Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@15:21:30 GMT

لنت ترمز چه اهمتی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۱۱۷۴

لنت ترمز چه اهمتی دارد؟

به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان، ترمز‌ها یکی از مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی خودرو شما هستند. اطمینان از سالم بودن ترمز‌ها و لنت ترمز بسیار مهم است. خوشبختانه، تمام تعمیرات ترمز به مکانیک نیاز ندارند. می‌توانید لنت ترمز خود را در خانه بررسی کنید، بدون اینکه ابتدا چرخ را بردارید.

شما حتی به ابزار زیادی برای این نگهداری مهم نیاز ندارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه چیز‌هایی را که برای شروع بررسی لنت ترمز خود بدون برداشتن چرخ باید بدانید را در این گزارش گفته ایم. البته، اگر تا به حال نگران این بودید که ترمز‌ها نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، یا اگر خودتان در انجام تعمیر و نگهداری دچار مشکل هستید، باید با یک مکانیک تماس بگیرید.

چرا باید ضخامت لنت ترمز را بررسی کنید؟

این ممکن است کمی ساده به نظر برسد، اما مکانیک‌ها همیشه آسیب ناشی از لنت‌های ترمز کنده شده را مشاهده می‌کنند. بسیاری از مردم نمی‌دانند لنت‌های ترمزشان چقدر اهمیت دارد، یا اینکه وقتی لنت‌های ترمز فرسوده شده‌اند، چقدر اهمیت دارد.

لنت‌های ترمز مانند بقیه سیستم ترمز شما مسئول توقف خودرو هستند. به طور خاص، لنت‌های ترمز اصطکاک را برای متوقف کردن چرخ‌ها فراهم می‌کنند و همچنین از آسیب به روتور‌های ترمز خودرو جلوگیری می‌کنند و گرمای ایجاد شده توسط آن اصطکاک را توزیع و کنترل می‌کنند.

این بسیار مهم است، زیرا مالش فلز بر روی فلز در سرعت‌های رانندگی می‌تواند باعث آسیب و سایش و پارگی بسیار سریع شود. لنت‌های ترمز به گونه‌ای طراحی شده اند که این استرس را بدون آسیب رساندن به خودرو یا چرخ‌ها کنترل کنند.

در اینجا نگاهی دقیق‌تر به آنچه مکانیک شما هنگام بررسی لنت ترمز شما به دنبال آن است، آورده شده است. این راهنمای خوبی برای آنچه شما باید به تنهایی به دنبال آن باشید است.

چرا لنت ترمز فرسوده می‌شود؟

لنت‌های ترمز فرسوده می‌شوند و معمولاً هر ۵۰۰۰۰ مایل باید تعویض شوند. اما چرا لنت‌های ترمز بادوام‌تر نیستند؟. از آنجایی که لنت‌های ترمز نیاز به تحمل سطح بالایی از اصطکاک و گرما بدون ایجاد آسیب دارند، باید کمی نرم شوند. این بدان معناست که لنت‌های ترمز به طور طبیعی در طول زمان خراب می‌شوند و در واقع نشانه‌ای از کارکرد لنت ترمز شما به صورت مورد نظر است.

اگر لنت‌های ترمز خیلی سفت و بادوام بودند، هر بار که از ترمز استفاده می‌کنید به بقیه خودرو آسیب می‌رسانند .برخی از مواد لنت ترمز، مانند لنت ترمز سرامیکی، دوام بیشتری نسبت به بقیه دارند. همانطور که گفته شد، هیچ ماده شناخته شده‌ای وجود ندارد که عملکرد ترمز خوبی را بدون فرسوده شدن در طول زمان ارائه دهد و به چرخ و روتور‌های شما نیز آسیب نرساند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو لنت های ترمز لنت ترمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آپشن جدید خودروهای آمریکا

آمریکا تا سال ۲۰۲۹ خودروهای جدید را ملزم به داشتن سیستم ترمز اضطراری می کند.

به گزارش ایسنا، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات‌متحده اعلام کرد که تمام خودروهای سواری و کامیون‌های جدید فروخته شده در ایالات‌متحده تا سپتامبر ۲۰۲۹ باید سیستم ترمز اضطراری خودکار داشته باشند و اعلام کرد که این قانون سالانه جان ۳۶۰ نفر را نجات می‌دهد و از حداقل ۲۴ هزار آسیب ناشی از این مشکل جلوگیری می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار از سنسورهایی برای تشخیص اینکه خودروها نزدیک به برخورد با خودروی دیگر یا عابر پیاده در جلو هستند، استفاده می‌کنند و اگر راننده این کار را نکرده باشد، به‌طور خودکار ترمز می‌گیرد. این قانون سیستم‌ را ملزم به شناسایی عابران پیاده در نور روز و  شب  می‌کند.

دیگر خبرها

  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • خودرو میتسوبیشی پاجرو اسپورت 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • شمس آذر ترمز پیکان را کشید
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا