Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@14:13:23 GMT

استاندارد سازی ۴۷ واحد بوم‌گردی در فارس

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۲۰۲۸

استاندارد سازی ۴۷ واحد بوم‌گردی در فارس

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هادی شه‌ دوست شیرازی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس گفت: به‌ منظور ارائه خدمات بهتر و باکیفیت در واحد‌های بوم‌گردی استان ۴۷ واحد این اقامتگاه‌ها از سوی انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی فارس و با همکاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس استاندارد سازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه قیمت خدمات واحد‌های اقامتی در دنیا بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود بیان کرد: درجه‌ بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان فارس باعث ایجاد رقابت، توسعه و پیشرفت خواهد شد و کیفیت آن‌ها رضایت‌مندی مشتریان را به دنبال دارد و به همین دلیل گردشگری که قصد اقامت را داشته باشد باید بداند در چگونه اقامتگاهی اقامت دارد.

 شه‌ دوست شیرازی تصریح کرد: درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی بر اساس آیین‌ نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری انجام می‌شود.

عبدالله افشاری، نائب رئیس انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان فارس نیز ادامه داد: اهمیت حقوق میهمانان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی امری ضروری  بوده و به همین دلیل استاندارد سازی و اعمال نظارت بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی لازم است.

او افزود: رعایت ضوابط استاندارد با حیات اقامتگاه‌ها عجین شده به‌ خصوص با شیوع بیماری کرونا و به دلیل جلوگیری از ورشکستگی واحد‌های بوم‌گردی و بالا بردن سطح بهداشت و استانداردسازی آن‌ها در اولویت بوده و آنچه پس از کرونا در حوزه گردشگری اهمیت دارد ارائه خدمات باکیفیت و رضایتمندی گردشگران است که باعث توسعه گردشگری می شود.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی بوم گردی اقامتگاه های بوم گردی اقامتگاه ها استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

محمد ثابت اقلیدی گفت: گروه‌های مختلفی از کشور‌های هند، سنگال، اردن، عمان، امارات، ایتالیا، انگلستان، لبنان، عراق، آفریقای جنوبی و پاکستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان فارس بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: مجموعاً ۱۶۰ هیات تجاری وارد غرفه استان فارس در این نمایشگاه شدند که ۱۱۰ گروه آن خارجی بود.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه با حضور این هیات‌های خارجی ۴۰ پیش تفاهم‌نامه منعقدشده است، افزود: عمده موضوعات این پیش تفاهم‌نامه‌ها مربوط به واردات و صادرات بوده است.

او خاطرنشان کرد: گروه‌های خارجی بازدیدکننده تمایل زیادی به خریداری محصولات غذایی و کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: عمده نگاه بازرگانان و تجار مربوط به صادرات و واردات بود، اما با رایزنی انجام‌شده تعداد زیادی از این گروه‌ها به‌ویژه کشور‌های همسایه و حوزه خلیج‌فارس به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت ترغیب شدند.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه بازخورد مثبتی از رایزنی با گروه‌های تجاری گرفتیم، گفت: تمایل آنها بیشتر به حوزه سلامت، زیارت و فرهنگی بازمی‌گردد.

او یادآور شد: پیش تفاهم‌نامه‌هایی با هیات‌های تجاری در این‌باره امضا شد که با پیگیری مستمر منتج به انعقاد تفاهم‌نامه خواهد شد.

ثابت اقلیدی یادآور شد: ۱۳ مورد از پیش‌تفاهم‌نامه‌ها مربوط به حوزه گردشگری بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • اقامتگاه مدیرعامل کارخانه مشهور اسلحه‌سازی آلمان به آتش کشیده شد!
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال