Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی محمدرضا پهلوان مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: موزه بین‌المللی سیار سفیران فرهنگ و صلح که دارای مجوز رسمی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نام سوسن نیکذات و تنها موزه سیار کشور است که علاوه بر سفر‌های داخلی به بسیاری از کشور‌های دنیا سفر کرده است و پیام صلح و دوستی را به کشور‌های مختلف رسانده و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:این سفر با هدف آموزش صنایع دستی به هنرمندان، مدرسان دانشگاه هنرسیرالیون، هم‌چنین برای زنان و مردان این کشور به مدت ۱۰ روز برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید

احیای هنر میناکاری و نقاشی روی سفال در گلبهار

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: این مدت سه نفر از بانوان استاد هنرمند صنایع دستی مشهد ۳ تا ۵ کلاس و کارگاه آموزشی با هدف اشتغالزایی و کارآفرینی برگزار خواهند کرد.

پهلوان با بیان این‌که نمایشگاه و کارگاه صنایع‌دستی با حضور سفیر ایران و وزیر فرهنگ سیرالئون از ۲۵ آبان‌ماه افتتاح شده است، بیان کرد:این نمایشگاه از آثار هنرمندان مشهدی شامل سفالگری، زیورآلات رودوزی و دوخت‌های سنتی و عروسک‌سازی برپا شده است.

او تصریح کرد: آموزش به علاقه‌مندان صنایع دستی و رونمایی از تمبر مشترک دو کشور از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.
سیرالئون از کشور‌های غرب آفریقاست که بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت دارد و دارای کوهستان، منابع و معادن فراوانی است و از آب و هوای گرم و استوایی برخوردار است، این کشور حدود ۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

انتهای پیام//ف. غ.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی گردشگری موزه بین المللی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود