Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، همایش «تسامح بین ادیان و تفاهم بین ملت‌ها -عامل ثبات جامعه» در آکادمی بین المللی اسلامی ازبکستان در شهر «تاشکند» برگزار شد.

در این همایش «عزیز عبدالحکیم اف» معاون نخست وزیر، وزیر گردشگری و ورزش ازبکستان، «رستم قربان اف» رئیس کمیته روابط بین ملت ها و روابط دوستی با کشورهای خارجی وابسته به کابینه وزرا، دکتر «قادر جوره یف» معاون رئیس کمیته امور بین المللی و روابط بین پارلمانی مجلس عالی ازبکستان، «صادق تاشبایف» رئیس کمیته امور دینی وابسته به کابینه وزرا، «پیر فون آرکس» هماهنگ کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیز عبدالحکیم اف در این همایش گفت: ازبکستان، این سرزمین تاریخی و معروف طی قرون متمادی در چهارراه جاده بزرگ ابریشم واقع شده که نه تنها روابط تجاری بلکه روابط فرهنگی گسترده ای داشته است.

وی افزود: به نشانه اعتراف در انجام اصلاحات دموکراتیک، تامین حقوق و آزادی بشر و الزام به قانون، در سال‌های اخیر ازبکستان نخستین بار به عنوان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتخاب شد. 

عبدالحکیم اف اظهار داشت: به نوبه خود، استراتژی پیگیرانه و سنجیده رئیس جمهور مبنی بر تحکیم فضای همکاری، احترام متقابل و همبستگی بین ملت‌ها و ادیان مختلف، حمایت از گفت‌وگوی بین ملت‌ها و بین فرهنگ‌ها توسط جامعه جهانی به طور کامل مورد حمایت قرار گرفته است.  

وی تاکید کرد: ازبکستان کشوری دارای امکانات بزرگ و غنی است. اما سرمایه بزرگ ما، صلح و ثبات، احترام متقابل و تفاهم بین نمایندگان ملت‌ها و اقوام و ادیان مختلف است.

با هدف دعوت از مردم جهان برای تسامح، حفظ صلح و دستیابی‌های رفاه اجتماعی و اقتصادی روز 16 نوامبر در بیست و هشتمین نشست یونسکو در سال 1995 میلادی بیانیه‌ای در مورد اصول تسامح صادر شده است. طبق آن این روز به عنوان «روز بین‌المللی تسامح» تجلیل می‌شود.

در همین راستا ازبکستان برای تسامح دینی و توافق بین  ملت‌ها توجه خاص دارد و این اصول در ماده 18 قانون اساسی این کشور مندرج شده است.

علاوه بر این، در استراتژی توسعه ازبکستان برای سال‌های 2017 و 2021 میلادی برای تامین توافق بین ملت‌ها و تسامح دینی در اولویت قرار گرفته اند.

در حال حاضر در ازبکستان 2 هزار و 88 مسجد فعال است.

هم‌اکنون در ازبکستان 2 هزار و 238 سازمان دینی متعلق به پیروان 16 دین مختلف به ثبت رسیده است که 2 هزار و 64 نهاد دینی معادل 94 درصد مربوط به مسلمانان است. همچنین 157 نهاد دینی مسیحی، 8 نهاد یهودی و معبد بودایی فعالیت می‌کنند.

ازبکستان با بیش از 35 میلیون نفر جمعیت پرجمعیت‌ترین کشور آسیای مرکزی است که اکثریت مردم آن‌ را مسلمانان اهل سنت تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: در تاشکند بین ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی عصر یکشنبه در نخستین همایش معلم ماندگار (تجلیل از معلمان بازنشسته بالای ۸۰ سال استان)، با بیان اینکه معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند و باید توجه به جایگاه این قشر صورت گیرد، گفت: بزرگترین مؤلفه قدرت یک کشور، نیروی انسانی است.

وی نقش معلمان را در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد را بی‌بدیل و اساسی عنوان کرد و ادامه داد: عامل ماندگاری معلمان، تربیت شاگردانی است که در جامعه منشأ خدمات می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه معلمی به معنای واقعی کلمه، عشق است با همین دلیل است که معلم عاشقانه در مسیر تعلم و تربیت قدم بر می‌دارد، گفت: معلمان با تعهد بالای خود برای تحقق جامعه پیشرفته تلاش کردند و نتیجه آن در وجود نیروهای متخصص و توانمند در بخش‌های مختلف به عبنه قابل مشاهده است.

خاتمی افزود: اثرگذاری معلم روی دانش آموزان منحصر به مسائل علمی نیست بلکه رفتار و منش معلمان بر روی دانش آموزان در ابعاد مختلف تأثیرگذار است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این همایش، گفت: جامعه فرهنگی استان زنجان، همواره با تربیت نیروی انسانی توانمند، متعهد و مؤمن برای تحقق جامعه پیشرفته تلاش کرده است.

علی اسماعیلی افزود: معلمان پیشکسوت، ستارگان بی‌بدیل علم و دین هستند و اگر جامعه در عرصه تمدنی، دینی و انقلابی مصمم و پایدار مانده این مهم حاصل مجاهدت‌های معلمان است.

وی با بیان اینکه شغل معلمی یکی از حساس‌ترین و پرمسئولیت ترین شغل‌های جامعه است، افزود: جانفشانی‌های جوانان انقلاب و مجاهدان علم و پژوهش همه و همه نتیجه انتشار علم و معرفتی بوده که خداوند در وجود معلمان نهاده است.

اسماعیلی با اشاره به راه اندازی موزه آموزش و پرورش استان در دبیرستان ماندگار شریعتی شهر زنجان، ادامه داد: ایجاد این موزه تاثیری مهم در نشان دادن وضعیت نظام آموزشی در گذشته دارد.

در نخستین همایش معلم ماندگار از معلمان بازنشسته بالای ۸۰ سال استان تجلیل شد.

کد خبر 6097663

دیگر خبرها

  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی