Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:45:12 GMT

در گالری‌های مشهد چه خبر است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۲۱۸۰

در گالری‌های مشهد چه خبر است؟

ایسنا/خراسان رضوی گالری‌های مشهد آخر این هفته میزبان آثار نقاشی، عکس، حجم و تصویرسازی هستند.

علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی جهت بازدید از آثار هنری در آخر این هفته می‌توانند به نمایشگاه‌های «ناموَران‌نامه» در گالری حامی، «هنوز در سفریم» در گالری آسمان، «نیلوفرانه‌های ثمین» در گالری درخت، «آوای سیمرغ» در گالری قلمروی خیال و «امتداد لحظه‌ها» در گالری رضوان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به معرفی این نمایشگاه‌ها می‌پردازیم.

ناموَران‌نامه در گالری حامی

نمایشگاه گروهی نقاشی، حجم و تصویرسازی «ناموَران‌نامه» با آثاری از میثر امین‌جعفری، علی سراوانی، بیتا جعفری، نفیسه وزان، آیدا صابری، امید مرشدلو، تکتم عباسی، فرناز صابری، حانیه بیدی، عباس عمادی، حمید سعید، میترا شادمان، مریم رحمتی، فهمیه نوقانی، مهدی قلی‌زاده، سیده زهرانوری، موحده خوش‌طبخ، محمدکاظم وزان و افسانه اسکندر جعفرزاده به گالری‌گردانی میثر امین‌جعفری از فردا، ۲۸ آبان‌، در گالری حامی واقع در خیابان لادن ۷ افتتاح می‌شود و تا یکشنبه ۳۰ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت. زمان بازدید از این نمایشگاه عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ خواهد بود.

هنوز در سفریم در گالری آسمان

نمایشگاه انفرادی عکس هنوز در سفریم با آثاری از محمد ولی‌زاده از امروز، ۲۷ آبان‌، در گالری آسمان واقع در بولوار وکیل‌آباد، جنب هتل پارس مشهد، نبش وکیل‌آباد ۳۸ افتتاح می‌شود و تا سه‌شنبه ۲ آذرماه ادامه خواهد داشت. زمان بازدید از این نمایشگاه عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ خواهد بود.

نیلوفرانه‌های ثمین در گالری درخت

نمایشگاه گروهی نقاشی فتورئال با آثاری از ثمین خوانساری، پوران ساسانی‌پور، سارا رها، یاسمن حسن‌نیا، فاطمه سجادیان، فرزانه زبری، مریم محمدی، مژگان ایل‌بیگی، آزاده خسروی، حکیمه بیات، حدیث ذاکری، نسرین اسعدی، نادیا بافکر، آتنا جلالیان، سارا بی‌خوش، عماد خلقی، فاطمه میرزایی، ملیکا صدیق، غزاله تنها و افسانه افتخاری از ۲۴ آبان در گالری هنرخانه درخت، واقع در خیابان هاشمیه ۲۷ افتتاح شده و تا امشب ادامه خواهد داشت‌. زمان بازدید از این نمایشگاه عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ است.

آوای سیمرغ در گالری قلمروی خیال

نمایشگاه گروهی نقاشی آوای سیمرغ با آثاری از رضا مهدوی، سید مرتضی اسحاقی، الهام بیگ‌زاده، رضا بهنیا، اسماعیل زارع‌پور، نوید بهنیا، مروارید صبوری، زینب معینی، زهرا صالح‌نژاد، زهرا طاهری، مهلا بافندگان، محدثه امیری‌پور، اسما سقائی، نغمه نمودار، مرجان بزمی، صفیه حسین‌زاده و مبینا نوائی از چهارشنبه، ۲۶ آبان‌ماه در گالری قلمروی خیال واقع در خیابان فارغ‌التحصیلان ۱۰، کوچه استاد فرشچیان ۵/۷ افتتاح شده و تا جمعه، ۲۸ آبان‌ماه نیز ادامه خواهد داشت. زمان بازدید از این نمایشگاه عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ است.

امتداد لحظه‌ها در گالری رضوان

نمایشگاه نقاشی جمعی از پیشکسوتان مشهد به انتخاب رضا خلیلی تحت عنوات امتداد لحظه‌ها، با آثاری از مرتضی روحانی، حسین طالبی، علیرضا میرمصطفایی، عباس معتمدی، امیر بیات‌مختاری، حسین صباغیان طوسی، غلامرضا زاهدی، محمد خوش‌صفت، محمدرضا حمیدی، طاهره واحدیان موحد، علی سیران، آذر انورحسینی، محمدرضا اکابریان، علی ساداتی‌پور، سیدمحمد ابوترابی، محمد مدیرزاده، رضا خلیلی، لادن اورنگی، فرزانه حفیظی، مسعود رستگار و طاهر موسوی از شنبه، ۲۲ آبان در گالری رضوان واقع در خیابان کوهسنگی ۱۷ افتتاح شده و تا ۲۷ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت. زمان بازدید از این نمایشگاه عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گالري نگارخانه نگارخانه های مشهد مشهد خراسان رضوي ادامه خواهد واقع در خیابان آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد

 به گزارش تابناک، سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: «سیر درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش مشهد با همکاری دامپزشکان و متخصصان در حال انجام است.»

دکتر جواد نباتی،  سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اواخر سال ۱۴۰۲، لنگش تداوم‌دار در دست این گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی اش تشخیص داده شد.

او ادامه داد: در عین حال گرفتن عکس از دست حیوان تحت بیهوشی در دستور کار قرار گرفت و طبق عکس اخذ شده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تایید شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به جوش خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج و نظر به طولانی بودن مدت عمل و مراقبت‌های خاص بعد از جراحی که ریسک بالایی دارد تلاش می‌شود تصمیم به این کار ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

نباتی ادامه داد: هر تصمیمی چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال خطرات و ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

«ارس» توله پلنگ ایرانی است در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بود که این گونه ارزشمند که همچنان تنها پلنگ باغ وحش مشهد است، به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی شد.

پلنگ ۱۰ ساله ایرانی که آن زمان ۶ سال سن داشت، با حضور تیم تخصصی دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی عکسبرداری‌های اولیه، سونوگرافی، معاینه کامل و نمونه برداری‌های مختلف شد و انجام ام. آر. آی نیز گام دوم تشخیص بیماری این پلنگ بود که صورت گرفت.

این گونه چندین سال است که سیر درمانش زیر نظر جدی دامپزشکان متخصص و دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در جریان است.

ابهام در پرونده پزشکی این پلنگ جوان در باغ وحش مشهد، شرایط، محیط نگهداری و فضای زندگی گونه‌های جانوری در این مجموعه، مشکلات و ضعف‌های تغذیه و بهداشت محیط زیست جانوران در کنار غیراستاندارد بودن فضا و ضعف جدی مدیریت و کنترل سلامت گونه‌های مختلف بخشی از مشکلات مورد تاکید اساتید صاحبنظر و متخصصان حیات وحش در سال ۱۳۹۷ بود.

«پلنگ ایرانی» هم اکنون در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (red list) طبقه‌بندی شده و در کنار «اردک سرسفید» جزو گونه‌های در معرض خطر یا (ENDANGERED) به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • بازدید وزیر کشور از غرفه هرمزگان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان