Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار اسماعیل کوثری روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت یادواره ۳۷۱ شهید والامقام شهرستان ایوان اظهار داشت: رژیم بعث عراق آغاز کننده جنگ نابرابر با حمایت سران استکبار جهانی علیه ایران اسلامی بود اما با دلاورمردی های مردم این دیار جنگ تبدیل به دفاع مقدس شد دفاعی که این وظیفه بر هر انسانی واجب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آن زمان ما سازمان مشخص و تجهیزات خاصی نداشتیم و حتی خیلی از رزمنده هایی که به جبهه نبرد علیه رژیم بعثی می رفتند هیچ گونه اسحله نداشتند، اینجاست که باید ایثار و از خودگذشتگی مردمان این خطه چون ایوان را ستود چراکه پیش از رسیدن ارتش بعثی عراق به منطقه تنگه کوشک و منطقه سومار مردم این شهر در مناطق جلوتر به مقابله با نیروهای متجاوز پرداخته و با هر سلاحی که در دست داشتند به مبارزه ای جانانه پرداختند.

سردار کوثری بیان کرد: با دفاع مردم ایوان تمام معادلات دشمن به هم ریخت و مردم در ورودی های مرزی این شهر دشمن را غافلگیر کردند، آن زمان در منطقه سرپل ذهاب حضور داشتیم که به ما اعلام شد بروید و منطقه سومار را تحویل بگیرد.

وی تاکید کرد: ۴۱ سال پیش در شهر ایوان رفت و آمد زیادی داشتم و در آن زمان با وجود بمباران شهر و اطراف شاهد مقاومت سرسخت و دلیرانه مردم ایوان بودم که با دفاع جانانه خود هیچ گاه شهر را خالی نکردند.

وی گفت: سپاه در آن زمان تیپ و لشکری خاصی نداشت امید ما بعد از خدا مردم بود، سال ۵۹ مردم ایوان و روستاهای اطراف در کنارهم اجازه پیشروی دشمن را ندادند و نگذاشتند دشمن از پل هفت دهنه و سه دهنه بیشتر جلوتر بیایند و ارتفاعات مرزی و مشرف به مندلی را آزاد کردند و دشمن تنها با پرواز هوایی شهر را بمباران کرد.

سردار کوثری یادآور شد: عملیات تنگ کوشک سرشار از درس ها و عبرت‌های زیادی است که امروز بازخوانی این عملیات در محل خاطرات بسیاری را در ذهن ها تداعی کرد.

وی افزود:‌ یکی از مهمترین درس‌های عملیات تنگ‌کوشک انسجام ملی و وحدت یکپارچه ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان است که در آن مقطع زمانی توانست انقلاب را از شر فتنه‌های شیطانی دشمنان به خوبی نجات دهد.

‌وی اظهار داشت: مجاهدت‌های رزمندگان به همراه نقش آفرینی مردم باعث شد دشمنان آرزوی یک‌وجب از خاک این دیار را به گور ببرند.

سردار کوثری با بیان اینکه مهمترین وظیفه کنونی ما تداوم راه شهدا است، افزود: باید بدانیم که شهدا با توکل و ایمان و اراده ای آهنین به تکلیفشان به بهترین شکل عمل کردند و امروز نوبت ماست که با خدمتگزاری و تلاش برای اعتلای نظام با تبعیت از رهبری و خدمت رسانی بتوانیم ادامه دهندگان راه شهدا باشیم تا فردای قیامت شرمنده شهدا نشویم.

وی گفت: باید به این‌مساله توجه داشته و کاری کنیم همه در مساله اقتصاد، فرهنگ و مسایل اجتماعی آنچنان حرکت کنیم که باعث شادی شهدا گردد چرا که آن موقع است که می توان گفت راه شهدا را به معنای واقعی ادامه می دهیم.

به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت ۳۷۱ شهید والامقام شهرستان ایوان امروز پنجشنبه با حضورسردار اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ایلام و جمعی از مسوولان استانی در شهر ایوان برگزار شد.

شهرستان ایوان در ۳۵ کیلومتری ایلام واقع است.

برچسب‌ها ایلام ایوان شهدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ایوان شهدا ایلام ایوان شهدا مردم ایوان آن زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت