسکونی ۱۵ میلیون تن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و بقیه صادر می‌شود. در تولید مواد و مصالح ساختمانی در برخی زمینه‌ها در کشور رتبه سوم و چهارم و پنجم داریم و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

قاسمی بیان کرد: در مورد خدمات و حمایت دولت در قانون جهش تولید مسکن به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شده که صندوق ملی مسکن را راه‌اندازی کند که از محل درآمد این صندوق برای بخش‌های زیرساختی و خدماتی مثل ساخت مدرسه، درمانگاه و پارک استفاده شود و کار تامین خدمات روبنایی همزمان با ساخت منازل مسکونی آغاز شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات معیشتی مردم بحث مسکن است و در بسیاری از شهری‌های بزرگ تصمیم داریم بیش از این تعداد مسکن بسازیم، گفت:  سعی داریم قبل از تمام شدن  احداث ۲ میلیون مسکن، اقدامات برای فاز دوم را آغاز کنیم. مسکن پیشران اشتغال و اقتصاد است و بسیاری از مشاغل و کارخانجات را فعال خواهد کرد. تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و تقاضا داریم کسانی که تاکنون اقدام به ثبت‌نام نکرده‌اند هرچه سریع‌تر نانم‌نویسی کنند.

وزیر راه و شهرسازی به اختصاص ۱۵۰۰ میلیاردی به بخش غیرمسکن استان زنجان نیز اشاره کرد و افزود: در همین راستا ۸۰۰ میلیارد ریال برای توسعه راه‌آهن زنجان به قزوین، ۸۰ میلیارد برای تکمیل راه زنجان به تکاب و زنجان به بیجار و ۲۵۰ میلیارد برای ادامه دوبانده کردن پروژه سلطانیه، قیدار و کبودرآهنگ در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: الف

کلیدواژه: قانون جهش تولید مسکن وزیر راه و شهرسازی تعداد مسکن میلیون واحد ۲ میلیون هزار واحد میلیون تن پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاری‌قرآن در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در گستره استان اصفهان بیش از ۴۶۱ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد پس از بررسی و پالایش‌های لازم افزون بر ۱۵۸ هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شدند.

وی افزود: از متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در این استان، تاکنون بیش از ۱۳۱ هزار متقاضی تأیید نهایی تجمعی (دارای ۴ شرط) شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: از این تعداد نیز برای بالغ بر ۵۰ هزار و ۸۰۰ نفر افتتاح حساب شده است و تا کنون افزون بر ۳۸ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

وی اضافه کرد: از مجموع متقاضیان حائز شرایط در استان، بیش از ۶۷ هزار و ۶۰۰ نفر حائزان شرایط شهرهای جدید استان اصفهان هستند و افزون بر ۹۱ هزار و ۱۰۰ نفر نیز متقاضیان حائز شرایط در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان بودند.

قاری قرآن با بیان اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از پنج هزار و ۳۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است، گفت: در حال حاضر قرارداد با سازنده برای افزون بر ۴۵ هزار و ۳۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای بالغ بر ۱۹ هزار و ۹۰۰ واحد قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تا کنون پروانه ساختمانی افزون بر ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد اخذ شده است؛ همچنین با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر اجرای این طرح در مراحل مختلف اخذ پروانه، فونداسیون، اسکلت و سقف، سفت کاری و نازک کاری قرار دارد.

کد خبر 6096163

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت