Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@21:19:30 GMT

برگزاري 1200 برنامه در هفته بسيج در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۲۲۵۶

خبرگزاری آریا-جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان از برگزاری 1200 برنامه در هفته بسیج در سراسر استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا از خوزستان، جانشین سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان در نشست خبری هفته بسیج که در صداوسیمای مرکز خوزستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد، گفت: بسیج با نوآوری امام راحل در نظام جمهوری اسلامی به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از انقلاب، مشکلات خاص خودمان را داشتیم و جا داشت مجموعه‌ای به وجود بیاید که خلأها را پر کند. بیش از 42 سال از نظام اسلامی می‌گذرد و بسیج همچنان برای رفع نیازهای مردم و حفظ ارزش‌های نظام پای کار است. 
سردار نعمت‌الله باقری افزود: بسیج در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، دفاع از حرم، اقتصاد مقاومتی و مقابله با کرونا همواره پای کار بوده است.
وی بیان کرد: هفته بسیج فرصتی برای ادامه حرکتی است که امام(ره) به وجود آورد. اکنون بسیج در کشورهای حوزه مقاومت، همچون حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی، حوثی‌های یمن، الگویی برای مقابله با استکبار است. بسیج فقط در فعالیت‌های رزمی وارد نشد و بسیج به قشر، عرصه و زمان خاصی تعلق ندارد.
باقری گفت: یکی از دغدغه‌های بسیج رفع مشکلات مردم است که نمونه آن را در سیل و زلزله مشاهده کردیم. بسیج همچنان توانمند و کارآمد با جوانان آماده در جهت رفع مشکلات مردم و نظام کمک می‌کند و همواره پای کار است.
جانشین سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان بیان کرد: استان خوزستان از محرومیت بالایی برخوردار است و حوزه بسیج سازندگی در سال‌های 99 و 1400 ویژه‌تر پای کار بوده است و کنترل روان‌آبها و کنترل آب‌های جاری و حفاظت از جنگل‌ها از جمله اقدامات بسیج سازندگی بوده است.
وی ادامه داد: همچنین بسیج یک میلیون و 200 هزار بسته معیشتی و بیش از 4 هزار و 156 سری جهیزیه را با کمک خیران و نهادهای دولتی تهیه و توزیع کرده است. همچنین در پی تنش آبی در دشت آزادگان، لالی و اندیکا، به همت بسیج 20 روستا آبرسانی و 90 کیلومتر لوله‌گذاری شد.
باقری با اشاره به زلزله اندیکا، گفت: یک هفته بعد از زلزله در اندیکا نیروهای بسیج در آنجا مستقر شدند و کار ساخت بیش از 600 واحد آغل و اسکان موقت انجام شد. در اندیکا قرارگاه خدماتی ایجاد شد و از هفته گذشته قرارگاه سازندگی را آنجا قرار دادیم. اگرچه برای واگذاری اعتبارات به ما کمک نشد، اما ما برای پایان کارهای سازندگی با 30 گروه جهادی آنجا می‌مانیم تا کار به پایان برسد.
جانشین سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: خوزستان قطب کشاوزی است و در همین راستا 320 هزار هکتار تحت برنامه‌های ترویجی قرار گرفته است. بسیج صنعت و معدن عارضه‌یابی شرکت‌ها را انجام داد و در همین راستا 300 واحد صنعتی رفع موانع تولید شد. انجام 13 پروژه به ارزش 30 میلیارد ریال، کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی برای 280 نفر، توزیع 80 فقره تسهیلات از دیگر اقدامات بسیج بوده است.
وی ادامه داد: آزادسازی 138 زندانی‌ جرائم غیرعمد توسط بسیج حقوقدانان و ساخت چندین مستند با نام‌های رخ‌نمایی آوار، جان تازه، دوباره می‌سازیم و در مسیر آبادی از اقدامات بسیج رسانه است.
باقری شعار هفته بسیج را «بسیج پاره تن مردم است» عنوان کرد و افزود: 1200 برنامه در این هفته‌ برگزار می‌شود. نمایش اقتدار در شهرستان‌ها با تجمع بسیجیان و ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری، رونمایی از تولیدات فرهنگی، آیین عطر افشانی مزار شهدا، میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های این هفته است.
جانشین سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: ما در حوزه جنگ نرم، مجموعه رصد را داریم که بررسی می‌کند دشمن در آینده در چه حوزه‌هایی کار می‌کند. به طور مثال در جریان شهید علی لندی دشمن می‌خواست از این ماجرا سوءاستفاده کند، اما بچه‌های ما در فضای مجازی خوب وارد شده و او را به عنوان قهرمان جمهوری اسلامی معرفی کردند.
وی در پایان با اشاره به طرح شهید سلیمانی گفت: 12 هزار بسیجی در این طرح به دانشگاه علوم پزشکی کمک کردند و در کار واکسیناسیون بودند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جانشین سپاه ولی عصر هفته بسیج پای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۲۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین محرومیت زدایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سرهنگ حسن رضایی،مسئول بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون به ۱۲۰ روستا آبرسانی شده است ادامه داد: هم اکنون آبرسانی به دو دهستان باشت و بهمئی نیز توسط بسیج سازندگی در حال انجام است.

رضایی گفت:اهداء دو هزار جهیزیه به نوعروسان، اعزام پنج گروه جهادی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، خدمات رسانی ۸۵ گروه جهادی، ساخت ۳۰۰ باب خانه عالم، برپایی سفره افطاری برای ۲۰۰ هزار نفر، توانمند سازی ۵۰ مدرسه در طرح شهید عجمیان، توزیع ۳۰۰ تبلت بین دانش آموزان مناطق محروم، توزیع دو هزار و ۱۱۵ لوازم نوشت افزار، توزیع ۱۶ هزار بسته معیشتی، آزادی ۳۰ زندانی غیرعمد، غرس ۵۷ هزار درخت مثمر و غیر مثمر، تشکیل ۷۰۸ صندوق خرد خانگی، اهداء ۷ هزار فقره تسهیلات در زمینه جهاد روشنایی، تکمیل ۱۰ مصلی، تکمیل فاز دوم کتابخانه بهمئی، زمین چمن مصنوعی، تکمیل فاز نخست اورژانس بین جاده‌ای موشمی زیلایی، خاکبرداری فرهنگسرای لنده، ساخت پایگاه سلامت مادوان، تکمیل و تجهیز مسکن و ابنیه مدیریت بحران در بهمئی، یاسوج و توزیع هزار تن قیر رایگان بین شهرداری ها، راهداری و نیری انتظامی را از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته در استان عنوان کرد. 

مسئول بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از انعقاد تفاهم نامه برای ساخت و نصب ۵۰۰ تابلوی شهید استان در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: این طرح به مناسبت دومین کنگره ملی شهدای استان انجام می‌شود.

رضایی از تهیه شناسنامه شهدای روستا‌های استان خبر داد و افزود: در این شناسنامه مشخصات روستا‌ها با تعداد شهدای آن دیده شده است. 

مسئول بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از ارائه خدمت به روستای سیوکی جلیل خبر داد و گفت: این روستا در هشت سال دفاع مقدس بیشترین تعداد شهید نسبت به جمعیت را داشته است. 

 رضایی افزود: زمین چمن مصنوعی و آبرسانی به این روستا نیز انجام شده است.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان