Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بازدید از مناطق زلزله زده شهر فین ضمن بررسی وضعیت امدادرسانی، دستورات ویژه ای به منظور تسریع در اسکان و جبران خسارت زلزله زدگان صادر کرد.

علی صالحی صبح امروز (۲۷ آبان ماه) در بازدید از مناطق زلزله زده شهر فین و روستاهای مجاور آن ، ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان، از نزدیک میزان خسارات و نحوه خدمات رسانی به مردم را مورد ارزیابی قرار داد و دستورات ویژه ای به منظور تسریع در امدادرسانی، جبران خسارت زلزله زدگان و همچنین تسهیل در استقرار و اسکان موقت آنها صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم رسیدگی فوری به مشکلات مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در برخی از مناطق زلزله زده مردم در خصوص عدالت در توزیع امکانات، خصوصاً نحوه توزیع چادر و اقلام رفاهی گلایه هایی داشتند که در این خصوص با توجه به وقوع پس لرزه های مکرر و سردی هوا به مسئولان مربوطه تأکید شد فوراً تمهیدات لازم را جهت توزیع عادلانه چادر و فراهم کردن امکان تغذیه با غذای گرم توسط هلال احمر، بخشداری و سایر نهادها اتخاذ نمایند.

وی همچنین یادآور شد: چندین روستا از این زمین لرزه متأثر شده اند و بررسی‌های میدانی نشان می دهد بسیاری از منازل مردم، محل‌های نگهداری دام و همچنین تأسیسات جاده‌ای و زیربنایی شامل خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های امداد جاده‌ای و برخی مدارس در این مناطق آسیب دیده‌اند.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ارزیابی خسارات وارده به زیرساخت های جاده ای خصوصاً در محور بندرعباس به سیرجان تأکید و بیان کرد: در چند نقطه به ویژه محدوده ایست بازرسی شهید میرزایی و تونل ۱۷ شهریور(تنگه زاغ)، به دلیل ریزش کوه و رانش زمین، آسیب هایی جدی به ابنیه فنی، پل ها و رویه آسفالت وارد شده است. 

وی ادامه داد: از آنجا که محور مذکور یکی از مسیرهای اصلی در کریدور شمال جنوب محسوب می شود و نقش حائز اهمیتی در تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات کشور ایفا می نماید ، ایمن سازی، ترمیم و بهسازی این مسیر بسیار ضروری است، لذا دستورات ویژه ای در این خصوص صادر شد و از دستگاه های متولی خواسته شد به سرعت و با بسیج تمامی امکانات نسبت به ترمیم و بازسازی این محور مواصلاتی اقدام نمایند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان هرمزگان همچنین با بیان اینکه سرعت عمل مسئولان در اینگونه حوادث بسیار مهم است، عنوان کرد: در راستای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، عملکرد مسئولان در زمینه پیشگیری از آسیب ها و جبران خسارات زلزله اخیر به دقت مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده شهر فین با حضور در منزل شهید «احمد نجمی»، ضمن دیدار با خانواده‌ معزز این شهید والامقام که در زمین لرزه اخیر آسیب‌دیده اند بر پیگیری مسائل و مشکلات آنها از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران و تسریع در بازسازی منزل مسکونی این خانواده تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی زلزله در جنوب ایران مناطق زلزله زده استان هرمزگان دستورات ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟

مسعود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

کد خبر 6096216

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • تخلیه آب از ۱۳۰ منزل مسکونی در استان اصفهان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟