Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدمهدی طهرانچی روز پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه روسای دانشگاه ازاد اسلامی واحد ایلام به مشکلات جمعیتی این استان اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه نرخ جمعیت دانش آموزی این استان ۱۴ درصد بوده در حالیکه این نرخ در کشور ۱۷ درصد است.

وی ادامه داد: از طرفی نرخ رشد جمعیت در استان ایلام ۲ دهم درصد پایین تر از کشور بوده که این مساله در کنار سایر مشکلات برای ایلام فاجعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ذکر اینکه جمعیت دانش آموزی در رشته های فنی و کار و دانش در کشور نسبت به رشته تجربی بیشتر است،  اضافه کرد: متاسفانه در ایلام عکس این مساله وجود داشته و بر خلاف رویه عمومی کشور که مردم توجه به شغل و آینده فرزندان خود دارند،  این دیدگاه در ایلام وجود ندارد.

طهرانچی تعداد دانش آموزان پسر رشته تجربی در این استان را بیش از ۲ هزار نفر، رشته ریاضی ۱۴۳ نفر، رشته انسانی یک هزار و ۴۷۸ نفر و فنی و کار و دانش ۷۴۶ نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ایلام نرخ بیکاری بالایی نسبت به متوسط کشوری دارد، در آینده وارد کننده نیروی کار خواهد بود.

وی یکی دیگر از مشکلات این استان را پایین بودن نگرش دختران به ازدواج اعلام‌ کرد و گفت: برای توسعه و نجات این استان نباید حرکت کرد بلکه باید دوید چراکه برای ایلام احساس خطر می کنم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه مسوولان در تقویت فرهنگ و آینده جوانان و مردم این استان مسوول هستند و باید بیش از پیش به مردم نزدیک شویم، افزود: چرا ما باید محیط دور شویم و فلان خواننده خارج نشین محیط نزدیک تر محسوب شود.

طهرانچی ادامه داد: یکی از مشکلات دانشگاه آزاد ایلام بدهی ها از سال ۹۳ تاکنون بود که سال گذشته با پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال بخشی از این مشکل حل و در آینده نیز حمایت خواهیم داشت.

وی همچنین با ذکر اینکه معلمی تجارت نیست، اما حق مسوولان است که برای معیشت این قشر تلاش کنند،اضافه کرد: مقام معلم رفیع بوده ولی وقتی این قشر را حق الزحمه ای می کنیم، ارزش و منزلت آنها را کم‌ کرده ایم.

وی گفت: اگرچه لباس معلمی مقدس است، ولی اگر نگرش مردم به ازدواج نامناسب و نرخ زاد و ولد پایین و توازن پراکندگی جمعیت دانش آموزی در رشته های تحصیلی وجود دارد، معلم مقصر است.

رییس دانشگاه ازاد اسلامی کشور ارتقا علمی، گسترش روحیه انقلابی و حفظ کیان انقلاب را از اولویت‌های این دانشگاه عنوان و گفت: در سند تحول و تعالی این دانشگاه که برای پنج سال آینده ترسیم شده اطلس سرزمینی و زیست بومی منطقه ای مورد توجه قرار گرفته است.

در این آئین با تقدیر از محمد حیدری میرزایی، بهروز ناصری به عنوان رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام منصوب شد.

برچسب‌ها استان ایلام دانشگاه  محمد مهدی طهرانچی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام دانشگاه محمد مهدی طهرانچی استان ایلام دانشگاه محمد مهدی طهرانچی دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

کارنامه اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ به همراه دفترچه راهنمای انتخاب رشته در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت منتشر شده‌اند.

به گزارش مهر، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند تا پایان امروز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در صورت تمایل به انتخاب رشته باید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند. فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی جداگانه باید تکمیل شود.

از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد