Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم»، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، گزارش داد که امارات عربی متحده در پرونده دستگیری زوج صهیونیست در ترکیه میانجی بوده است. اخیرا یک زوج صهیونیست به اتهام جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات از اقامتگاه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بازداشت شدند که صبح امروز با میانجی یک کشور ثالث، آنکارا آن‌ها را آزاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «فلسطین الان» به نقل از روزنامه عبری‌زبان اسرائیل هیوم گزارش داد که «طحنون بن زاید» رئیس شورای امنیت ملی امارات فردی بوده که کمک کرده دو فرد مذکور آزاد شوند.

بر اساس گزارش اسرائیل هیوم، طحنون بن زاید با مقامات ارشد سازمان اطلاعات ترکیه و همچنین مقامات عالی‌رتبه ترکیه‌ای و دستیاران «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روابط بسیار خوبی دارد.

در ادامه آمده است که بن زاید مقامات ترکیه‌ را مجاب کرده است که دو فرد بازداشت شده «بی‌گناه»‌ هستند و برای دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی کار نمی‌کنند.

منابع ترکیه‌ای خبر داده بودند که این زوج صهیونیست حین عکسبرداری از اقامتگاه رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه بازداشت شده‌اند.

اما چند روز پس از انتشار این گزارش، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در اولین اظهارات خود درباره دستگیری دو فرد مذکور گفت: «آن‌ها تنها از اقامتگاه اردوغان عکس نگرفته‌اند بلکه آن را علامت‌گذاری نیز کرده‌اند».

وزیر کشور ترکیه اضافه کرد:‌ «شاید بتوان این را جاسوسی سیاسی-نظامی نامید. از حالا به بعد این دادگاه است که تصمیم می‌گیرد».

از سوی دیگر، پایگاه خبری «آی۲۴» نیز اخیرا گزارش داد که «دیوید بارنیا»‌ رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) برای آزادسازی دو فرد مذکور وارد مذاکره با مقامات سازمان اطلاعات ترکیه شده است.

تل‌آویو مدعی شده بود که دو فرد بازداشت شده درباره ممنوعیت عسکبرداری از اقامتگاه رئیس‌جمهور ترکیه اطلاعی نداشته‌اند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرده بود که این دو فرد وابسته به هیچ یک از نهادهای رسمی این رژیم نیستند.

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس جمهور ترکیه دو فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب، چند ایستگاه متروی آنکارا، خیابان‌ها و بزرگراه‌های چندین منطقه دچار آبگرفتگی شده و به تعداد زیادی خودرو و صد‌ها خانه و مغازه آسیب وارد شده است.
تردد خودرو‌ها در بسیاری از مناطق آنکارا با مشکل مواجه شده و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورد.
گفته می‌شود برق برخی مناطق آنکارا قطع شده است.
واسیب شاهین استاندار آنکارا اعلام کرد تاکنون تلفات انسانی گزارش نشده است ولی به شهروندان توصیه می‌شود به علت بارش‌های مداوم و شدید تا اطلاع ثانوی از منازل خود خارج نشوند.
گفتنی است سازمان هواشناسی ترکیه برای ۲۷ استان مرکزی و شمالی این کشور هشدار زرد اعلام کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • حماس : پایان هر توافقی باید تضمین‌ کننده آتش‌ بس دائمی باشد
  • حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • آتش خشم معترضان صهیونیست در خیابان‌های تل‌آویو+ فیلم
  • تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد