Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@16:38:38 GMT

وقتی فیلترشکن‌ها ما را تهدید می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۱۰۴۷

‍‍‍‍‍‍

سعی کنید زمانی که از درگاه‌های بانکی، همراه بانک‌ها و جا‌هایی که اطلاعات مهمی در آن دارید استفاده می‌کنید، هرگز فیلترشکن روشن نکنید.

خبرگزاری میزان _ مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نوشت: در ایران فضای مجازی پالایش شده است، اما نصب فیلترشکن‌ها باعث می‌شود امنیت محتوایی آن از بین برود و مخصوصاً افراد کم‌سن و سال به محتوا‌های غیراخلاقی و خشونت‌آمیز دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله پیامد‌های جبران‌ناپذیری بر روح و روان آن‌ها می‌گذارد، اما این‌ها همه خطرات فیلترشکن‌ها نیست. واقعیت این است که بیشتر فیلترشکن‌ها برای سوءاستفاده طراحی شده‌اند. هر نرم‌افزاری که نصب می‌کنید از شما دسترسی‌های خاصی می‌خواهد، اما اکثر ما بدون توجه به اینکه آن دسترسی‌ها چه هستند همه را قبول می‌کنیم تا نرم‌افزار زودتر نصب شود و شروع به کار کند. درست مثل اینکه از یک مغازه خرید می‌کنید و فروشنده از شما می‌خواهد شماره تلفن خود، آشنایان و نشانی و کارت ملی و حتی آلبوم خانوادگی‌تان را در اختیارش بگذارید مشخص است که شما هیچ‌وقت این کار را انجام نمی‌دهید، ولی به یک نرم‌افزار که نمی‌دانید هدفش چیست اعتماد می‌کنید و این دسترسی‌ها را به آن می‌دهید. برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی حداقل‌ترین کار ممکن این است که هنگام استفاده از درگاه‌های بانکی، همراه بانک‌ها و جا‌هایی که اطلاعات مهمی در آن دارید هرگز از فیلترشکن استفاده نکنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بیشتر بخوانید: چگونه گوشی‌های هوشمند را از دست هکر‌ها حفظ کنیم؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: شبکه های اجتماعی فضای مجازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی فضای مجازی فیلترشکن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اهمیت احداث راه دسترسی سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان گفت: دستور پرداخت اعتبار تهاتر با هدف راه دسترسی سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان از قائم‌مقام وزیر و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است.

حسین زنجیرانی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به احداث مسکن در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان اظهار کرد: برای تامین مسیر دسترسی این سایت که ۳۰ هزار مسکن در آن احداث می‌شود، دستور پرداخت اعتبار به‌صورت تهاتر صادرشده است.

وی افزود: بهسازی و روکش آسفالت محور قم-جعفریه از جمله فعالیت‌های این اداره در سال جاری بوده که با توجه به تردد بالا در آن می‌تواند کمک شایانی به ارتقای کیفیت این مسیر داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ مددجو در پروژه‌های نهضت ملی مسکن قم صاحب خانه شدند، خاطرنشان کرد: درمجموع یک هزار و ۸۱۸ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن قم تخصیص پروژه شده‌اند.

زنجیرانی‌فراهانی با اشاره به اهمیت مباحث آموزشی، درمانی و فرهنگی در طرح‌های نهضت ملی مسکن در قم، تاکید کرد: هم‌زمان با عملیات اجرایی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، سرانه آموزشی، درمانی، فرهنگی و ورزشی آن‌ها نیز در این استان با واگذاری زمین تأمین‌شده است.

وی از ثبت‌نام ۷۰۰ متقاضی خودمالک قمی برای دریافت تسهیلات بانکی بافت فرسوده خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلان و مهم دولت سیزدهم، احیا و نوسازی بافت فرسوده شهرها است که در این زمینه تسهیلاتی هم پیش‌بینی و تعریف‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: احیا و نوسازی بافت فرسوده شهر، با توجه به وجود زیرساخت‌های شهری و امکانات و کاربری‌های روبنایی در آن، موجب رونق بافت مرکزی شهر خواهد شد و از توسعه فیزیکی شهر و بی‌قواره شدن آن جلوگیری می‌کند.

زنجیرانی فراهانی با اشاره به اهمیت مبارزه با تخلفات مرتبط با مسکن تصریح کرد: طبق مصوبه شورای ملی مسکن و باهدف کنترل بازار مسکن در سراسر کشور گشت مشترک بازرسی از مشاوران املاک آغاز به کار کرده است. طی اجرای این طرح ۱۵۶ مشاور املاک غیرمجاز در استان قم شناسایی و ۶۴ دفتر املاک به دلیل تخلفات متعدد پلمب شدند.

کد خبر 749264

دیگر خبرها

  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!