Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:56:05 GMT

قزوین استانی پرآب اما تشنه

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۲۲۰۲

قزوین استانی پرآب اما تشنه

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین استانی پر آب اما تشنه است قزوین جزو معدود استان‌هایی است که دارای منابع آبی بسیار هستیم اما مدیریت آن در دست ما نیست.

لطف‌الله سیاهکلی در جلسه شورای اداری استان قزوین که امروز ۲۷ آبان در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در قزوین چند کار بزرگ وجود دارد و از استاندار انتظار داریم این موضوعات را برای مردم استان تعیین تکلیف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از جمله این مشکلات می‌توانیم به آب استان قزوین اشاره کنیم در استان قزوین در مقوله آب شرب و کشاورزی با مشکل مواجه هستیم؛ استان قزوین استانی پر آب اما تشنه است قزوین جزو معدود استان‌هایی است که دارای منابع آبی بسیار هستیم اما مدیریت آن در دست ما نیست.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در خصوص آب شرب چندین سال است که به مردم استان وعده داده شده است؛ امسال برای انتقال آب سد طالقان به قزوین با بخش خصوصی قرارداد منعقد کردیم؛ اگر می‌خواستیم به انتظار بودجه دولتی بمانیم باید ۳۰ سال منتظر می‌ماندیم.

وی بیان کرد: از استاندار می‌خواهیم که مسئولان در خدمت به مردم ممیزی نداشته باشند چراکه همه شهروند جمهوری اسلامی هستند و مسئولان باید نیاز آنان را پاسخ دهند.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: فرودگاه مهرآباد به معضلی برای تهران تبدیل شده است که می‌توان آن را به جنوب شهرستان آبیک واقع در دشت الله‌آباد منتقل کرد اینگونه تهران قزوین و البرز از آن منتفع خواهند شد.

وی ادامه داد: قزوین باید به بندر خشک تبدیل شود؛ استان قزوین در نزدیکی بندر انزلی قرار دارد و می‌تواند به عنوان بارانداز این بندر عمل کند برای همین منظور ریل راه آهن تا این مسیر امتداد پیدا کرده است همچنین متروی هشتگرد به قزوین نیز از پروژه‌های بر زمین مانده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تصریح کرد: قزوین می‌تواند معین تهران باشد، اقتصاد، عمران، معیشت و امنیت مردم مهم است قزوین جزو استان‌های اقتصادی است و در حوزه کشاورزی و صنعت می‌تواند دیگر استان‌ها را نیز پشتیبانی می‌کند.

سیاهکلی در پایان یادآور شد: در سال‌های پیش از انقلاب در شهرک‌های صنعتی قزوین هر کارخانه درخواست کارگر داشت برای همین تهرانی‌ها، همدانی‌ها، مازندرانی‌ها و گیلانی‌ها در قزوین مستقر شدند اما امروز حتی فرزندان قزوین نیز بیکار هستند که با همت می‌توانیم اشتغال‌زایی داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قزوين نماينده مجلس استان قزوین استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک

فرماندار آبیک از تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند و مجروح شدن دو چوپان در حادثه برخورد با قطار در حوالی آبیک خبر داد. - اخبار استانها -

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به تلف شدن 57 رأس گوسفند در حوالی شهرستان آبیک  اظهار داشت: در حادثه ی برخورد قطار با گله‌ گوسفند در حوالی شهرستان آبیک، 57 رأس گوسفند تلف شد.

وی ادامه داد: در این حادثه علاوه بر 57 گوسفند، دو چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند.

فرماندار آبیک در پایان سخنانش تأکید کرد: علی رغم وجود پل زیر گذر، چوبان گله از روی ریل عبور عبور داده که منجر به چنین اتفاقی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • پای حرف شما هم استانی‌ها در صدای مردم
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه