Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: در سال جاری بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار سرمایه از استان داشتیم و کمبود منابع سرمایه‌گذاری در استان احساس می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، جعفر رودری صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان ویژه بانک‌های خصوصی استان که به ریاست زینی‌وند استاندار کرمان و محمدرضا پورابراهیمی برگزار شد اظهار داشت: 95.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 هزار میلیارد تومان سپرده‌های استان در بانک‌ها است که 83.4 هزار میلیارد تومان آن سپرده‌های پس از کسر سپرده قانونی است.

وی با بیان اینکه 49 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های استان تا پایان تیرماه پرداخت شده است عنوان کرد: استان کرمان حدود 2.1 درصد مانده سپرده‌های بانکی کشور را به خود اختصاص داده و حدود 1.5 درصد سهم از مانده تسهیلات بانکی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه تمرکز تسهیلات در تهران است و تهران 65.3 درصد سهم استان‌ها در مانده تسهیلات بانکی است گفت: نسبت مصارف به منابع در استان کرمان به‌شدت کاهش پیدا کرده است و با متوسط کشوری فاصله زیادی داریم که به نوعی عدم جذب سپرده‌ها است.

وی با عنوان اینکه 10 بانک دولتی در استان کرمان فعالیت می‌کنند که 79 درصد منابع و سپرده‌های بانکی را در اختیار داشته اما 97 درصد مصارف و مانده تسهیلات دارند افزود: در سال جاری بیش از 22 هزار میلیارد تومان فرار سرمایه از استان را داشته‌ایم.

رودری با بیان اینکه بعضی از بانک‌های خصوص به‌شکل منطقه‌ای مدیریت می‌شوند گفت: محل استقرار این بانک‌ها در استان نیست و امکان انتقال منابع به سایر استان‌ها به راحتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی باید متناسب با سهمی که از منابع استان دارند تسهیلات پرداخت کنند و انتقال منابع از استان را نداشته باشند افزود: کمبود منابع سرمایه‌گذاری در استان کاملاً احساس می‌شود و بانک‌ها باید در تامین سرمایه حساس باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: استقراض دولت و بانک‌های خصوصی از بانک مرکزی دلایل اصلی تورم در کشور استزنگوله معوقات بانکی باید از پای نظام بانکی استان کرمان خارج شوداستاندار کرمان: تعهد اشتغال باید تا پایان سال محقق شود

نماینده اداره کل اطلاعات استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه اقتصاد کشور بانک محور است اظهار داشت: بانک‌ها هدایت سرمایه به سمت تولید را باید جدی بگیرند.

وی با عنوان اینکه در استان کرمان حدود 18 بانک خصوصی داریم گفت: نیمی از این بانک‌ها به‌صورت منطقه‌ای اداره می‌شوند و مدیریت سه بانک خصوصی خارج استان است.

نماینده اداره کل اطلاعات استان کرمان با بیان اینکه این بانک‌ها نگاه به استان ندارند و انتقال منابع از استان وجود دارد افزود: رقابت‌های ناسالم در بانک‌ها وجود دارد که بیشتر توسط بانک‌های خصوصی است.

الله‌داد محمدی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان تهران 56 درصد از منابع بانکی را در اختیار دارد اظهار داشت: بانک‌های استان موظف هستند حداقل 50 درصد از منابع خود را در داخل استان هزینه کنند.

انتهای پیام/511/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان هزار میلیارد تومان بانک های استان استان کرمان بانک های خصوصی سپرده ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان

استاندار لرستان از نبود اعتبار ۲۵۰میلیارد تومانی برای احداث ساختمان جدید استانداری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عملیات اجرایی ساختمان جدید استانداری لرستان در زمینی به‌مساحت 32هزار مترمربع در 22شهریور 1394 آغاز شد و این پروژه در سال 1399 با پیشرفت فیزیکی 70درصدی متوقف شد.

عدم تأمین منابع مالی و عدم استفاده از منابع استانی به‌عنوان دلایل توقف ساختمان جدید استانداری لرستان در سال‌های اخیر مطرح بوده‌است.

مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد

ابوطالب شفقت، صبح امروز، در بازدید از ساختمان در دست احداث استانداری لرستان، گفت: این پروژه به‌علت نبود منابع مالی تاکنون نیمه‌تمام مانده‌است.

او با بیان اینکه احداث ساختمان جدید استانداری لرستان به 250میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: مهلت زمانی حدود پنج ماهه را برای شناسایی پیمانکار و استقرار معاون عمرانی برای پیشبرد امور اجرایی این پروژه تعیین می‌کنیم.

استاندار لرستان تأکید کرد: ساختمان جدید استانداری به تغییراتی در معماری نیاز دارد تا بتوانیم این پروژه را به‌خوبی بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!