Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه فردوسی مشهد موفق شده است در سطح ملی چشم ‌انداز خود را که قرارگرفتن در بین دو دانشگاه برتر جامع کشور در تولید علم، نظریه‌پردازی و توسعه فناوری و در سطح جهانی که در شمار ۵۰۰ دانشگاه ممتاز جهان است، را محقق نماید.

دکتر فریبرز رحیم‌نیا در خصوص میزان تحقق اولین برنامه راهبردی دانشگاه اظهار کرد: تدوین اولین برنامه راهبردی دانشگاه از سال ۱۳۸۶ در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه آغاز و در سال ۱۳۸۹  برای بازه زمانی ۹۹-۱۳۹۰ ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در سال ۱۳۹۳ بازنگری سند و تدوین شاخص‌ها انجام شده است و با توجه به تعیین مقادیر مطلوب شاخص ‌ها از سال ۱۳۹۵، گروه نظارت راهبردی و سیستم اطلاعات مدیریت این معاونت میزان تحقق چشم‌انداز، اهداف و شاخص‌های اولین برنامه راهبردی دانشگاه را محاسبه نموده است.

وی افزود: علاوه بر این با توجه به اینکه هر یک از شاخص‌های اولین برنامه راهبردی دانشگاه دارای یک یا چند متولی جهت برنامه‌ریزی و اجرا بودند، ارزیابی اثربخشی حوزه‌های ستادی دانشگاه بر مبنای شاخص‌های متعلق به آن‌ها برای سال‌های ۹۹-۱۳۹۵ محاسبه شده است و ارزیابی اثربخشی دانشکده‌ها نیز با توجه به شاخص‌های اولویت‌ دار اولین برنامه راهبردی دانشگاه انجام و به همراه نتایج ارزیابی اثربخشی حوزه‌های ستادی و میزان تحقق چشم ‌انداز، اهداف و شاخص‌ها در جلسات شورای راهبردی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و تعدادی از اعضاء حقیقی دانشگاه ارائه شده است. در نهایت نیز با توجه به تحلیل‌های انجام یافته و تعیین نقاط قوت و ضعف شناسایی شده، بررسی و بهبود نتایج توسط کارگروه‌های تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت حوزه‌های مختلف ستادی دانشگاه انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فردوسی مشهد، در خصوص میزان تحقق چشم ‌انداز، اهداف و شاخص‌های اولین برنامه راهبردی دانشگاه،تصریح کرد: مطابق بررسی‌های صورت گرفته دانشگاه فردوسی مشهد موفق شده است در سطح ملی چشم ‌انداز خود را که قرارگرفتن در بین دو دانشگاه برتر جامع کشور در تولید علم، نظریه‌پردازی و توسعه فناوری و در سطح جهانی که در شمار ۵۰۰ دانشگاه ممتاز جهان است، را محقق نماید. ولی در سطح جهان اسلام که قرارگیری در بین ۱۰ دانشگاه اول جهان اسلام است، چشم ‌انداز دانشگاه محقق نشده است. همچنین بسیاری از اهداف و شاخص‌های برنامه‌‏ریزی شده در حوزه آموزش، تولید علم و فناوری، حفظ و توسعه منابع و همکاری‌های بین‌‏المللی، فرهنگی و اجتماعی تا سطح قابل قبولی تحقق یافته‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا گزارش کامل میزان تحقق اولین برنامه راهبردی دانشگاه توسط گروه نظارت راهبردی و سیستم اطلاعات مدیریت، تدوین و در ۳ بخش مجزا تنظیم شده است. در بخش اول گزارش میزان تحقق چشم ‌انداز، در بخش دوم گزارش میزان تحقق اهداف و در بخش سوم گزارش میزان تحقق شاخص‌های اولین برنامه راهبردی دانشگاه ارائه شده است که در سایت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه قابل دسترس است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه فردوسی مشهد، رحیم‌نیا خاطرنشان کرد:  از تمامی دانشگاهیان اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان که در کسب این دستاورد بزرگ نقش داشته‌اند، سپاسگزارم و آرزومندم دانش و تجربه به دست آمده از اولین برنامه راهبردی، راهگشای تحقق هر چه بیشتر دومین برنامه راهبردی دانشگاه و در نهایت ارتقاء جایگاه دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد سند چشم انداز برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه دانشگاه فردوسی مشهد اهداف و شاخص ها سطح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در سخنانی اعلام کرد: درگیری در غزه از خطوط قرمز تمدن نوین گذر کرده است و جامعه بین‌الملل باید در این رابطه دست به اقدام فوری بزند.

وزیر خارچه چین افزود: ستم تاریخی که ملت فلسطین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند باید اصلاح شود، زیرا این موضوع راه حل ریشه‌ای درگیری است.

وانگ یی ادامه داد: در راس اولویت‌ها سوق‌دادن به سوی تحقق آتش‌بس و جلوگیری از کشتار در سریع‌ترین زمان ممکن است. ما به همراه جامعه بین‌الملل روی تمرکز تلاش‌ها برای اجرای آتش‌بس و رسیدن ایمن کمک‌ها به نوار غزه کار می‌کنیم.

وی گفت: قاطعانه مخالفت خود با هرگونه کوچاندن اجباری یا مجازات جمعی فلسطینیان در غزه را اعلام می‌کنیم. باید از گسترش پیامدهای درگیری جلوگیری شود تا اوضاع منطقه از کنترل خارج نشود. صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان و حل و فصل نگرانی‌های امنیتی تمامی طرف‌ها برقرار می‌شود.

وانگ یی با اشاره به جنگ اوکراین ادامه داد: ما از کنفرانس صلح در رابطه با بحران اوکراین برای بررسی طرح‌های صلح به صورت عادلانه حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه چین در رابطه با بحران تایوان نیز گفت: برخی کشورها خواهان ثبات در تنگه تایوان هستند، اما از جدایی‌طلبان حمایت می‌کنند. این موضوع وضعیت را متشنج می‌کند.

کد خبر 6088500

دیگر خبرها

  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود