Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مینا بیابانی رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور امروز در مراسم یادبود شهیده فاطمه اسدی، نخستین بانوی تفحص شده کشور در مسجد جامع سنندج اظهار داشت: تشییع باشکوه این بانوی گرانقدر در چند شهر کشورمان، به معنای تجلیل از ایستادگی، مقاومت و ایثار مردم قهرمان کردستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیابانی از مردم کردستان به عنوان مردمی نام برد که در لحظه لحظه انقلاب ادای دین کردند و تاریخ انقلاب مشحون از فداکاری و جانبازی مردم این خطه است.

او  به محومیت کردستان در دوران ستمشاهی اشاره کرد و افزود: بعد از انقلاب نیز با حضور رعب­ آور گروهک‌های معاند روند محرومیت در این استان ادامه داشت، ولی اکنون در سایه امنیت، کردستان در مسیر پیشرفت و توسعه، حرکتی رو به جلو را طی می‌­کند.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه حضور گروهک‌های تجزیه­ طلب در کردستان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد تا ارائه خدمت در این استان کند شود، یادآورشد: تاریخ ایران، جوانمردی و غیرت زنان و مردان این استان را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد چرا که در شرایطی که دشمنان با شرارت و در وحشیانه­‌ترین شکل به کشتار مردم بی دفاع دست می‌زدند، مرزداران این استان با بصیرت و آگاهی خدعه‌­های آنان را نقش بر آب کردند.

بیابانی بصیرت، فهم سیاسی، ولایتمداری و وطن­دوستی را از شاخصه­‌های اصلی مردم کردستان برشمرد و گفت: زنان این استان هم دوشادوش مردان مبارز خود در راه دفاع از انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نکردند تا امنیت کامل در این استان برقرار شود.

او با بیان اینکه دشمن با ناامیدی از جنگ نظامی، امروز هرآنچه را که در چنته دارد رو می‌کند، تا ملت ایران را به زانو درآورد، اضافه کرد: هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی مقابله با استکباری است وهمین منافع استعماگران را به خطر انداخته است.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور  زنان کردستانی را طلایه‌­دار و افسران مقابله با جنگ نرم دشمن معرفی کرد و گفت: این زنان در بحبوحه جنگ نظامی، نسلی انقلابی تربیت کردند که دشمن را زبون کرد و همین غیرت امروز در جنگ نرم هم جلوه‌­گر است.

آگاهی و استقلال فکری، رمز پیروزی در برابر دشمن

«کشور محمودی» دختر شهید فاطمه اسدی هم در این مراسم با بیان اینکه جنگ در هر صورتی ناپسند است، افزود: دفاع مقدس ما در هشت سال جنگ تحمیلی شکل گرفت تا امروز در سایه آرامش و امنیت باشیم.

محمودی با بیان اینکه دشمن امروز با نقاب فریب و نیرنگ می­‌خواهد تا جوانان را از مسیر انقلاب منحرف کند، تاکید کرد: فرزندان انقلاب باید با آگاهی و استقلال فکری مدافع ارزش‌های نظام اسلامی و شهدا باشند.

تنها یادگار شهید اسدی ادامه داد: حجاب، عفاف، هوشیاری و بصیرت از شاخص­ه‌هایی هستند که با آراستگی به آن می­ شود راه شهدا را ادامه داد.

تقدیم ۵۶۲ زن شهید در کردستان برای سرافرازی انقلاب

رییس بسیج جامعه زنان کردستان نیز اظهار داشت: کردستان ۵۶۲ زن شهید تقدیم انقلاب کرده است و از ۲۰۰ زن شهید ترور در کشور، ۷۱ نفر در کردستان هستند که ۱۳ نفر آن‌ها از پیشمرگان مسلمان کُرد بوده ­اند.

بتول سرکانی افزود: ناهید فاتحی­ کرجو‌ها و فاطمه اسدی­‌ها با تاسی از حضرت فاطمه زهرا (س) در راه دفاع از ولایت و اسلام جان دادند و امروز باید نسل جوان ما به ویژه دختران با اهداف شهدا آشنا شوند.

شهیده فاطمه اسدی در سال ۱۳۳۹ در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک‌های معاند به اردوگاه آنان می‌رود و پس از یک ماه آزار و شکنجه توسط این گروهک‌ها مظلومانه به شهادت می‌رسد.

پیکر مطهر این بانوی شهید پس از ۳۷ سال سرانجام در روز ۱۷ آبان سال ۱۴۰۰ در کوه‌های چهل چشمه دیواندره تفحص شده و نامش به عنوان اولین شهیده تفحص شده کشور برای همیشه ماندگار شد.

پیکر این شهیده بزرگوار پس از تفحص در روز ۲۰ آبان وارد مشهد مقدس شد و علاوه بر طواف پیکر این شهیده برگرد مضجع منور رضوی، مراسم وداع با پیکر وی با حضور زائران و مجاوران حرم رضوی انجام شد.

پیکر مطهر این شهیده پس از آن روز ۲۱ آبان با استقبال پر شور مردم قم گرد ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز طواف داده شد و سپس برای وداع مردم تهران با این شهیده تازه تفحص شده وارد پایتخت شد.

مراسم وداع با این شهیده روز جمعه هفته گذشته پس از اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار شد تا بار دیگر مردم انقلابی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کنند.

در این مراسم آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور و غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس‌جمهوری در جمع تشییع‌کنندگان پیکر شهیده فاطمه اسدی حضور داشتند.

پیکر شهیده فاطمه اسدی روز ۲۳ آبان در استان کرمانشاه با حضور مردم این دیار تشییع شد و روز گذشته در میان استقبال هم شهری‌ها و هم استانی هایش به شهر و دیار خویش بازگشت و درجوار مرقد بی بی هاجره خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در سنندج برای همیشه آرام گرفت.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهیده فاطمه اسدی انقلاب اسلامی شهیده فاطمه اسدی بسیج جامعه زنان گروهک ها تفحص شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • واکنش یک چهره‌ی سیاسی به تاریخ‌سازی دختر دونده ایرانی
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم