Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سید محمود حسینی پور روز پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی که با حضور نماینده ولی فقیه ، اعضای کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران دستگاه های اجرایی استان در محل استاقا بازرگانی ساری برگزار شد ، افزود : نبود ثبات اقتصادی ، مشکلات اداری ، پرداخت های تسهیلات و خلاء های قوانین از جمله موانع فراروی بخش خصوصی برای ایجاد سرمایه گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سرمایه گذاران هم اکنون چشم انداز روشنی از ثبات اقتصادی ندارند و این امر باعث شده تا برای ایجاد سرمایه گذاری با تردید مواجه شوند .

استاندار مازندران بیان داشت: نبود امنیت و احساس ایجاد ناامنی در فضای اقتصادی اثرات منفی زیادی بجای گذاشت که تداوم آن گریبانگیر مردم نیز شده است ، در حالی بسیاری از سرمایه گذاران برای دریافت تسهیلات با مشکل مواجه هستند که رابطه سرمایه گذار با بانک باید تسهیل شود تا آنها بتوانند با کمترین مشکل تسهیلات دریافت کنند .

حسینی پور با اشاره به اینکه متناسب با جنگ اقتصادی قوانین نیز باید بروزرسانی و یا اصلاح شود ، ادامه داد : از جمله مشکلات بر سر راه توسعه مازندران تعارض مدیریتی در برخی مسوولان است که باید بدنبال ایجاد یک سازو کار اساسی در مدیریت اقتصادی استان باشیم و تنها در این صورت زمینه برای توسعه بیش از بیش از استان خواهد شد . 

نماینده عالی دولت در مازندران بر لزوم ایجاد نهضت توسعه اقتصادی در مازندران تاکید کرد و گفت : مازندران ویژگی های بی شماری در بخش کشاورزی دارد و با سرمایه گذاری در این بخش می توانیم کشور را در زمینه تولید بویژه تولید صنایع غذایی یاری برسانیم .

وی با بیان این که لازمه مقابله با توطئه  دشمنان و جنگ اقتصادی داشتن راهبرد مشخص است تا بتوان براساس آن و متناسب مقتضیات روز تصمیم گیری و برنامه ریزی کرد ، بیان داشت: باید از ظرفیت های قانونی داخل کشور برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

وی گفت : همه مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان نیست بلکه وجود مشکل در ابعاد مدیریتی کشور باعث شده تا مردم به مشکلات اقتصادی مواجه شوند .

استاندار مازندران خواستار افزایش سطح نظارت ها شد و گفت : دولت سیزدهم در راستای توسعه اقتصادی از تمامی ظرفیت ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده خواهد کرد .

اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی موانع و چالش های اجرای برنامه رونق تولید به مازندران سفر کردند. 

سفر اعضای این کمیسیون به مازندران ۲ روزه است. آنها قرار است در این سفر از تعدادی از طرح های تولیدی و اقتصادی استان بازدید و با فعالان اقتصادی نشست برگزار کنند .

برچسب‌ها استانداری مازندران دریای خزر مازندران کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری مازندران دریای خزر مازندران استانداری مازندران دریای خزر مازندران کشاورزی رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، احسان سابقی نیا به تشریح اقدامات این شرکت در سال گذشته و برنامه‌های پیش رو در حوزه فناوری و دانش‌بنیان اشاره و اظهار کرد: این شرکت به عنوان اولین و تنها سرمایه‌گذار خطرپذیر در شرق کشور، از ابتدای تاسیس تاکنون در ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی بیان کرد: اولویت شرکت در سال ۱۴۰۲ به ارتقا وضعیت سرمایه‌گذاری‌های گذشته اختصاص یافت که بدین منظور برای شرکت‌هایی که فرآیند استقرارشان کامل شده بود، به بازارسازی برای تجاری شدن فعالیت آن‌ها پرداختیم و برای شرکت‌هایی هم که در مرحله قبل از بهره‌برداری قرار داشتند، با انجام اقدامات حمایتی شاهد شروع تولید در مجموعه‌های مذکور بودیم.

وی میزان افزایش تولید در شرکت‌های سرمایه‌پذیر را حداقل دو برابر عنوان کرد و افزود: با حمایت و کمک شرکت صنایع پیشرفته رضوی، عمده شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده وارد مرحله تولید شدند که همراه با افزایش میزان اشتغالزایی در آن‌ها بود.

سابقی نیا سرمایه‌گذاری خطرپذیر در فناوری‌های پیشرفته را ماموریت اصلی این شرکت دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین در راستای اولویت‌های اساسی کشور و زنجیره ارزش آستان قدس رضوی، نسبت به سرمایه‌گذاری‌های جدید اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به فلسفه برگزاری رویداد دعوت تصریح کرد: در دو سال گذشته شرکت صنایع پیشرفته رضوی با هدف برقراری ارتباط میان فناوران و سرمایه‌گذاران، سلسله رویدادهایی را با حضور این دو گروه برگزار کرد که در سال ۱۴۰۲ شاهد دومین رویداد دعوت با محوریت حوزه سلامت و درمان بودیم.

وی ادامه داد: از بین ۷۰ طرح واصله به دبیرخانه رویداد دعوت و پس از بررسی‌ها و داوری‌های اولیه صورت گرفته، ۱۲ طرح به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرد و در نهایت سه طرح انتخاب شد. این اقدام در سال ۱۴۰۳ نیز مد نظر است و در حال بررسی‌های اولیه هستیم.

سابقی نیا افزود: در بستر رویداد دعوت دو، از یک شرکت دانش‌بنیان فعال که در حوزه توانبخشی توانسته بود با بهره‌گیری از علم و نیروی خلاق خود ربات کمک حرکتی برای معلولین با ضایعه نخاعی را طراحی و تولید کند تقدیر و از محصول آن رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به تشکیل انجمن‌ها و اتاق خدمت توسط این شرکت در سال گذشته اظهار کرد: با ایجاد اتاق‌های خدمت در حوزه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌هایی که با مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف قضایی، گمرک، بازرسی، جذب سرمایه‌گذار خارجی و... روبرو هستند، می‌توانند در این اتاق خدمت حضور یابند و مشکلات خود را مطرح و مشاوره لازم را دریافت کنند. علاوه ‌براین می‌توان ارتباط بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را برقرار کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین نشست‌های مختلفی به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی و با حضور مسئولان و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد تا این شرکت‌ها بتوانند سوالات خود را در حوزه‌های مختلف نظیر بازار، صادرات و... راحت و بی واسطه با مسئولان در میان بگذارند.

سابقی‌نیا از برقراری ارتباط میان شرکت صنایع پیشرفته رضوی با مجموعه دانشگاه‌های استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: چتر حمایتی این شرکت در حوزه دانشگاهی باز است و در تلاش هستیم از طریق برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها، گام‌های بزرگی را در حوزه زنجیره ارزش آستان قدس رضوی با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برداریم.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند