Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-27@23:21:44 GMT

معرفی نوآوری‌های شرکت هواوی در طراحی خاص گوشی nova 8i

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۲۳۹۱

معرفی نوآوری‌های شرکت هواوی در طراحی خاص گوشی nova 8i

هواوی در طراحی گوشی‌های هوشمند خود از سبک‌های منحصر به فردی الگو می‌‎گیرد که زیبایی آن‌ها را دوچندان کرده است. گوشی nova 8i هم از این قاعده مستثنی نبوده و طراحی زیبا و ظاهر جذاب، آن را شبیه و هم ردیف با پرچمداران این شرکت قرار داده است. در ادامه به بررسی الگوها و نوآوری‌های مورد استفاده هواوی در طراحی این گوشی می‎پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هواوی جز معدود شرکت‌هایی محسوب می‌شود که از آخرین و برترین متُدهای طراحی در طراحی و ساخت محصولات خود بهره می‌برد. گوشی nova 8i از جمله محصولات هواوی است که از الگوی طراحی مینیمال استفاده می‌کند. این زبان طراحی در ساخت بسیاری محصولات، از گوشی هوشمند گرفته تا دیزاین داخل منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما اینکه طراحی مینیمال چه ویژگی‌هایی دارد و گوشی هواوی nova 8i چگونه توانسته با بهره‌گیری از این متد، ظاهری اینچنین زیبا را ایجاد کند موضوع این مطلب است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

طراحی مینیمالیستی 
هنر مینیمالیسم یا ساده‎گرایی با استفاده از الگوهای کمینه یا هنر کمینه، آرامش مثال‌زدنی را در هر ساختار، محصول یا فرآورده، ایجاد می‎کند. سازندگان گوشی‌های هوشمند در سالیان گذشته با عرضه دستگاه‎های با طراحی مینیمال موفق به خلق محصولاتی با ظاهر زیبا و جذاب و در عین حال ساده شده‌اند. طراحی مینمالیستی برای گجت‌های هوشمند تا حدی به ظاهر جمع و جور و وزن سبک محصول برمی‌گردد تا جابجایی و در دست گرفتن دستگاه نیز برای کاربران آسان باشد.

در این میان، شرکت هواوی به معنای اصل کلمه از طراحی مینیمال در محصولات خود بهره برده است. جدیدترین گوشی هوشمند این شرکت یعنی هواوی nova 8i با ظاهری شیک و وزنی بسیار کم طراحی شده است. نمایشگر 6.67 اینچی بدون گوشه این محصول دارای حاشیه‌های فوق‌العاده باریک است که با روح طراحی کمینه همخوانی بالایی دارد. همچنین نسبت فوق‌العاده 94.7 درصدی نمایشگر به بدنه علاوه بر وجوه ظاهری، کاربردپذیری دستگاه را به نحوی ارتقا داده که با کاهش حاشیه‌های نمایشگر لذت تماشای فیلم و انجام بازی دوچندان شده است.
 

 قاب های خلاقانه
طراحی گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی خلاقانه‌تر شده و مجدداً با تکیه بر همان الگوی کمینه‎گرایی در طراحی قاب گوشی‌ها شاهد عرضه محصولاتی با فریم مستطیل، دایره یا مربع برای جایگذاری مجموعه ماژول دوربین‌ پشت دستگاه‌ها هستیم. این سبک از طراحی انعطاف بیشتری را در چیدمان خلاقانه‌تر قطعات برای سازندگان ایجاد می‌کند.

هواوی در گوشی nova 8i به خوبی از این طراحی بهره گرفته و چهار سنسور دوربین را در قالب یک ماتریس دایره‌ای شکل قرار داده است. طراحی هماهنگ و متقارن قاب پشتی، ظاهری چشم‌نواز و جذاب را برای این محصول هواوی ایجاد کرده است.
 
عناصر سه بعدی
استفاده از عناصر سه بعدی در طراحی گرافیکی باعث می‌شود سطوح و نقاط تأکید طراح در محصول، ملموس‌تر و واقعی‌تر به نظر برسند. اگرچه ایده عناصر سه بعدی جدید نیست اما همواره طراحان به استفاده از این سبک علاقه فراوانی نشان داده‌اند. در این میان هواوی نیز در طراحی گوشی nova 8i این سبک از طراحی را به خدمت گرفته و حتی آن را چند پله ارتقا داده است. این شرکت از فناوری NCVM برای ایجاد نور و سایه رنگارنگ استفاده نموده و ابعاد بیشتری را به پوشش رنگ اضافه می‌کند. علاوه بر ظاهر، طراحی چند بعدی حس خوبی را در هنگام لمس کردن گوشی به کاربر القا می‌کند. 
 
از توصیه ما الهام بگیرید
الهام گرفتن در طراحی گوشی‌های هوشمند و ترکیب زیبایی‌شناسی و فناوری‌های پیشرفته باید به نحوی با یکدیگر هماهنگ شوند که دستگاه هم وجه فنی و هم وجه ظاهری را هم‌زمان در سطحی مقبول ارائه کند. در مورد محصولاتی  مانند گوشی nova 8i نیز باید گفت که این هارمونی به خوبی رعایت شده و در نهایت دستگاه را به چیزی بیشتر از یک ابزار ارتباطی صرف تبدیل کرده است. هواوی نوا 8 آی  با طراحی خیره‌کننده خود این شرایط را ایجاد می‎کند تا بتوان لحظات به یاد ماندنی را توسط دوربین پیشرفته دستگاه ثبت کرده و از بازی‌های محبوب آن لذت برد.
 
در واقع هواوی nova 8i را می‌توان ایجاد کننده یک هارمونی بسیار به‎جا و مطلوب برای نمایش رنگ‎های متناسب با زندگی و هر موقعیت فردی دانست.
 
دوربین چهارگانه این گوشی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی پیشرفته به نحوی توسعه یافته تا عملکردی سطح بالا را ارائه کند. سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی دستگاه تصاویری با وضوح بالا تهیه می‌‎کند. در عین حال تهیه تصاویر از زندگی روزمره، چه در حال کاوش در جهان در تاریکی شب باشید و چه در یک منظره زیبا بخواهید خاطراتتان را ثبت کنید، در نهایتِ کیفیت عمل نموده و به شما کمک می‌کند تا حال و هواوی خود را با جزئیات، وضوح بالا و رنگ‌های زنده ذخیره کنید. 

همچنین گوشی nova 8i هواوی علی‌رغم بدنه باریک خود، از یک باتری 4300 میلی‌آمپر ساعتی با شارژدهی طولانی نیز بهره می‌برد. این دستگاه با پشتیبانی از فناوری SuperCharge با توان 66 وات می‎تواند تنها طی 38 دقیقه به طور کامل شارژ شود که مسلماً ویژگی بسیار جذابی خواهد بود.

این امکان نیز وجود دارد که بتوان حلقه دستگاه‎های با طراحی مینیمال را با هماهنگ‌سازی  این گوشی در کنار هدفون FreeBuds 4i و دستبند هوشمند Band 6 تکمیل کرده و در عین بهره‎گیری از ویژگی‎های گوشی هواوی نوا 8i، از یک صدای جذاب در خروجی ایربادز و اطلاع لحظه‌ای پارامترهای سلامتی با دستبند هوشمند نیز لذت برد.

جمع بندی
 هواوی با رعایت کلیه اصول طراحی مینیمال، استفاده از ساختار هماهنگ در بدنه دستگاه و همچنین ترکیب آن با کیفیت بالای بخش‎هایی مانند نمایشگر، باتری و دوربین، محصولی را تولید نموده که بعید است هنگامی که آن را در دست می‎گیرید، نظر دیگر افراد را به خود جلب نکرده و در عین حال کمتر اختلافی با بسیاری از محصولات پرچمدار دارد. 

 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوشی nova 8i هواوی گوشی های هوشمند طراحی مینیمال طراحی گوشی گوشی nova 8i

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی

تحلیل‌های مستقل نشان داد که جدیدترین گوشی‌های هوشمند هواوی، مجهز به مدلی از پردازنده پیشرفته ساخت چین هستند که سال گذشته رونمایی شد و توانایی این شرکت چینی برای حفظ تولید تراشه جنجالی را منعکس کرد.

به گزارش ایسنا، سری پورا ۷۰ (Pura ۷۰) که هفته گذشته توسط هواوی معرفی شد، مجهز به پردازنده Kirin ۹۰۱۰ است که در بررسی این دستگاه توسط شرکت مشاوره تِک اینسایتس، مشاهده شد. این یک نسخه جدیدتر از محصول Kirin ۹۰۰۰s است که توسط شرکت تراشه سازی SMIC برای گوشی «میت ۶۰ پرو» ساخته شد و باعث نگرانی مقامات آمریکایی شد که از نظر آنها، تراشه هفت نانومتری، فراتر از توانمندیهای چین است.

هواوی از زمان معرفی مدل «میت» در اوت سال گذشته، حیات دوباره را تجربه کرده و سوار بر موج ستایش از توانایی این شرکت برای تحقق نیمه رسانای پیشرفته با وجود تشدید محدودیتهای صادرات فناوری آمریکا شده است.

طبق آمار بازار که توسط تحلیلگران جفریز بررسی شده است، سری پورا ۷۰، در مدت دو روز از آغاز عرضه، به فروش رسید. مقامات آمریکایی اکنون سرگرم ارزیابی تحریم‌های بیشتر برای مهار این شرکت و بلندپروازیهای چین در عرصه ساخت نیمه رساناها هستند.

شرکت تِک اینسایتس اعلام کرد کاملا مطمئن است مدل پورا، حاوی پردازنده Kirin ۹۰۱۰ هواوی است که با فناوری پیشرفته تر از فرآیند تولید هفت نانومتری مرسوم شرکت SMIC تولید شده است.

لاین «پورا» که سابق بر این به عنوان «سری پی» شناخته می شد، معمولا به دلیل قابلیتهای قدرتمند دوربین، پرفروش بوده اند. فراهم کردن یک گزینه جدید برای کاربران چینی، فشار بیشتری بر فروش آیفون می آورد که تا سپتامبر، خبری از مدل جدید آن نیست. بانک جفریز اعلام کرد هواوی احتمالا سهم بازار بیشتری را در آستانه جشنواره فروش ۱۸ ژوئن، کسب خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برای هواوی، این گام دیگری به سوی بازسازی کسب و کار مصرف کننده است که با تحریم‌های دوران ترامپ، نابود شد. این شرکت از نظر سهم بازار چین در سه ماهه اول امسال، با اپل برابری کرد که نشان دهنده ضعیف شدن سهم سازنده آیفون در این بازار طی ماههای اخیر بوده است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین