Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بلاروس، یک مورد بیماری COVID-19 در میان پناهجویان در مرز این کشور شناسایی شد.

«ویکتور پرانیوک» معاون کمیته اجرایی منطقه گرودنو گفت: پزشکان بلاروس اولین مورد عفونت SARS-CoV-2 را در میان مهاجران در مرز با لهستان شناسایی کرده اند.

وی افزود: مرکز حمل و نقل و تدارکات یک مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پناهجو در کلینیک دانشگاه گرودنو بستری شده است.

پیشتر گزارش شده بود که در آینده نزدیک بلاروس قرار است واکسیناسیون مهاجران غیرقانونی را با داروی چینی Vero Cell آغاز کند.

به گفته مقامات محلی، حدود 400 پناهجو اکنون در مرکز حمل و نقل و لجستیک مستقر شده اند. پیش از این مینسک اعلام کرده بود که حدود هزار نفر در این مکان حضور دارند.

 

بیل گیتس زمان پایان همه گیری کرونا را پیش بینی کرد

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت پیش بینی کرد همه‌گیری کووید-19 تا اواسط سال آینده به پایان می‌رسد، مشروط بر اینکه انواع جدیدتر و خطرناک‌تر ویروس کرونا ظاهر نشوند.

بیل گیتس این پیش بینی را در "انجمن اقتصادی جدید" در سنگاپور که توسط مایکل بلومبرگ، کارفرمای معروف سازماندهی شده بود، مطرح کرد.

به گفته گیتس، در شرایط واکسیناسیون، افزایش ایمنی طبیعی و ظهور داروهای جدید، میزان ابتلا و مرگ و میر تا اواسط سال 2022باید به شدت کاهش یافته و درغیاب سویه های جدید به "داده های فصلی برای آنفولانزا" برسد.

علاوه بر این، بنیانگذار شرکت مایکروسافت امیدوار است به حل مسائل مربوط به عرضه واکسن‌های کرونا در سال آینده رسیدگی کند. وی از جامعه جهانی خواست تا فعالانه برای "ریشه‌کن کردن آنفولانزا برای کاهش خطر پیدایش همه‌گیری‌های جدید" تلاش کنند.

پیش از این، بیل گیتس گفته بود که همه گیری های جدید می تواند نه تنها به دلایل طبیعی، بلکه به دلیل عملیات مفسده جویان بیوتروریست جهان را در آینده تهدید کند. این میلیاردر آمریکایی معتقد است که برای مبارزه با بیماری، بشریت نیاز به سرمایه گذاری در توسعه فناوری دارد تا توسعه و تولید واکسن ها بسیار ارزان تر شده و تعداد کارخانه هایی که آنها را تولید می کنند، افزایش یابد. او همچنین هشدار داد که جهان ممکن است با تهدید دیگری به جز همه‌گیری کووید-19 مواجه شود.

 


 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا بیل گیتس همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما

 سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد: با شروع فصل گرما، بیماری تب کریمه کنگو شیوع پیدا کرده که لازم است شهروندان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون چهار نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند که یک نفر از آنان فوت کرده است، بنابراین انتظار می رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا چهار درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

در پی اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع، میزان ابتلا در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است. همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت موجب از بین رفتن آن می شود.

تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، به‌سرعت به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، بیماری تب کریمه کنگو (CCHF)، نخستین بار در سال ۱۳۷۸ به‌طور رسمی و قطعی در کشور تایید و شناسایی شد. از جمله روش‌های انتقال ویروس CCHF را می‌توان به گزش انسان توسط کنه آلوده، تماس انسان با ترشحات و خون حیوان آلوده و تماس فردی با بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو اشاره کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • مارچینیاک بازی برگشت رئال - بایرن را سوت می‌زند
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان