Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ایمانی جاجرمی/ جامعه‌شناس شهری : دیدار هفتگی شهردار تهران از مناطق، همراه با مدیران ارشد شهری را می‌توان نقطه اتکا و قوتی دانست برای تسهیل و کاهش بسیاری از مشکلات شهری که پایتخت‌نشینان هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، چراکه در این دیدارها مدیریت شهری هر منطقه به تفکیک درباره جزئیات نیازها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در منطقه به شهردار تهران گزارش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قطع به یقین تیم شهردار هم قبل از حضور در مناطق اطلاعاتی درباره ظرفیت‌های منطقه به دست می‌آورد که ترکیب این دو در کنار هم می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلاتی باشد که در بوروکراسی اداری شهر جا خوش کرده یا به دلیل طولانی شدن روند رسیدگی به مرور به حاشیه رفته است.
روی دیگر سکه، حضور مردم در این دیدارهاست؛ دیدارهایی که باعث آشنایی مردم با حقوق شهروندی‌شان می‌شود و اینکه برای پیگیری درخواست‌های‌شان شهرداری در چه حیطه‌ای و تا کجا می‌تواند پاسخگو باشد. در عین حال باعث می‌شود که در اداره شهر و محله‌شان مسئولیت‌پذیر و در انجام کارهای مشارکتی پیشگام شوند. آشنایی مردم با جایگاه قانونی‌شان درخصوص تعهدهای اجتماعی، پررنگ شدن نقش آنها در تصمیم‌گیری از خرد به کلان و یادگیری ساده گفت‌وگوی منطقی و آرام بی‌دغدغه از دستاوردهای این دیدارها می‌تواند باشد که این موضوع به مرور زمان تأثیر مستقیمی در کاهش فاصله‌ها و توسعه پایتخت و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تهرانی خواهد داشت.
در کنار این دیدارها اگر نماینده نهادهایی مانند سازمان بهزیستی، اداره برق، آب و... که به نحوی مردم با آنها سر کار دارند، حضور داشته باشد فضا برای پاسخگویی همه نهادهای خدماتی فراهم می‌شود. در واقع مردم مستقیم و بی‌واسطه می‌توانند ایده‌ها و نظرات‌شان را با مسئولان در میان بگذارند و رفع خواسته‌های‌شان را از آنها درخواست کنند، همچنین با این موضوع نیز آشنا می‌شوند که فقط شهرداری نباید پاسخگوی نیازهای آنها باشد؛ زیرا نهادهای خدمات‌رسان دیگر هم با ارائه گزارش عملکردشان به مقام‌های بالاتر برای رضایت شهروندان تلاش خواهند کرد.
در یک کلام می‌توان گفت که بسیاری از گره‌های کور مدیریتی در همین دیدارهای هفتگی باز می‌شود.

کد خبر 638231 برچسب‌ها همشهری محله جامعه شناسی شهردار پایتخت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله جامعه شناسی شهردار پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی سعید صادقانی را به عنوان «سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای» منصوب کرد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به سعید صادقانی آمده است:

«با عنایت به لزوم نظارت بر حسن اجرای طرح‌های توسعه شهری و فرایندهای مرتبط با تغییر کاربری، بنا به پیشنهاد معاون محترم شهرسازی و معماری به موجب این حکم جنابعالی را که فردی متعهد متخصص و صاحب تجربه در حوزه شهرسازی و معماری هستید، به سمت سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با نگاهی تحول‌آفرین و با بهره‌گیری از نظرات صاحبان اندیشه و با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی در ارائه خدمت صادقانه متواضعانه و بدون منت به مردم همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از ظرفیت همکاران و کارشناسان متخصص در انجام وظایف آن اداره کل موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747510

دیگر خبرها

  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد