Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، نتایج این کارآزمایی بالینی نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به نارسایی قلبی خفیف یا متوسط ‌که دارای سطوح بالایی از التهاب هستند به خوبی به تزریق سلول‌های بنیادی پاسخ دادند و خطر حملات قلبی، سکته مغزی و مرگ ناشی از قلب کاهش یافت.

دکتر امرسون پرین محقق ارشد و مدیر پزشکی مؤسسه قلب تگزاس در هیوستون آمریکا درمورد این مطالعه توضیح داد: سلول های بنیادی تزریق شده به نواحی هدف یک قلب نارسا با التهاب فعال می شوند و شروع به پمپاژ مواد بیوشیمیایی مفید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سلول‌ها کارخانه‌های کوچکی از پروتئین‌های مختلف، سیتوکین‌ها و سایر محصولات هستند که به صورت موضعی روی سلول‌های عضله قلب تأثیر می‌گذارند. این سلول‌ها همچنین به بهبود سلامت رگ‌های خونی بزرگ و کوچک کمک می‌کنند.

برای این کارآزمایی بالینی، پرین و همکاران وی ۵۳۷ نفر را انتخاب کردند که از «نارسایی قلب بر اثر اختلال یا کسر جهشی بطن چپ»  رنج می بردند، این حالت زمانی ایجاد می‌شود که قسمتی از قلب که وظیفه فرستادن خون به بدن را بر عهده دارد (بطن چپ)، ضعیف می‌شود.

پرین گفت: نیمی از بیمارانی که به طور تصادفی انتخاب شدند، ۱۵۰ میلیون سلول بنیادی در مناطق مورد نظر عضله قلب که هنوز کار می کنند، دریافت کردند؛ این سلول ها با ۱۵ تا ۲۰ تزریق در یک روش انجام شد.

وی یادآور شد: این نواحی با استفاده از یک سیستم نقشه برداری انتخاب شدند که مکان هایی را در قلب پیدا می کنند که فعالیت الکتریکی هنوز در آنها وجود دارد اما ممکن است توسط التهاب مختل شود.

مدیر پزشکی مؤسسه قلب تگزاس ادامه داد: این درمان به طور قابل توجهی تعداد بستری بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را در بیمارستان کاهش نداد، اما محققان دریافتند که این شیوه درمانی سلامت قلب شرکت‌کنندگان را به روش‌های دیگری در طول متوسط ‌۳۰ ماه پیگیری، بهبود می‌بخشد.

پرین گفت: تمام بیمارانی که سلول های بنیادی دریافت کردند، ۶۵ درصد کاهش حملات قلبی و سکته های غیر کشنده را تجربه کردند. همچنین شرکت‌کنندگانی که سطوح بالایی از التهاب داشتند، پس از درمان با سلول‌های بنیادی، ۷۹ درصد کمتر در معرض حملات قلبی یا سکته غیرکشنده قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: درمان با سلول های بنیادی مرگ ناگهانی قلبی را در افراد مبتلا به سطوح بالای التهاب و نارسایی خفیف قلبی (فعالیت بدنی معمولی در این افراد باعث خستگی، تپش قلب یا تنگی نفس می شود) تا ۸۰ درصد کاهش داد.

این محقق افزود: این نتایج نشان می دهد که یک رویکرد شخصی با درمان با سلول های بنیادی می تواند به برخی مبتلایان به نارسایی قلبی کمک کند.

نارسایی قلبی که بعضاً به عنوان نارسایی احتقانی قلب نیز شناخته می شود، ناتوانی عضله قلب در پمپاژ خون مورد نیاز بدن است. وظیفه اصلی قلب خون رسانی به سراسر بدن است و وقتی قلب نارسا می شود، قادر به انجام این وظیفه نخواهد بود.

برخی از بیماری ها مانند بیماری عروق کرونر (تنگ شدن شریان های خون رساننده به قلب) یا فشار خون بالا، به قلب آسیب رسانده و در نهایت منجر به این بیماری می شوند. توجه به این نکته ضروری است که نارسایی قلبی با سکته یا حمله قلبی متفاوت است. (البته افرادی که نارسایی قلبی دارند، اغلب سابقه حمله دارند.)

در سکته قلبی، عروق خون رساننده به قلب به علت انسداد، توانایی خون رسانی به قلب را از دست می دهند که این وضعیت منجر به مرگ این سلول ها می شود. نارسایی قلبی ممکن است در نتیجه سکته قلبی رخ دهد.

تمام شرایطی که منجر به نارسایی قلبی می شوند، به طور کامل برگشت پذیر نیستند، اما درمان می تواند علائم و نشانه های نارسایی قلبی را بهبود بخشیده و طول عمر را بیشتر کند. تغییرات سبک زندگی – مانند ورزش، کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی، مدیریت استرس و کاهش وزن – می توانند کیفیت زندگی را بهبود بخشند.

برچسب‌ها بیماری قلبی سلول های بنیادی برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری قلبی سلول های بنیادی برگزیدگان علم بیماری قلبی سلول های بنیادی برگزیدگان علم درمان با سلول های بنیادی نارسایی قلبی سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی درباره اجرای طرح عرضه اینترنتی دارو گفت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است.

وی افزود: سکوهای اینترنتی فقط حمل دارو را عهده دار می‌شوند.

عین‌اللهی اظهار کرد: اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 846791 منبع: مهر برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم بهرام عین‌اللهی دارو اینترنت

دیگر خبرها

  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟